Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Eufomani
Flueknepper kongen

Hmm, har tænkt lidt over det her...

Når jeg holder en pause mellem indtagelse af psykedelika (jeg har et princip om mindst 3 uger, gerne mere) kan jeg godt opleve, at jeg "savner" oplevelsen lidt - savner den alternative virkelighed. Ikke sådan at jeg bliver nødt til at rovfråde noget stof, men bare en "nagen" efter en fed oplevelse.

Det er sikkert ikke "ægte" eufomani, men er der andre der har det på samme måde?

Titel:
Dedikeret medlem

Ja

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er vel den naturlige "trang", eller spænding ved at se frem til en god oplevelse man får. Ligesom hvis man skal i tivoli eller ud at rejse, til en fed fest med vennerne eller se en god film i biffen. Man glæder sig til det.. Det er ikk nødvendigvis at være afhængig. Ikke for mit eget vedkommende, det kommer an på om vi begge taler om at glæde sig eller om vi taler om direkte at savne det.

Titel:
Flueknepper kongen

Gaia skrev:
Det er vel den naturlige "trang", eller spænding ved at se frem til en god oplevelse man får. Ligesom hvis man skal i tivoli eller ud at rejse, til en fed fest med vennerne eller se en god film i biffen. Man glæder sig til det.. Det er ikk nødvendigvis at være afhængig. Ikke for mit eget vedkommende, det kommer an på om vi begge taler om at glæde sig eller om vi taler om direkte at savne det.

Ja, det er vel nok nærmere det at glæde sig til det. Snakker lidt med min "trip-buddy" om det, han har det på samme måde. Det er vel meget naturligt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Veritas skrev:
Gaia skrev:

Ja, det er vel nok nærmere det at glæde sig til det. Snakker lidt med min "trip-buddy" om det, han har det på samme måde. Det er vel meget naturligt?

Det er det helt sikkert. Tror mange har det sådan, i sær hvis det er forholdsvis nyt for dem. Man vil godt opleve mere af den psykedeliske verden.
Men pas nu på at du ikke begynder at "kede dig i den normale verden".
Hav rigeligt med ting der interesserer dig i den rigtige verden.
Få en hobby eller noget der kan give dig en på opleveren.
Det har hjulpet lidt på trangen hos mig selv i hvert fald.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Osteland
Jeg kender godt det du snakker om, og er enig med jer i, at der er et klart skel mellem det at savne det, og så at glæde sig til det. Hvis der er gået et par måneder (eller mere) siden sidst jeg havde en psykedelisk (primært svampe) oplevelse, og det så på den ene eller anden måde bliver planlagt et sted i fremtiden. Så har jeg det med at glæde mig helt vildt -altså som et forbandet irriterende lille barn, som stort set ikke kan snakke om andet- frem til det sker. Dette ser jeg ikke som et tegn på noget skidt, blot at jeg virkelig holder af de oplevelser som det afstedkommer. :)

Til gengæld var det ret spooky, da jeg for nogle år tilbage var på ufrivillig ferie på et kedeligt nul-pensions hotel for en tid. Den første måneds tid var jeg afskåret fra at ryge den brede, og kunne heller ikke have fået fat i andre drugs, om jeg havde haft lyst, jeg kvittede af egen vilje smøgerne og stenede i stedet TV-narko. I denne periode oplevede jeg dog ret tit et fantastisk savn til E, E og tæknå-fester! Jeg kunne næsten smage det fæle stads og høre musikken og menneskene! Jeg var da også afskåret fra alle andre hobbyer end den evige læsning og ditto wanking, så jeg tror lige så meget at det var menneskene og festen jeg savnede og der var intet fysisk savn til E'en, men stadig kneppet... Har dog ikke siden følt dette savn, nærmest tværtimod - bortset fra tækno-festerne! dem savner jeg hele tiden..

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
[Ordkløver-mode]Please stav det techno istedet for tækno/tæknå, det ser fandme for jydsk ud![/Ordkløver-mode]

PS: Kære jyder, lad nu være med at blive fornærmede, i er dejlige!

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Når man savner noget, er det så ikke fordi det giver dig glæde. Eller menes der savn, som afhængigheds fænomen?
Jeg har det også sådan at jeg glæder mig rigtigt længe til den næste tækno fest eller trip tur på psykedelisk drugs.
Men savner det os, det er en blandet følelse hos mig vil ikke sige jeg kun glæder mig. Synes det er lidt svært med få ord at forklare den følelse man har når man ved man skal trippe!
Men trang, glæde og savn følges vel lidt ad!!
[Inqontrol d. 15 april Yuhuu]
Tækno Freæks--->
Forbeholder mig min ret til at skrive med jysk manér :lol: :lol:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
SmølfeSkak Aka. Farmer skrev:
PS: Kære jyder, lad nu være med at blive fornærmede, i er dejlige!

I beg to differ! Men ellers jeg helt enig med dig, det er simpelthen for provinsielt at stave techno på de nævnte måder. Føj!

-Psyko

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
tæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknåtæknå

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mmh... Er det blevet en ordleg om hvordan man staver tæknå?
Skulle det ikke handle om eufomani?
Og hvis du synes det er provensielt at stave det tæknå, ja men så må du jo bare synes jeg er provensiel, så har jeg min fulde ret til at opføre mig derefter!!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Osteland
Psyko og smølfeskak: Stav det som i vil, så gør vi andre det samme :)
Men skal det endelig komme til det, så hedder det altså i virkeligheden Tæknå, musikken blev jo opfundet i Jylland! Det har jeg selv fået af vide.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]