Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Well...

Jeg droppede ud af handelsskolen for et stykke tid siden pga. et overforbrug af røg som har hjulpet med til at min bankkonto står på -37.000. Så nu skal jeg igang med at tjene pengene ind...

Men du har ret.. Det er røv nederen at gå på handelsskole.
Jeg havde ingen jeg kunne relatere til... Ingen jeg havde noget tilfælles med.. Alle folk levede i deres egen lille boble af materialistisk meningsløshed efterfuldt af ingen personlighed.
De lignede sgu allesammen hinanden...

I den første engelsk time vi havde, skulle vi sige hvem vi så op til af berømte personer. Jeg nævnte blandt andet Albert Hoffman, så spurgte læren hvem det var - så forklarede jeg det. HELE klassen sad med store øjne og overbegloede mig, man kunne ligefrem høre dem tænke "What-The-Fuck?!".

De andre nævnte noget så originalt som div. amerikanske popstjerner og skuespillere... Må indrømme jeg sad og kiggede ret åndsvagt på dem på det tidspunkt.

Men jeg bliver NØD til at tage den uddannelse.. Jeg vil sgu tjene nogle penge i mit liv. Det bliver røv hårdt at få afslutte den uddannelse når jeg skal igang med den igen... Bliver så nedern... Føler at jeg lyver over for mig selv, voldtager min indre værdier og er mig selv utro.

Men for faen.. Der skal jo penge på bordet :(

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fik en god snak med mine forældre om de folk jeg går i skolen med.. Det viser sig at mine forældre også er pisse træt af dem de arbejder med fordi de er ligeså snævertsynede som dem jeg går i klasse med..

Seriøst!! (ved det lyder klamt, men jeg bruger faktisk "seriøst..." i daglig tale :roll: ) Jeg havde en diskution med en klasse kammerat om nyhederne og deres tendens til at fylde "hullerne" i deres research ud med egne teorier/tanker/fordomme/osv. osv..
Vi var ikke helt på bølgelænge mht. hvorvidt medierne manipulerer med os.. Jeg spurgte hende derfor til sidst om hun virkeligt mente at ALT hvad nyhederne viser på f.eks. TV2 er 100% rigtigt og uden bull shit.. Hun svarede kort "JA", og så var min trang til at dræbe sat!
Stakkels pigebarn.. Det er jo sygt at være SÅ naiv!!

Jeg spurgte hende om hun mente at jeg var "et konspirations paranoidt vrag siden jeg mener det jeg siger?"
Hun "svarede": "Hvad er konspiration?"

:shock:

Hjææææælp!! Åben øjnene folk FFS!!!!!!!

Og ja.. Det er svært at fortrænge men jeg er høj på læsning om voodoo så jeg kan ikke gå ned over et stakkels pigebarn :D

/fuck yir!

Titel:
Insane psychedelia user!

Har hun store patter, så er det ok.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg gik på HF -VUC istedet. Der røg vi joints inden vi tog til filosofitimen og havde nogle fede eksistentielle diskussioner :D . Til gengæld var niveauet så som så. Det fik jeg at mærke da jeg startede på en videregående naturvidenskabelig uddannelse, hvor alle der havde gået i gymnasiet fattede det meste af hvad der blev sagt, i modsætning til mig :oops: . Jeg fandt dog hurtig sammen med en anden (med hf baggrund) der fattede lige så lidt, og sammen arbejdede vi os op til de andres niveau.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Citat:
Det må være handlen der smadrer folks liv!

*Handlen skaber ulighed i verden.

*Handlen skaber forskel på hvem der har og hvem der ikke har.

*Produkterne og liderligheden efter profit fanger opmærksomheden fra livet i de unge menneskers livs mønster.

*Handlen der på en vildt latterlig måde prøver at globalisere verden.. Det kan sku da kun ske kulturelt.. Ikke med produkter FFS!!!

Jeg forstår ikke hvorfor du (og andre) har set jer så gale på handel som sådan. Konceptet holder da i sin grundlæggende form - du har et overskud af noget jeg har brug for og omvendt. Vupti, vi bytter og bliver begge mere tilfredse! Der sker en udveksling af produkter og erfaringer, vores liv bliver beriget af madvarer, brugsartikler fra andre egne etc etc.

Er det mig der tager fejl, eller er det ikke bestemte (indrømmet uheldige) tendenser i det kommercielle samfund I stødes over - som monopoler, udnyttelse af "svage landes" arbejdskraft og overdreven materialisme?

Tillad mig at introducere produktet, der er løsningen på alle jeres og verdens problemer :P Det hedder Fair Trade. Her forsøger man at forbedre forholdene for producenterne i de fattige lande, der ikke har ressourcer til fagforening etc. Det gøres bl.a. ved at give dem en bedre pris for deres produkter, så der bliver penge til skolegang til børnene etc etc. Det gøres bl.a. ved at gå udenom det fordyrende importled og reducere profitten for sælgerne i de udviklede, der normalt skummer en stor del af fløden og udnytter den billige arbejdskraft i mindre udviklede lande.

Der er fordele i denne form for støtte i forhold til traditionel u-hjælp, fordi den "belønner" en aktiv, selvstændig indsats hos modtagerne, frem for en passiv, hvor de feks. bare kan rende hen og hente korn og ikke behøver at dyrke deres marker.

I stedet for at bruge så meget energi på at brokke jer over hvor åndløse og idéfattige jeres medmennesker er, hvad så med at undersøge muligheden for at støtte en mere retfærdig verdenshandel, der bygger på nogle fornuftige etiske og åndelige værdier? Der er stort skub i fair trade handelen rundt om i Europa (der omsættes for ca. en halv milliard € om året) Danmark sakker betydeligt bagud. Vi har kun 8 fairtrade shops i mod Belgiens 100.

Hvis fair trade konceptet ikke er spiseligt (det er indrømmet stadig alt andet end perfekt), så lav et bedre!
Bare et forslag. :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kopfka Phutzki skrev:
Citat:
Det må være handlen der smadrer folks liv!

*Handlen skaber ulighed i verden.

*Handlen skaber forskel på hvem der har og hvem der ikke har.

*Produkterne og liderligheden efter profit fanger opmærksomheden fra livet i de unge menneskers livs mønster.

*Handlen der på en vildt latterlig måde prøver at globalisere verden.. Det kan sku da kun ske kulturelt.. Ikke med produkter FFS!!!

Jeg forstår ikke hvorfor du (og andre) har set jer så gale på handel som sådan. Konceptet holder da i sin grundlæggende form - du har et overskud af noget jeg har brug for og omvendt. Vupti, vi bytter og bliver begge mere tilfredse! Der sker en udveksling af produkter og erfaringer, vores liv bliver beriget af madvarer, brugsartikler fra andre egne etc etc.

Er det mig der tager fejl, eller er det ikke bestemte (indrømmet uheldige) tendenser i det kommercielle samfund I stødes over - som monopoler, udnyttelse af "svage landes" arbejdskraft og overdreven materialisme?

Tillad mig at introducere produktet, der er løsningen på alle jeres og verdens problemer :P Det hedder Fair Trade. Her forsøger man at forbedre forholdene for producenterne i de fattige lande, der ikke har ressourcer til fagforening etc. Det gøres bl.a. ved at give dem en bedre pris for deres produkter, så der bliver penge til skolegang til børnene etc etc. Det gøres bl.a. ved at gå udenom det fordyrende importled og reducere profitten for sælgerne i de udviklede, der normalt skummer en stor del af fløden og udnytter den billige arbejdskraft i mindre udviklede lande.

Der er fordele i denne form for støtte i forhold til traditionel u-hjælp, fordi den "belønner" en aktiv, selvstændig indsats hos modtagerne, frem for en passiv, hvor de feks. bare kan rende hen og hente korn og ikke behøver at dyrke deres marker.

I stedet for at bruge så meget energi på at brokke jer over hvor åndløse og idéfattige jeres medmennesker er, hvad så med at undersøge muligheden for at støtte en mere retfærdig verdenshandel, der bygger på nogle fornuftige etiske og åndelige værdier? Der er stort skub i fair trade handelen rundt om i Europa (der omsættes for ca. en halv milliard € om året) Danmark sakker betydeligt bagud. Vi har kun 8 fairtrade shops i mod Belgiens 100.

Hvis fair trade konceptet ikke er spiseligt (det er indrømmet stadig alt andet end perfekt), så lav et bedre!
Bare et forslag. :wink:
hehe.. prøv at sælg den ide omme på den handelsskole jeg går på..
Jeg ved ikke.. til tider er jeg ligeglade med dem, men når jeg befinder mig midt i en diskution omme i skolen, så får jeg da godt nok lyst til at give dem alle et nakkeskud! Dvs. at det er mig der har et problem.. Ikke dem :?
De har det jo fint, lever godt, har TV, Computer, PS2, kærester som er ligeså smukke og smarte som dem selv, etc..
Det er jo mig, green-peace hovedet der har fundet mine yndlingsværdier i mit indre, som prædiker løs om hvordan mit utopia kunne rede verden og reducere deprisionen verden over, men jeg glemmer bare, at det faktisk er mig der bliver deprimeret over at se andre leve i en skyggeverden.
Vi lever i et samfund, der tager ideer ligesom evolutionen tager imod forandringer. Problemet er bare, at de fleste kun vil have ideer der ikke fraviger for meget far de ideer man brugte tidligere.. Ændringerne sker for langsomt IMO. De tilpasser ideerne ind i deres allerede snævertsynede verden, ergo stagnere lortet totalt på et tidspunkt.

Jeg har udviklet nogle tendenser til at se på andre folks fejl i stedet for at se mine egne, og det er sku egentligt lidt irriterende.
Men siden jeg har tilladt mig at blive "hjernevasket" af psykedeliske stoffer, har jeg opdaget, at jeg er en stor fejl selv. For jeg passer ikke ind i et samfund det vælger ideer, ligesom evolutionen vælger gen-mutationer.. De stærkeste argumenter overlever, og i den del af landet jeg lever i, er man vist blevet enige om at man ikke skal udvikle sig overhovedet.. Det er nemlig for "syret"

Aner ikke om det her gav mening overhovedet.. Brainstormede vist max der!

Mht. Fair trade..
Hvorfor skal verdens kulturer blandes sammen ved at lave produkter billigere.. Jeg ser dagligt unge på 18-20 køre fra skolen i store biler...
Det betyder i mine øjne, at DK er blevet rigere.. Men hva så med u-landende? Bliver de rigere? Og hvis de bliver rigere.. Hvad sker der så?
Så skal de være endnu rigere, og til sidst bliver verden fyldt med embalage, rester af halv-giftigt "slik og mad", huller i ozonlaget, vilde dyr der dør fordi de er forurenede ihjæl, og brianer der kører rundt i BMW'er og kun tænker på ting..

Det er sku da en lykkelig slutning.

Dem jeg går i skole med er pisse ligeglad med miljøet, fremtiden (pånær deres egen karriere), opdragelse, respekt/hensyn, andres meninger, og ja.. alt og alle andre end dem selv.. (mig mig mig!!!)...

Det er den holdning jeg er sindsygt træt af!

Citat:
Kom lad mig opføre mig somom jeg er den eneste tilstede her, undlade at vise respekt, så jeg ikke bliver forhindret i at komme til tops. Når jeg så er der, vil jeg lave mit eget firma, som skal producere et eller andet kopi af noget der findes i forvejen, så jeg kan tjene penge, så jeg kan købe ting og derved få et meningsfuldt liv :shock:

/puha!

EDIT: Vil lige tilskyde at jeg deler holdning med T. McKenna.. Han mente at det at det går a helvede til er t tegn på fremgang, for det betyder at folk derfor endnu hurtigere opdager at "vi gør noget fuldstændigt forkert her!?". (Forward escape)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvorfor fanden går du stadig på handelsskolen, hvis du ikke bryder dig om det ???

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har jo nok mine grunde ser du :wink:
Men det vil tage en krig at skrive dem ned, så det vil jeg spare dig for..
Men fortryder i dag at jeg ikke smuttede på Gym, men sårn er det jo nu engang..
På den anden side set.. Så er det også sundt at kende sin fjende godt 8)

"fjende" (overdrevet)

/IC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Infected Cope skrev:

Det er IMO sundere at have en uddannelse/job man bryder sig om.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Infected Cope skrev:

hehe.. det var også bare et forsøg på at være optimist.. Er færdig til sommer så.. fuck den psykiske smerte og tuderi det nu kan give..

Tror egentligt også bare at jeg lavede denne tråd fordi jeg har lidt ondt af de fjolser der reder rundt og mangler så meget indeni, så de køber sine værdier i butikker og sådan.. De er ødelagte "værdimæssigt" hvis man kan sige det sådan..

EDIT: stavefejl rettelse

/IC

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Infected Cope skrev:

Mht. Fair trade..
Hvorfor skal verdens kulturer blandes sammen ved at lave produkter billigere.. Jeg ser dagligt unge på 18-20 køre fra skolen i store biler...
Det betyder i mine øjne, at DK er blevet rigere.. Men hva så med u-landende? Bliver de rigere? Og hvis de bliver rigere.. Hvad sker der så?
Så skal de være endnu rigere, og til sidst bliver verden fyldt med embalage, rester af halv-giftigt "slik og mad", huller i ozonlaget, vilde dyr der dør fordi de er forurenede ihjæl, og brianer der kører rundt i BMW'er og kun tænker på ting..

Jeg fik vist ikke forklaret fair trade konceptet ordentligt. Egentlig vil jeg råde dig til selv at lave lidt research på det. Men i hvert fald handler det ikke om at produkterne bliver billigere. Forbrugerne betaler en højere pris til til gengæld for, at de garanteres, at varerne er produceret under fornuftige forhold (dvs ingen udnyttende børnearbejde, god pris til producenterne, OG miljøvenlige produktionsforhold). At forbrugerne betaler den ekstra pris er den eneste grund til, at nogle af varerne kan sælges i "almindelige" supermarkeder, der jo ikke er interesserede i at miste penge.

Du ændrer ikke noget som helst ved bare at hugge bremserne i og drømme om utopier. Hvis du vil gøre en forskel, må du til en vis grad arbejde på "systemets" præmisser. Lær reglerne at kende, og bryd dem så, er det ikke sådan man plejer at sige? Hvorfor ikke se det unikke i, at du er en person med moralsk integritet på en handelsskole og udnytte det positivt.

Citat:
hehe.. prøv at sælg den ide omme på den handelsskole jeg går på..

en årlig omsætning på 660 millioner € burde kunne få selv den mest ækle mr burns-mckinneymøller-wannabe til at slikke sig om sin grådige kapitalistmund.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Infected Cope skrev:
Dextrose skrev:
Infected Cope skrev:

hehe.. det var også bare et forsøg på at være optimist.. Er færdig til sommer så.. fuck den psykiske smerte og tuderi det nu kan give..

Tror egentligt også bare at jeg lavede denne tråd fordi jeg har lidt ondt af de fjolser der reder rundt og mangler så meget indeni, så de køber sine værdier i butikker og sådan.. De er ødelagte "værdimæssigt" hvis man kan sige det sådan..

EDIT: stavefejl rettelse

/IC

Du virker helt ekstremt fordomsfuld. Jeg aner intet om de mennekser, du omgås til daglig ifm. din skolegang, men jeg kan ved den søde grød ikke se noget galt i at købe en bil, en pc, et fjernsyn eller whatever.
At man har og holder af at have ting som disse er da ikke på nogen måde en garanti for, at man er tom indeni.
Måske har jeg misforstået dig, men så må du jo endelig sige til. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

*NewOrder* Jeg ville pointere at de dyrker lortet som var det en religion.. Det er den form for livsstil, jeg kalder for skræmmende og deprimerende.
De virker også tomme.. De snakker om nogle utroligt overflødige ting ipauserne, fordi de alle er for bange for at åbne sig og derved virke skrøbelige.. Når jeg åbner munden bliver jeg ofte set ned på, fordi jeg engang kom til at sige at jeg lytter til P1.. :lol: sikke en synd!?

/IC

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
*Infected Cope*
Du minder mig meget om ven der går i min klasse, han tænker også de helt store utopiske tanker, kan ikke fordrage folk der går op i materialisme osv.
Kommer bl.a tit med nogen helt usandsynlige teorier og ideér til samfundet, efter vi har røget pinde.
Der er jo bare det at han ikke selv kan høre at hans teorier ikke holder, og når man så siger at de ikke holder, så bliver han ked(goddamn hippie).
Han har bl.a bestemt sig for at tage ned til Afrika efter endt uddannelse, fordi han vil ned og hjælpe afrikanere. Han er grønlænder, og er derfor selv lidt mørk, og han har en eller anden blæst tanke om at negere er bedre end alle andre mennesker.
Han er hippie to the bone, og det værste er at han ikke engang har prøvet nogle psykedeliske stoffer endnu... :lol:
Jeg kan på nogen punkter godt følge dig, synes også selv at man af de mennesker der går ovre på handelsskolen, virker som nogen utrolige nedern mennesker.
Nu kan jeg dog kun danne mine meninger ud fra hvad jeg hører fra andre, eller selv ser, da jeg ikke selv går handelsskolen.

-Fluffy

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fluffy McPooch skrev:
*Infected Cope*
Du minder mig meget om ven der går i min klasse, han tænker også de helt store utopiske tanker, kan ikke fordrage folk der går op i materialisme osv.
Kommer bl.a tit med nogen helt usandsynlige teorier og ideér til samfundet, efter vi har røget pinde.
Der er jo bare det at han ikke selv kan høre at hans teorier ikke holder, og når man så siger at de ikke holder, så bliver han ked(goddamn hippie).
Han har bl.a bestemt sig for at tage ned til Afrika efter endt uddannelse, fordi han vil ned og hjælpe afrikanere. Han er grønlænder, og er derfor selv lidt mørk, og han har en eller anden blæst tanke om at negere er bedre end alle andre mennesker.
Han er hippie to the bone, og det værste er at han ikke engang har prøvet nogle psykedeliske stoffer endnu... :lol:
Jeg kan på nogen punkter godt følge dig, synes også selv at man af de mennesker der går ovre på handelsskolen, virker som nogen utrolige nedern mennesker.
Nu kan jeg dog kun danne mine meninger ud fra hvad jeg hører fra andre, eller selv ser, da jeg ikke selv går handelsskolen.

-Fluffy

hehe.. minder om, men efter min egen mening ikke ret meget..
Men mht. tråden så er den vist kommet til at handle om hvor vidt mine holdninger er gode eller ej..
Jeg synes det er meget mere interessant at høre i andres mening om globaliseringen og hvad den gør ved folk.. Med specielt henblik på hvad produkterne og stræben efter profit og narccisismen gør ved folk.

I må meget undskylde mine dårlige formuleringer, men jeg håber i forstår :oops:

/IC

Titel:
Insane psychedelia user!

Min liberale pik bliver meget slap af denne lortetråd. Hvorfor, vil jeg gerne uddybe når jeg har mere tid til rådighed - Indtil da holder vi dette på en "need to know" basis.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Fuck jer mand, kan en ærlig playa nu ikke engang have grillz uden at i begynder på jeres hippiepis?

Billede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Hvorfor, vil jeg gerne uddybe når jeg har mere tid til rådighed
Hehe.. Er det ikke ved at blive en cliche fra din side? Du uddyber jo alrig efter en sådan kommentar.. :lol:

/IC

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Infected Cope skrev:
Dr. Phibes skrev:
Hehe.. Er det ikke ved at blive en cliche fra din side? Du uddyber jo alrig efter en sådan kommentar.. :lol:

Nej, men i modsætning til dig, er Phibes mere optaget af at gennemføre sin uddannelse end at rakke ned på den.

Jeg har det fedt med den nye iPod jeg lige har købt, jeg elsker den nye Nokia mobiltelefon med kamera, som jeg købte for to måneder siden, og jeg er helt vild med alle de nye DVD-film, som jeg vil købe i den her måned. Særlig er jeg helt vild med DVD bokssæt, jeg følger med i serier som Deadwood, Family Guy og American Dad. Af og til køber jeg et par nye bukser, og hvis økonomien ellers er til det, vil jeg gerne give 700 kr. eller mere for et par nye bukser. Kort sagt er jeg vild med materialisme, men jeg dyrker det ganske vist ikke som nogen religion.
Ej heller er det et substitut for intimitet, gode venskaber, politik eller almindelig fordybelse. Uden at vide det, så tror jeg at de langt de fleste mennesker har det ligesom jeg. Vi køber ganske vist rigtig mange ting, vi er en slags kvasi-materialister fordi vi anser ting for at vigtige, men ikke det vigtigste. Således mener jeg ikke at majoriteten af mennesker idag bliver skadet af det store produktudbud. Samtidig er det klart, at nogle folk - en minoritet - bliver så optagede af ting, at de ihvertfald på overfladen kommer til at fremstå tomme. Det kan godt være, at mange folk på handelsskolen tilhører denne kategori, men jeg synes det er alt for let, bare at skyde skylden over på kapitalismen, materialismen eller hvad hippierne og New Age freaks'ne nu engang har besluttet sig for er skyldneren den pågældende måned. De tomme mennesker har altid eksisteret, også da der kun var småt med varer på hylderne.
Tro ikke at alle folk nødvendigvis bliver åndfulde poeter, bare fordi de ikke har mulighed for at købe den nye håndholdte PSP eller for den sags skyld fordi de bor i en eller anden fucking landsby sammen med nogle Maya indianere. Hos naturfolkene går meget af tiden med fysisk arbejde, hvilket er en nødvendighed for at folk der vælger at leve uden moderne tekniske hjælpemidler kan overleve. Hvor åndfuldt er det?

Jeg tror heller ikke, at folk i hobetal bliver hjenevasket af reklamer til at købe produkter som de ikke har den ringeste brug for eller kan lide i virkeligheden.
Selvfølgelig er nogle mennesker letpåvirkelige, og selvfølgelig bliver de fleste mennesker påvirket af reklamere til en vis grad, nogle gange mere end andre. Men det er ikke det samme som at købe teorien om at ondskabsfulde og udspekulerede reklamefolk hjernevasker befolkningen med catchy slogans og storbarmede blondiner.

Beklager at det blev langt og med en enerverende mangel på komma'er, men budskabet er forhåbentligvis klart nok selvom det er en "rant."

mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Infected Cope skrev:
Dr. Phibes skrev:

/IC

Okay, så skal jeg spare dig for det gennemtænkte og bearbejdede svar og sige tingene som det er:

Du er et selvfedt fjols, der mener du har set lyset hvilket gør at du opfatter dig selv som værende bedre end alle andre mennesker. Jeg har selv været der - vel at mærke da jeg var 15. Sjovt nok havde jeg lignende holdninger (find evt. det oldgamle "Fuck pop" topic, det er god griner). Du mener at dine værdier og dit verdenssyn er det eneste korrekte. Du skærer en masse mennesker over én kam på en fuldstændigt tåbelig og absurd måde. Du har valgt at tænke i nogle bestemte baner og sætte nogle non-eksisterende bånd mellem nogle hændelser, livssyn og personer. Men du udviser en massiv gang hykleri; du ville jo ikke være foruden handel, ville du? Det kan godt være at dine klassekammerater er materialistiske og går efter mærkevarer, men so what? Hvis det er den måde de får et tilfredstillende liv, er det så ikke fint? Hvad giver dig ret til at dømme dem på den måde? Fordi du har taget psykedeliske stoffer? Det lyder i hvert fald allermest Men faktum er at du heller ikke kan leve uden at handle, og der er intet i vejen med det. Du mener bare at du handler på den rigtige måde og de andre på den forkerte, igen fordi du mener dine værdier er korrekte.

Det er ok du har noget imod en vis gruppering af mennesker, det har vi vel alle, men lad vær med at hænge det op på sådan en ting som handel. Jeg er sikker på at hvis du spørger i politisk forum hvad handel egentligt har gjort for verden, så vil den kære hr. dank gerne fortælle dig en ting eller to. Du kan på ingen måde sætte lighedstegn på den måde som du gør eller gøre handlen til en slags ideologi.

Du ønsker at alle andre mennesker skal være som dig. Hvem er det egentligt lige som er usympatisk her, dig eller dem fra din klasse?

Jeg kunne have sagt det her pænere, og formuleret det bedre, men nu valgte du selv at prikke til mig, også får du altså svar som du har råbt i skoven.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]