lallehat skrev:
ManFromAnotherPlace skrev:
Jeg er af den holdning, at TV-licens burde betales over skatten, men dette er da en start.
Jeg er godt på vej til at afskaffe mit tv, da jeg i dén grad er træt at kunne zappe 25 kanaler igennem, uden at kunne finde andet end uintelligent underholdning, adresseret til absolut laveste fællesnævner.
Den dag hvor tv er udfordrende, sætter tanker igang og ikke bare opfordrer til at slå hjernen fra og adoptere andres meninger og trends, kan det være jeg tilmelder mig licens igen.
Jeg synes ikke nedsat licens til studerende er en god ide og tanken om at DR skulle have hånden længere ned i statskassen giver mig kuldegysninger. Sæt SU'en op i stedet, og lad folk selv afgøre hvad de gider spilde deres penge - og i særdeleshed TID på.
Jeg er sådan set enig med dig. Public service-kanalerne burde sende noget bedre TV! Men nu er det jo næsten alle danskere, der har et TV, så jeg synes, det ville være lettere, hvis det blev kørt over skatten. Der er jo procentvis mange flere, der ser fjernsyn, end der er, der benytter biblioteker etc. Det kan selvfølgelig diskuteres hvor vidt, dette er en god ting, men som sagt; public service-kanalerne burde klare deres opgave om at være almen dannende bedere! Det kunne de måske gøre, hvis de ikke skulle bruge så mange ressourcer på at stemme dørklokker
thafreak skrev:
Jeg vil med glæde skriver under hvis du forklarer mig hvorfor studerende skal betale mindre for en maskine, der distraherer dem fra at lave det, de får penge for i første omgang.
Mit TV distraherer mig ikke meget mere fra at lave noget end en tur i den offentlige park! Det er vel bare et spørgsmål om selvdiciplin!?
thafreak skrev:
Er det ikke nok at de/i får billige bøger osv?
???
thafreak skrev:
Det er jo trods alt statens uddannelses-støtte, ikke statens underholdnings-støtte.
Jeg tror, du har misforstået meningen med SU. Min SU dækker størstedelen af mit budget. Pengene går primært til husleje og mad... Uden SU ville min uddannelse tage dobbelt så lang tid, da jeg ville blive nødt til at arbejde meget mere ved siden af studiet.