Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7100 Vejle
Har spist svampe en 5-6 gange efterhånden, mexicanske vel og mærke, og syntes bare slet ikke der sker noget. De første par gange lagde jeg ud med at spise omkring et gram, men syntes ikke der skete noget. Så prøvede jeg at spise 3-4 gram de sidste par gange over en times tid, men det har stadig ingen virkning overhovedet. Kan det være fordi jeg er imun overfor det, eller skal jeg bare spise nogle flere?

Er ved at være træt af at gi penge for noget jeg ikke får det mindste ud af.. Håber i forstår! :cry:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Går ud fra det var tørrede svampe - er de friske skal du gange op med faktor 10, i forhold til de doser du har nævnt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Eikon skrev:
Har spist svampe en 5-6 gange efterhånden, mexicanske vel og mærke, og syntes bare slet ikke der sker noget. De første par gange lagde jeg ud med at spise omkring et gram, men syntes ikke der skete noget. Så prøvede jeg at spise 3-4 gram de sidste par gange over en times tid, men det har stadig ingen virkning overhovedet. Kan det være fordi jeg er imun overfor det, eller skal jeg bare spise nogle flere?

Er ved at være træt af at gi penge for noget jeg ikke får det mindste ud af.. Håber i forstår! :cry:

Mange folk mærker ikke meget eller slet ingenting når de første gang prøver psykedelika. Det gælder faktisk for de fleste af de stoffer, inklusiv:

Du er ikke imun overfor det. Men der kan være sket så mange ting som kunne forebygge virkningen.

Spiste du inden du tog svampene? (man skal normalt faste i min. 4 timer).
Er du sikker på din kilde? Altså er du sikker på at det er gode svampe? At de er tørret ordentligt og lign.?

Det kan være så meget, men det mest sandsynlige er nok at du bare oplever det som mange andre også gør, nemlig ingen virkning de første par gange.

F.eks. kan jeg heller ikke rigtigt få virkning på svampe, selvom jeg spiste ~6g (jeg havde prøvet før med ~2g, og ~3g). Jeg kunne godt mærke jeg blev påvirket, men slet ikke på samme måde som med LSD.

Jeg kunne heller ikke mærke noget første gang jeg prøvede tjald.

Prøv dig frem :) Det skal nok komme på et tidspunkt, dog vil jeg foreslå dig at prøve LSD i stedet for svampe hvis du ikke synes du får nogen virkning ud af dem, og du har prøvet det en del gange uden held. LSD er næsten sikker hver gang :)

Husk nu at følge den dosis der er angivet her eller på erowid! Bare fordi du ikke reagerer på svampe betyder det ikke at du ikke vil reagere på LSD!!

Held og lykke :twisted:

-c0ne

Medlem
Brugeravatar

Eikon skrev:
Har spist svampe en 5-6 gange efterhånden, mexicanske vel og mærke, og syntes bare slet ikke der sker noget. De første par gange lagde jeg ud med at spise omkring et gram, men syntes ikke der skete noget.

Det kunne hænge sammen med du ikke har fastet før indtagelse?

For at få en optimal effekt skal man faste et par timer, alt efter behov for at bedre at kunne optage svampene ordenligt.

En anden, måske lidt usansynlig faktor, men vil nævne den alligevel...

Er du sikker på det nu også er mexicanske svampe? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Eikon skrev:
De første par gange lagde jeg ud med at spise omkring et gram, men syntes ikke der skete noget. Så prøvede jeg at spise 3-4 gram de sidste par gange over en times tid

Det var noget af et spring! Pas nu på med doserne! Er normalt spring ville være til 1½, måske 2 gram...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
c0ne skrev:
Mange folk mærker ikke meget eller slet ingenting når de første gang prøver psykedelika. Det gælder faktisk for de fleste af de stoffer

Hvad er det for noget bullshit ???

Jeg har da f.eks. aldrig hørt om folk der ikke kunne mærke MDMA første gang de prøvede det.

Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
c0ne skrev:
Mange folk mærker ikke meget eller slet ingenting når de første gang prøver psykedelika. Det gælder faktisk for de fleste af de stoffer

Jeg har da f.eks. aldrig hørt om folk der ikke kunne mærke MDMA første gang de prøvede det.

Agreed. Jeg har faktisk kun oplevet folk der har manglet virkning første gang de ryger hash, jeg har ALDRIG oplevet nogen der ikke kunne mærke "rigtig narko" første gang de tog det. Eller nogen af gangene de har taget det faktisk, jeg synes faktisk mange stoffer er rimelig loyal to da game ;)

Men når det kommer til de lidt mere "kreative" ting, som kanna og salvia etc. så må jeg indrømme at jeg heller ikke har haft nogen effekt endnu, udover kanna sammen med store mængder hash og alkohol.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Alle reagerer forskelligt, jeg har en ven der ikke fik nogen virkning overhovedet af 20 friske gram cubensis som jeg fik fin effekt af, og en anden ven som ikke kunne mærke 100 mg MDMA.

Mvh Jonas!

Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
c0ne skrev:

Hmm okay. Jeg har 2 venner der ikke fik nogen virkning ud af mdma.
Mener de tog omkring 80-100mg.

Og har flere der ikke har fået virkning af svampe. LSD tror jeg ikke jeg kender nogen der ikke har fået virkning af, mm. et "trip" dagen efter gælder med, men det havde nok noget med tolerance at gøre.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Svampene kan også bare været blevet behandlet elendigt eller være for gamle så der ikke er meget aktivt stof tilbage i dem.

Anyways pas nu på at du ikke bliver overmodig!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
c0ne skrev:
Hmm okay. Jeg har 2 venner der ikke fik nogen virkning ud af mdma.
Mener de tog omkring 80-100mg.

Og har flere der ikke har fået virkning af svampe. LSD tror jeg ikke jeg kender nogen der ikke har fået virkning af, mm. et "trip" dagen efter gælder med, men det havde nok noget med tolerance at gøre.

MDMA kan cuttes, det kan LSD-mærker ikke...

Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:

MDMA kan cuttes, det kan LSD-mærker ikke...

Nu har jeg ikke selv prøvet LSD, men min logiske sans siger mig at man nok godt kan rende ind i nogle frimærker uden så meget syre i - folk kan jo bare bade mærkerne i en svag opløsning, eller en opløsning af lidt LSD og andre "fyldstoffer" og sælge det som LSD.

Hvorfor skulle LSD være det eneste stof uden risiko for et dårligt/fake batch?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
... fordi der ikke er en masse usle mellemhandlere der kan cutte det undervejs.

Muligheden for at få et underdoseret batch, eller et mishandlet et, er sevlfølgelig til stede.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor skal man faste før man indtager svampe?
Jeg kan forstå hvorfor optagelsen eventuelt vil ske langsommere, men hvad er problemet ellers?

Jeg har aldrig fastet før svampe, og det har altid virket fint for mig - men det kan selvfølgelig godt være jeg går glip af noget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kneppo skrev:
Hvorfor skal man faste før man indtager svampe?
Jeg kan forstå hvorfor optagelsen eventuelt vil ske langsommere, men hvad er problemet ellers?

Jeg har aldrig fastet før svampe, og det har altid virket fint for mig - men det kan selvfølgelig godt være jeg går glip af noget.

Fordi ellers optages LSD ikke lige så hurtigt i kroppen, og den optages heller ikke lige så godt. Nu kan jeg ikke de kemiske grunde der ligger bag, men det er altid smartest at faste før man tager psykedelika. Sådan plejer tommelfingerreglen at være, i hvert fald mht. meskalin, lsd og svampe.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Når jeg indtager svampe indtager jeg dem alligevel i te, så om min mave er tom eller fuld gør ikke så stor forskel - virkningen skal nok indfinde sig efter 20 minutter.
Derudover foretrækker jeg at indtage dem på halvfuld (eller halvtom - you decide) mave da det til tider kan blive ret belastende at rende rundt og være supermæt og dvask under et trip. Og så kan der også opstå maveproblemer til tider, og så er det rart ikke at skulle bruge 10 minutter på at brække det hele op.

En af de sidste gange jeg trippede indtog jeg forresten en halv kylling og et vognlæs boullion-stegte kartofler lige efter peaket, jeg ved ikke om det gavner nogen at vide men det var satme lækkert - mmmmh!

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men optages LSD ikke igennem slimhinderne i munden? Det ville jeg da umiddelbart formode var grunden til, at folk beholder så'n et mærke i munden, i så lang tid.
Min pointe mht. LSD er, at jeg ikke kan se grunden til at faste før indtag - forudsat optagelsen sker igennem munden. Er der nogen der kan uddybe det mere?

Er der nogen, der kender en biologisk forklaring på hvorfor faste skulle være hensigtsmæssig, før indtag af diverse psychedelia, som optages i mave-, tarmregionen?

... Ikke for at kimse af din sikkert udemærkede tommelfinger regel, c0ne :)

Citat:
Derudover foretrækker jeg at indtage dem på halvfuld (eller halvtom - you decide) mave da det til tider kan blive ret belastende at rende rundt og være supermæt og dvask under et trip. Og så kan der også opstå maveproblemer til tider, og så er det rart ikke at skulle bruge 10 minutter på at brække det hele op.

Ellers en ganske god pointe der, ja.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

c0ne skrev:
Fordi ellers optages LSD ikke lige så hurtigt i kroppen, og den optages heller ikke lige så godt. Nu kan jeg ikke de kemiske grunde der ligger bag, men det er altid smartest at faste før man tager psykedelika. Sådan plejer tommelfingerreglen at være, i hvert fald mht. meskalin, lsd og svampe.

Det skyldes, at tarmsystemet har travlt med at optage al maden, og de små mængder aktive stoffer bliver optaget langsomt, eller slet ikke.
LSD optages - oftest - under tungen, og skal ikke igennem tarmsystemet, hvorfor det er lige meget med om man har spist. At det så kan være en god idé at faste i forhold til kvalme m.m., er så en anden sag.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lemmy skrev:
c0ne skrev:

Det skyldes, at tarmsystemet har travlt med at optage al maden, og de små mængder aktive stoffer bliver optaget langsomt, eller slet ikke.
LSD optages - oftest - under tungen, og skal ikke igennem tarmsystemet, hvorfor det er lige meget med om man har spist. At det så kan være en god idé at faste i forhold til kvalme m.m., er så en anden sag.

Al LSD'en når vel ikke at blive optaget på de normale 10-15min man holder mærker på/under tungen?

Fik i hvert fald at vide at den største del optages i tarmsystemet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mit indtryk er, at opløseligheden af LSD er så høj, at det skulle kunne lade sig gøre. Her tænker jeg på hvordan et såkaldt "thumbprints" (er det ikke navnet?) fungerer. Men jeg kan ikke lige finde nogle referencer, så jeg kan ikke afvise, at LSD-indtagelse også bliver oralt - tag mit sidste statement om LSD-optagelse med et gran salt. Det gør sig dog stadig gældende for andre psykedelika, så fremt de ikke sluges.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]