Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Hey jeg vil gerne have en hampplante og nogle andre planter til at stå på mit værelse, men så er spørgsmålet hvad for en lampe kan jeg nøjes med? Den må helst ikke bruge for meget i strøm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
:roll: FFS UTFSE!! + tråden er forkert placeret!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Pludseligt går det op for mig hvordan de gamle medlemmer har fået så mange "seriøse" postcounts. :mrgreen:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Cope er ikke et gammelt medlem, han lukker bare meget lort ud! :mrgreen:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det er vel også de gamle og erfarne medlemmers "pligt", at fortælle folk den slags? Hvilket resulterer i et højt post count? Eller er det bare mig der er stiv? ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Altså hvor f*anden skulle jeg så spørge henne? altså det er jo ikke kun en hampplante jeg vil have, men også MG/HWBWR,måske salvia, nok også kratom og kava kava

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Så vil jeg klart anbefale dig en CFL-lampe på 105-200W. Dem kan man dyrke det meste under.

Titel:
Dedikeret medlem

er de udenlandske sites så billigere end de danske hvis man tar porto osv. med?

og det skal lige siges dette ikke er et spørgsmål om salg udelukkende for at høre om jeg behøver at bevæge mig udover landets grænser

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Du kunne jo prøve at ringe rundt?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
-flyttet-

Titel:
Medlem

hvis du vil nøjes med 1 Lampe ville jeg tage en full-spectrum eller en dual-spectrum cfl på ca 100-180w minimum.
dualspectrum er blå og rød
full spectrum er mere eller mindre alle farver = hvid (mere eller mindre hvidlig farve)

jeg kender ikke så meget til andre planter end hamp så jeg ved ikke hvilke farver der teoretisk set ville forbedre potensen af dine planter.....

men ved hamp vil uv-lys, nogle infrarøde farver og rød lys forbedre indholdet af thc.

Titel:
hampdyrker skrev:

men ved hamp vil uv-lys, nogle infrarøde farver og rød lys forbedre indholdet af thc.

Du skulde vel ikke ha noget data over dette emne, jeg ved det er et emne der er studeret meget og jeg har selv deltaget i nogle studier af forøgelse af trichom producktion. Der er MEGET blandet udmældinger fra de folk jeg har læst afhandlinger fra, men en ting er sikkert det er at det variere også fra sort til sort og igen inden for pheno til pheno.

Den med UV-lyset den ved jeg ikke om jeg køber, men det er vist ikke slået fast at trichomerne bliver dannet som et forsvar mod udtørings skader og for at holde på fugten. Det er mig bekændt også bevist at en moderat høj luftfugtighed øger trichom produktionen, hvis man så tænker over hvad der får vandet til at fordampe er det jo det infrarøde lys med dens varme.

Hvis dette er fakta, hvilket jeg ikke helt tror på. Så kommer LED lys ikke til at være særlig optimalt til at dyrke hamp under, det er ellers en udvikling jeg prøver på at følge lidt med i.

BTW det var ikke for at voldbolle off topic, men hva topic er jo liiiidt tynd i forvejen. Jeg er bare intreseret i om der evt, var noget "ny" info om emnet jeg ikke har fået med. Alle de ting jeg har været med til at skrive og læse om vedrørende dette emne lå på OG og er væk, så det kunne være nice hvis du evt. havde et link eller noget til den artikel/debat du har deltaget i eller læst op på.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem

jo jeg har da noget data..
desværre er noget af det fra overgrow.com.. og siden er jo blevet lukket af DEA eller er det FBI eller begge2

desværre er flere af linkene brudte :cry:

http://dcfonline.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=5127&highlight=uvlys

en søgning på advanced nutrients hjemmeside
http://www.google.com/search?q=uv+light+thc&domains=http%3A%2F%2Fwww.advancednutrients.com%2F&sitesearch=http%3A%2F%2Fwww.advancednutrients.com%2F

Citat:
Den med UV-lyset den ved jeg ikke om jeg køber

check det her.....
Citat:
Advanced Nutrients Forums - Leafing, removal of extra shade leave's?buds also produce thc in a direct ratio with how much ultraviolet light hits The plant, removing shading leaves in flower to increase light intensity on ...
http://www.advancednutrients.com/forums ... hp?p=41714 - 70k - Supplerende resultat - Cached - Lignende sider

LED er vist effektiv da du kan købe lys i alle farver (og NM(NM = bølgelængde)
der er 4 bølgelængder som cannabis har mest brug for og dem kan du købe hver for sig og sørge for at dine planter kun for lys indenfor de bølgelængder.

du kan også købe LED der er UV og infrarød... (dioder)

Senest rettet af hampdyrker 07 apr 2006 11:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

desuden giver LED-pærer/diode-lys vist rimelig mange lumen fra sig i forhold til strømforbruget.
De koster bare kassen især hvis man vil have en 8w-pære de koster vist omkring 130kr.
man kan selv bestille f.eks 0,5w dioder, 1000stk afgangen og så selv sætte dem i en printplade (f.eks) samt modstande m.m. og så spare nogle penge.

for nogle år siden så jeg en her på psychedelia der brugte røde dioder til hans hamp. jeg kan ikke lige finde indlæget det skal nok passe at det er blevet slettet for jeg har ledt efter det flere gange uden held i løbet af de sidste par år.

Titel:
AN er en omgang bullshit, sorry men hvad en de skriver på deres hjemmesider eller produkter skal man aldrig stole 100P på med mindre du ved det er rigtig i forvejen.

AN sælger fake boosters til folk med glæde, vel vidende at de ikke dur til det formål de sælges til m.m. og den udtalse kommer fra ejern selv. Han virkede total lige glad med at tage røven på folk, deres produkter er mig bekændt også "kopier" fra General Hydroponics og andre firmaer.

UV lys er ikke godt for planterne, det står endog i de links du selv har lagt op.

200 - 280 nm UVC ultraviolet range which is extremely harmful to cannabis plants because it is highly toxic.
280 - 315 nm Includes harmful UVB ultraviolet light which causes cannabis plants colors to fade.
315 - 380 nm Range of UVA ultraviolet light which is neither harmful nor beneficial to cannabis plant growth.

LED light er fremtiden det er klart, alle der har fulgt lidt med i det og set hvordan det virker ved dette. LED vækst lys er noget vi her i DK er lagt fremme i udviklingen af, det er ikke via LED pære med et hav af dioder der er tæt placeret på en printplade.

Fordi man jo kan styre lys frekvensen 100% via et program, kan man ændre lyset og undlade de frekvenser man ikke kan bruge. Der er minimal varme udvikling ved LED dioder fordi du kan undgå infrarød, der ved kan du også få lyset meget tættere på planten. Du kan via flexible optiske fibre, styre lysets retning og lokalisere lyset på vækst punkter og fotosyntetisk aktiv matriale.
Op i røven hvad det kommer til at koste, men en ting er nok temmelig sikker og det er jeg ikke skal lodde 1000 dioder - Never ever gonna happen !

Der er desvære ikke nogen klare resultater i mine øjne med henhold til om om det er høj eller lav luftfugtighed og om UV/IR lys har noget at sige for slut produktet når man dyrker cannabis, det er også nogle lange og besværlige forsøg at gøre sig og man skal aligevel ha et okay growrum for at kunne styre sit klima så præsist at man kan bruge det til sådanne forsøg og få klare resultater.

Røde dioder til sin hamp - det lyder som en topic der godt kunne slettes, LED dioder er klare/blå mig bekændt. Røde, grønne, gule dioder m.m. er alm lysdioder og ikke det samme som en LED diode, de kan ikke variere frekvensen på lyset og de er støbt i alm farvet plastik eller sådan noget.

MVH

Titel:
Medlem

Citat:
LED dioder er klare/blå mig bekændt

Grunden til at jeg kalder dem LED er at jeg har læst et emne på overgrow der hed "dyrkning med LED" ((det hed noget i den retning) jeg kender ike selv alle de betegnelser, men det er godt at du kan fortælle os hvad forskellen er. (hvis du selv er helt sikker)
http://www.theledlight.com/5mmcoloredleds.html
I DONT THINK SO :D

Citat:
LED light er fremtiden det er klart,
også til dyrkning?

Citat:
Røde dioder til sin hamp - det lyder som en topic der godt kunne slettes

rød lys bruges jo under blomstringen til at give planten energi til at lave sideskud/topskud. derved forøges indholdet af thc pr plante. (har måske forklaret det godtnok)
på overgrow fandt jeg et indlæg om et center i tokyo (mener jeg) hvor de dyrkede halm og andre planter under dioder hvor de kun brugte max5-6 forskellige farver (nm).
ideen med at bruge røde og andre dioder ville jo være at man ikke spilder strøm på de farver som planten ikke absorberer maksimalt.

ang uv kan du spørge ed om han er sikker
Citat:
The amount of UVB light plants receive is directly related to the quality of the buds. The more UVB, the higher the quality

har du læst alle de links der var på dcf inden du postede :? :?
http://www.cannabisculture.com/articles/2833.html
http://www.cannabisculture.com/articles/2696.html

og så er der det her
Citat:
Recent Swiss trials in outdoor plots of clones grown at different altitudes have shown that there is correlation between higher altitude and increased potency (although there seems to be a trade off in yield). This likely means that THC-rich resins act to protect the plant and its seed from both higher light intensities and ultraviolet presence. It's no surprise that cannabis has developed a chemical to protect itself against the Sun's damaging UV rays, as they can be injurious to all forms of life.

Det er fra dette link : http://cannabisculture.com/articles/2159.html

:? :?

Titel:
Medlem

Citat:
Fordi man jo kan styre lys frekvensen 100% via et program, kan man ændre lyset og undlade de frekvenser man ikke kan bruge

TOTAL FIS I EN HORNLYGTE PIERCER. nu ved du det
http://www.dr.dk/Videnskab/viden_om/Pro ... 873413.htm

Citat:
Alting tegner til, at fremtidens belysning skal klares af nogle bittesmå dioder - en lille, farveløs glasklokke på to, tynde ben. Den kan lyse, men kun i én farve. Til gengæld kan flere lysdioder med forskellige farver sættes sammen i én lampe og beherske hele farvespektret.

Titel:
Så er det jo på plads, men prøv at søge på controllable LED light.

Citat:
Soon the controllable LED light sources were considered a perfect solution for the future, as many users need different kind of light, with different intensity for many applications. Controllable LED light sources are multi function RGB LED products.

Jeg tror ikke man styre dem med rat og pedaler, men jeg har ikke søgt på manuel controllable LED light.

Men nok med det geil her, det var ikke for at starte en påstand mod påstand diskution. Det er alt sammen skrevet med højt humør, men det bliver lidt ens formig at køre en hel debat sådan her.

Jeg havde måske blandet noget sammen med de controllable LED's og det viden om bragte, men jeg mener nu de nævnte både hans computer program og controllable LED lights.

Nu har jeg stået med styrbare LED light lamper i min hånd, dog ikke til dyrkning men til have belysning eller havedammen, hvor de alle sammen er klare og kan lyse i forskelige farver. Så du kan få dem alle til at lyse rød, grøn, blå eller hvad du nu vil eller du kan blande det. De små og simple modeler er "manuele" hvor der er en dreje knap der styre hvilken farve lampen skal lyse eller om den skal skife imellem dem. Der var også modeler der var meget mere avanceret, hvor du med software og jeg tror et USB hook up kunne styre hver enkel diode via et medfølgende program.

De var pænt dyre og det var på en messe så jeg kunne ikke engang købe en hvis jeg ville, men jeg skal så heler ikke kunne sige om disse lamper kan bruges til at dyrke hamp med.

Det vil jeg lade andre finde ud af og når der så bliver produceret nogle desideret vækstlamper, så skal jeg da ud og have mig sådan nogen.
Jeg skal se om jeg kan finde det kartelog jeg fik fra ham der solgte dem, men jeg ved ikke om der står meget andet end et bestilings nummer og lidt simpel text, sælgeren vidste ikke ret meget om dem andet end de kunne skifte farve og at de var vandtætte.

MVH

Titel:
Der var kun de små lamper i deres kartelog, de har 60 controllable RGB dioder og de kan ikke styres andet end af det program der ligger på det print der er i lampen.

MVH
Piercer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]