Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Underskriftsindsamling: http://www.tvlicens.underskrifter.dk/index.php

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Jeg er af den holdning, at TV-licens burde betales over skatten, men dette er da en start.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ikke dårligt :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
ManFromAnotherPlace skrev:
Jeg er af den holdning, at TV-licens burde betales over skatten, men dette er da en start.

Jeg er godt på vej til at afskaffe mit tv, da jeg i dén grad er træt at kunne zappe 25 kanaler igennem, uden at kunne finde andet end uintelligent underholdning, adresseret til absolut laveste fællesnævner.

Den dag hvor tv er udfordrende, sætter tanker igang og ikke bare opfordrer til at slå hjernen fra og adoptere andres meninger og trends, kan det være jeg tilmelder mig licens igen.

Jeg synes ikke nedsat licens til studerende er en god ide og tanken om at DR skulle have hånden længere ned i statskassen giver mig kuldegysninger. Sæt SU'en op i stedet, og lad folk selv afgøre hvad de gider spilde deres penge - og i særdeleshed TID på.

Titel:
Høh høh... så vidt jeg ved får man da ikke 25 kanaler med i den licenspakke man nu engang betaler. Der får man vist allerhøjst DR 1, TV2 og kanal 4 (tror jeg nok). Med 25 kanaler har man vist den lille kabelpakke fra TDC.

Men jeg vil nu give ret i, at det er mange penge for den smule ærgeligt tv der sendes. Det er ihvertfald sjældent at jeg ser enten DR1 eller TV2. Jeg holder mig mest til TV3, 3+, kanal 4, kanal 5 og Zulu. Og så har jeg en særlig kærlighed for Discovery Channel og Animal Planet :)

DR 2 har også nogle meget spændende programmer engang imellem, men der er som regel langt imellem. Jeg synes ihvertfald at der skulle sættes ned for licensen, da de kanaler man får ikke er kanaler hvis indhold taler særlig meget til unge studerende.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Nu er licensbetalingen jo ikke betaling for at se DR1, DR2, TV2, eller nogen som helst andre kanaler. :idea:

:arrow: Politisk?

Titel:
DR1 og DR2 er statsstøttede tv kanaler - derfor betaler man for at se disse kanaler hvis man har et fjernsyn. Sådan mener jeg ihvertfald det er. Det er en slags fjernsynsgebyr. Og jeg har ikke noget imod en statsreguleret tv kanal ellers ender det bare at alle kanaler sender latterlige soap serier og bombarderer med reklamer hvert 5 minut. DR 1 skal jo på den måde ikke lave overskud.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Man betaler licens for at være i besiddelse af et apparat der kan modtage signaler. :arrow: http://www.retsinfo.dk - at det så er DR der modtager/opkræver dem er en anden sag.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvorfor skulle tv-licens sænkes for studerende? Jeg kan ikke helt se meningen? Så studerende kan bruge mere tid på tv og mindre på at studere? Jeg savner nogle argumenter ;)

Titel:
Fordi en studerende i gennemsnit betaler 175 kr. om måneden i tv licens. Det er altså en del penge, hvis man tænker på hvor meget man får ud af det og hvilke andre udgifter man også har. Når man har ~4600 kr. at leve for måneden så virker 175 kr. som mange spildte penge.

Det gode er så, at licens kontoret ikke har ret til at komme ind, dvs. hvis de en dag ringer på ens dør og beder om at komme ind, så kan man nægte at lukke dem ind.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Synes heller ikke det giver den store mening - mange ting er dyre for studerende. Licensen er trods alt (stadig) noget man kan vælge fra, hvis ikke man har kapital eller ønske til det.

Citat:
Pharm:
Det gode er så, at licens kontoret ikke har ret til at komme ind, dvs. hvis de en dag ringer på ens dør og beder om at komme ind, så kan man nægte at lukke dem ind.

Det kommer an på om de er i selskab med enten en foged eller ordensmagten (og har en kendelse naturligvis - eller at øjemedet ville forspildes). Men det vil naturligvis aldrig ske 1. gang de banker på.

Titel:
Jeg skulle da meget gerne mene at licenskontoret på ingen måde har krav på at komme ind hos folk. Hvis de så bruger en foged eller betjent til at komme ind, det tror jeg ikke er helt lovligt. Men nu er jeg hverken jurist eller noget i nærheden, så det skal jeg ikke vide mig 100% sikker på ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
lallehat skrev:
Jeg er godt på vej til at afskaffe mit tv, da jeg i dén grad er træt at kunne zappe 25 kanaler igennem, uden at kunne finde andet end uintelligent underholdning, adresseret til absolut laveste fællesnævner.

For mig at se er niveauet slet ikke lavt nok. Jeg ville ønske, at dansk tv ville sende flere klips som dette:

http://www.fugly.com/videos/5340/japane ... _show.html

For ikke at gå helt off-topic, så vil jeg sige, at jeg ikke helt ved, hvad jeg skal synes om lavere licens til studerende. Det er immervæk stadig det samme, som folk betaler for, men som studerende ville jeg da gerne betale lidt mindre. Men hvis det skal betyde, at alle andre skal betale mere, så vil jeg ikke være for det.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du glemte at læse hvad der stod i parantesen, Pharm - men vi er OT - googlenews dk.videnskab.jura hvis du skal ha' mere info :)

Titel:
licens????????

De må ikke komme ind i din stue anyway, men personligt så ser jeg ikke TV - Jeg downloader alle de serier/programmer osv jeg ser.

1. Så kommer de når jeg har tid

2. Der er ingen reklamer, de er klippet ud af den venlige nørd der rippede det fra TV.

3. Der er ikke nogen anti pirat grupper der går efter TV show's, så det er godt at dele hvis man bruge share programmer frem for Bit torent.

4. Man kan vælge ikke at downloade mere end et afsnit af en hjerne død serie og så kommer den aldrig på din Computer skærm igen. (Mit TV er så ødelagt af traumer at det stadig ved uheld viser Beverly hills 90210 fra tid til anden når man tænder for det, måske de bare stadig sender genudsendelserne for at den næste generation også kan blive traumatiseret)

AV kanalen er klart at fortrække IMO, der kommer også alle de nyeste DVD'er jeg har fundet på nettet.

Så unger husk det, FUCK licens og brug INTERNETTET - DIN GRATIS PLADE BUTIK!

MVH
Piercer :twisted:

PS. Blockbuster kan godt gå hjem, deres film har vi også set!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Skriv nu bare under - nærige narkomaner! :roll:

:wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg vil med glæde skriver under hvis du forklarer mig hvorfor studerende skal betale mindre for en maskine, der distraherer dem fra at lave det, de får penge for i første omgang. Er det ikke nok at de/i får billige bøger osv? Det er jo trods alt statens uddannelses-støtte, ikke statens underholdnings-støtte.

Titel:
Dedikeret medlem

Lad licensen blive som den er og giv istedet en gratis internetforbindelse til samtlige borgere. Det vil give både underholdning og information og det vil være langt mere nyttigt for studerende end et tv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
lallehat skrev:
ManFromAnotherPlace skrev:

Den dag hvor tv er udfordrende, sætter tanker igang og ikke bare opfordrer til at slå hjernen fra og adoptere andres meninger og trends, kan det være jeg tilmelder mig licens igen.

Jeg synes ikke nedsat licens til studerende er en god ide og tanken om at DR skulle have hånden længere ned i statskassen giver mig kuldegysninger. Sæt SU'en op i stedet, og lad folk selv afgøre hvad de gider spilde deres penge - og i særdeleshed TID på.

Jeg er sådan set enig med dig. Public service-kanalerne burde sende noget bedre TV! Men nu er det jo næsten alle danskere, der har et TV, så jeg synes, det ville være lettere, hvis det blev kørt over skatten. Der er jo procentvis mange flere, der ser fjernsyn, end der er, der benytter biblioteker etc. Det kan selvfølgelig diskuteres hvor vidt, dette er en god ting, men som sagt; public service-kanalerne burde klare deres opgave om at være almen dannende bedere! Det kunne de måske gøre, hvis de ikke skulle bruge så mange ressourcer på at stemme dørklokker :)

thafreak skrev:
Jeg vil med glæde skriver under hvis du forklarer mig hvorfor studerende skal betale mindre for en maskine, der distraherer dem fra at lave det, de får penge for i første omgang.

Mit TV distraherer mig ikke meget mere fra at lave noget end en tur i den offentlige park! Det er vel bare et spørgsmål om selvdiciplin!?

thafreak skrev:
Er det ikke nok at de/i får billige bøger osv?

???

thafreak skrev:
Det er jo trods alt statens uddannelses-støtte, ikke statens underholdnings-støtte.

Jeg tror, du har misforstået meningen med SU. Min SU dækker størstedelen af mit budget. Pengene går primært til husleje og mad... Uden SU ville min uddannelse tage dobbelt så lang tid, da jeg ville blive nødt til at arbejde meget mere ved siden af studiet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dextrose skrev:
Skriv nu bare under - nærige narkomaner! :roll:

:wink:

Har gjort for længe siden ;)

Og ja, hvis man har ca. 1000kr. efter husleje og alle de andre lorteudgifter er betalt, til mad, tøj, øl, drugs, vatpinde og smøger, så synes jeg at det er dyrt at betale for tv licens. Lige nu har jeg dog ikke noget TV, men bruger computeren til at glo på med tv tuner i. Det vil de nu også lave om så man skal betale for at have en tv tuner

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]