Dr. Phibes skrev:
Okay, så skal jeg spare dig for det gennemtænkte og bearbejdede svar og sige tingene som det er:
Du er et selvfedt fjols, der mener du har set lyset hvilket gør at du opfatter dig selv som værende bedre end alle andre mennesker.
Det kan jeg så ikke selv se jeg har skrevet nogle steder, men mine posts kan jo fortolkes på mange måder..
Citat:
Jeg har selv været der - vel at mærke da jeg var 15. Sjovt nok havde jeg lignende holdninger (find evt. det oldgamle "Fuck pop" topic, det er god griner).
Så du ved altså med sikkerhed at jeg er fuldstændig som du var som knægt? please
Citat:
Du mener at dine værdier og dit verdenssyn er det eneste korrekte.
Det er en misforståelse.. Jeg mener blot, at der er aspekter i livet, som mange af mine skolekammerater aldrig oplever, fordi de udelukker alt hvad der ikke passer ind i deres kognitive skemaer.
Citat:
Du skærer en masse mennesker over én kam på en fuldstændigt tåbelig og absurd måde.
Jeg har så meget som muligt prøvet at formidle min holdning om
en gruppe,
ikke alle. Men igen.. alt kan fortolkes forskelligt..
Citat:
Du har valgt at tænke i nogle bestemte baner og sætte nogle non-eksisterende bånd mellem nogle hændelser, livssyn og personer. Men du udviser en massiv gang hykleri; du ville jo ikke være foruden handel, ville du?
Handlen er ok.. Men der er også andet end handel i livet, som kan give folk et indhold..
Citat:
Det kan godt være at dine klassekammerater er materialistiske og går efter mærkevarer, men so what? Hvis det er den måde de får et tilfredstillende liv, er det så ikke fint?
Har tænkt den tanke.. Synes bare det er synd for dem, at de udelukker så mange andre ting.
Citat:
Hvad giver dig ret til at dømme dem på den måde? Fordi du har taget psykedeliske stoffer?
Jeg har selv været nøjagtigt ligesom dem, men siden jeg oplevede den psykedeliske stof-oplevelse, så har min private værdier været begrænsede af materialistiske ting, og jeg har aldrig oplevet livet fra en mere klar synsvinkel end jeg gør det nu..
Citat:
Det lyder i hvert fald allermest Men faktum er at du heller ikke kan leve uden at handle, og der er intet i vejen med det. Du mener bare at du handler på den rigtige måde og de andre på den forkerte, igen fordi du mener dine værdier er korrekte.
hvordan kan man handle forkert?
Citat:
Det er ok du har noget imod en vis gruppering af mennesker, det har vi vel alle, men lad vær med at hænge det op på sådan en ting som handel.
Det er vist blevet rettet til materialisme et par gange efterhånden.. Hvis jeg kunne, ville jeg ændre overskriften til "Materialismen.. hvad gør den ved folk?"
Citat:
Du ønsker at alle andre mennesker skal være som dig. Hvem er det egentligt lige som er usympatisk her, dig eller dem fra din klasse?
Vi har det skam fint i min klasse.. Jeg har bare nogle ting på hjertet som jeg ikke tør sige, uden frygt for at de vil kaste et net over mig. Det er derfor irriterende at side og høre på deres snak om hvor glade de er for det ene og det andet totalt hjernedøde produkt. Som jeg siger, så har jeg selv været som flertallet, og den tid er heldigvis ovre. Jeg er blevet ældre, og har haft nogle oplevelser og fået erfaring, som tydeligvist ikke passer ind hos dem jeg snakker om.
Citat:
Jeg kunne have sagt det her pænere, og formuleret det bedre, men nu valgte du selv at prikke til mig, også får du altså svar som du har råbt i skoven.
Jeg nævnte bare at det var en cliche..
Dr. Phibes.. Jeg kan godt se at det er surt at side og læse tråde som disse, når man har dine holdninger, men hvorfor er du så selv så ivrig efter at hakke ned på dem der skriver her? Hvis jeg så en tråd omhandlende hvor lækker materialisme er, så ville jeg slet ikke skrive i tråden, da jeg ikke vil lægge mig ud, blandt folk jeg ikke har noget tilfældes med. Såvidt jeg forstår, så synes du at jeg er en egoist, som tror jeg har svaret på alt.. Men så synes jeg det er lidt dobbeltmoralsk at du selv (ofte) skriver at alle på dette forum er idioter.. tænk lidt over det..
Jeg siger ikke folk skal mener det samme som jeg, men da der har været så få, der har bakket mig op i min "fordom" og mit livssyn, så tror jeg bare jeg overlader tråden til dem der mener at alt i samfundet er i den skønneste orden.
/IC