Malkavian skrev:
Mit spørgsmål er til gengæld, om folk på kokain er lige så fede at omgås, som de selv føler de er?
Hvis man selv er på coke kan de være helt fine, men det er lidt et spørgsmål om personlighed og hvor meget coke der er blevet taget. Jeg erindrer rigtig godt en weekend for gamle elever på min højskole for to-tre år siden, hvor vi var tre venner der lørdag aften under festen fik givet den lige lovligt meget gas. Vi stod i 20 min. og ævlede, og det var helt tydeligt at der ikke var nogen af os, der havde interesse i at høre de andre ud - alt vi tænkte på var at de andre skulle høre os ud.
Men hvis man f.eks. er på et diskotek, hvor man alligevel dårligt kan snakke sammen, så kan der være et helt specielt fællesskab imellem der der tager coke. Man går på toilettet sammen, eller hvis der er vagter så går den ene ud og liner snitter op til den anden, sådan at man anvender wc'et på skift.
I det store hele mener jeg dog ikke, at folk på stoffer generelt er så fede at være sammen med, som de selv føler sig. Det kan f.eks. være ret så kedeligt at forsøge at føre en livlig debat med en gruppe hashrygere, hvis de er så skæve, at de kun kan dårligt kan argumentere for noget, og for det meste giver udtryk for "ikke at kunne overskue debatten."
Det her er noget personligt angreb på nogen, jeg siger bare at det kan være lidt kedeligt for en upåvirket person at være tilstede i den situation.
Mvh. Psyko