Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: LOL!!!
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Eleusis skrev:
Xp3ert, du er da vist en ægte ristet-tobaks-afficionado! :wink:
Aldrig har jeg hørt nogen tale så varmt for ristet tobak før...

Din ven med bonghovedet er klart nok, det er jo en RIGTIG stor mundfuld nikotin at få på en gang, ikke som et sug af en cigaret. 2-3 cigaretter indeholder nikotin nok til at slå nogen ihjel.

Men hvis det fordamper ved lave temperaturer mnjah, den er vel god nok... Jeg kan gå med på at hvis man ikke ryger til hverdag/fest at man kan opleve et nikotinchok... Men at mange rygere og festrygere gør det er vel mere en smagssag.

Iøvrigt sjovt som rygere går op i den slags detaljer med en nærmest religiøs iver... Riste eller ej, bong eller joint :wink:

Jeg rister altid... Men kan da også godt lide en "spansker" en gang imellem (smal joint, med ca. 0,25g god tjald, f.eks. nepal)

Uristet tobak på mixebrættet
Varm den bløde hash op (nepal, sort afghan etc.)
nulr hashen ud sammen med tobakken
Fyld i papiret, filter i, og rul

Dog rister jeg ikke altid ligeså meget

Da jeg ikke røg smøger, ristedejeg omkring 3 x pust... Første i 30-40 sek. ved LAV flamme :!: (mere flamme er IKKE bedre, så bliver den sort og smager af forkullede myggelår) der kommer ikke så meget niko ud. Anden gang i 30 sek hvor der begynder at komme MEGET røg ud, tredje gang ligeså... Så er der MEGET lidt niko i

Nu rister jeg enten kun lige så tobakken bliver "tør" og man kan knække/fjerne grene og træstammer der synes de skal befinde sig i ens mix, eller 1. gang og lige en gang mere for at få en del niko ud

Jeg har aldrig hørt om nogen der var "nogenlunde" vant til at ryge smøger få nikochok af en smøg/joint, men man kan godt få det dårligt hvis der er for meget niko i en J, og man ikke er vant til det

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
ryger ikke smøger, og det med at nikotin kan slå hårdt på bong kan jeg vist kun skrive under på.
det sker vi ikke altid får ristet tobakken ordenligt, også er det jo klart der sider nikotin tilbage

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
jeg kender ikke nogle der gar fået et nikotin chock.
Men jeg kan huske at jeg blev små-svimmel og alfslappet dengang jeg startede med at ryge smøger, jeg blever det stadig nogle gange ved den første smøg jeg ryger på en dag.

jeg fortrækker ristet tobak pga. smagen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
FroZt88 skrev:
Jeg tog 4 joint skodder, puttede dem op i min anden hånd og kiggede op på min søster, hun kiggede tilbage og sagde at hun næsten aldrig tømte hendes askebære. Jeg kiggede ned og fandt flere, Efter at havde fundet alle joint skodder, vendte jeg mig om at sagde: "Jeg skal lige noget på mit værelse", med et smil på læben.
Min søster spurgte: "Hvad skal du på dit værelse?"
Jeg sagde: "Noget", Vendte mig om og tog sko på, mens min søster stod og rodede med et eller andet.
"Okay" sagde hun, også gik jeg ud, og ind i mit egen hus.

Lyder som en klam historie fra SexNoveller.dk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
dokat skrev:
FroZt88 skrev:
Jeg tog 4 joint skodder, puttede dem op i min anden hånd og kiggede op på min søster, hun kiggede tilbage og sagde at hun næsten aldrig tømte hendes askebære. Jeg kiggede ned og fandt flere, Efter at havde fundet alle joint skodder, vendte jeg mig om at sagde: "Jeg skal lige noget på mit værelse", med et smil på læben.
Min søster spurgte: "Hvad skal du på dit værelse?"
Jeg sagde: "Noget", Vendte mig om og tog sko på, mens min søster stod og rodede med et eller andet.
"Okay" sagde hun, også gik jeg ud, og ind i mit egen hus.

Lyder som en klam historie fra SexNoveller.dk

Du læser vist for mange sexnoveller... wanker (pound it) :lol:

god karma

Titel: MHT ristning
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Som jeg har forstået er det stort set kun i DK at vi rister smøgerne, og hvorfor ikke!? Man bliver ikke nigo skæv og man kan smage nolen meget bedre.

Som jeg har forstået det er det med nikotin shock kun en skrønne or ellers ville det da også være mærkeligt når man i mange lande vælger slet ikke at riste smøgerne. Ved så ikke lige hvorfor en eller andens omtalt ven blev hvid i hovedet, men selv har jeg oplevet det fordi jeg røg mens jeg var syg. Dog har en mængde bonghoveder som regel altid en eller anden effekt :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nikotinchok kommer hvis man får for meget niko ind af gangen. Måske også kombineret med lavt blodsukker eller lign. kan det være særdeles voldsomt. Har aldrig oplevet det, men kender som sagt en der har prøvet det. Og det var ret skræmmende

De små mængder niko der alligevel er i en uristet smøg i en joint, vil give dig kvalme og alt det der før du får et nikochok. Selvf. hvis du er vant til at ryge smøger så er der nok ikke nogen fare

Men for ikke-rygere der ryger en uristet smøg i en joint med godt sug i, kan sagtens få det dårligt

Men ja det er stort set kun i DK vi rister. Og danske joints med dansk hjemmedyrk er da også IMO i en klasse for sig

Hvis man ryger smøger kan man sagtens undgå at riste smøgen, men smagen er klam efter min mening. Smager af gamle smøger og fugtigt jord. En god ristet smøg smager af meget lidt, og man kan smage det der smager godt, nemlig tjalden

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
ReGaLDraGoN skrev:
Som jeg har forstået er det stort set kun i DK at vi rister smøgerne, og hvorfor ikke!? Man bliver ikke nigo skæv og man kan smage nolen meget bedre.

Som jeg har forstået det er det med nikotin shock kun en skrønne or ellers ville det da også være mærkeligt når man i mange lande vælger slet ikke at riste smøgerne. Ved så ikke lige hvorfor en eller andens omtalt ven blev hvid i hovedet, men selv har jeg oplevet det fordi jeg røg mens jeg var syg. Dog har en mængde bonghoveder som regel altid en eller anden effekt :)

Det er fordi vi ryger mest hash i DK.

I USA og andre lande (såsom Holland, der er det dog mere blandet) ryger de for det meste pot og skunk.
Der er mange amerikanere der ikke ved hvad en nol er.

De troede det var tobak, eller noget chokolade, det skrev de i hvert fald på den side hvor jeg så et billede af en nol, som de ikke fattede meget af ^^

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

c0ne skrev:
ReGaLDraGoN skrev:
Som jeg har forstået er det stort set kun i DK at vi rister smøgerne, og hvorfor ikke!? Man bliver ikke nigo skæv og man kan smage nolen meget bedre

I USA og andre lande (såsom Holland, der er det dog mere blandet) ryger de for det meste pot og skunk.

De troede det var tobak, eller noget chokolade, det skrev de i hvert fald på den side hvor jeg så et billede af en nol, som de ikke fattede meget af ^^

Hvad har det at vi ryger mest hash at gøre med om smøgen skal ristet om jeg må spørge ?

I mange af europas lande hvor der også bliver røget utrolig meget hash, tager de bare en smøg og knækker ned i et stykke papir sammen med noget hash, mumler et eller andet og krøller det hele sammen, tænder og ryger. Eller det var sådan jeg fik det fortalt de gjorde i et land jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Det var en af mine venner der havde været dernede

Jeg rister sku da også smøgen hvis jeg en dag skal ryge pot eller skunk i en joint (foretrækker dog 100% rent)

Men ja der er mange amerikanere der ikke kender hash. A girl fra New York som vi røg med i DK, kendte dog udemærket hash, men hun havde kun røget det et par gange

Faktisk så er der mange i DK der ikke ved hvad pot er, og hvad man skal gøre ved det. Det er hovedsageligt danskere med en anden etnisk baggrund end dansk der ikke kender til pot/skunk, efter hvad jeg har erfaret

De vil hellere ryge hash som ser lidt "sejere ud" (tror jeg de tror) end at ryge noget halvgrønt plante-shit (om jeg fatter dem :roll: ;) )

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Xp3rt skrev:
c0ne skrev:
ReGaLDraGoN skrev:
Som jeg har forstået er det stort set kun i DK at vi rister smøgerne, og hvorfor ikke!? Man bliver ikke nigo skæv og man kan smage nolen meget bedre

Hvad har det at vi ryger mest hash at gøre med om smøgen skal ristet om jeg må spørge ?

I mange af europas lande hvor der også bliver røget utrolig meget hash, tager de bare en smøg og knækker ned i et stykke papir sammen med noget hash, mumler et eller andet og krøller det hele sammen, tænder og ryger. Eller det var sådan jeg fik det fortalt de gjorde i et land jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Det var en af mine venner der havde været dernede

Jeg rister sku da også smøgen hvis jeg en dag skal ryge pot eller skunk i en joint (foretrækker dog 100% rent)

Men ja der er mange amerikanere der ikke kender hash. A girl fra New York som vi røg med i DK, kendte dog udemærket hash, men hun havde kun røget det et par gange

Faktisk så er der mange i DK der ikke ved hvad pot er, og hvad man skal gøre ved det. Det er hovedsageligt danskere med en anden etnisk baggrund end dansk der ikke kender til pot/skunk, efter hvad jeg har erfaret

De vil hellere ryge hash som ser lidt "sejere ud" (tror jeg de tror) end at ryge noget halvgrønt plante-shit (om jeg fatter dem :roll: ;) )

At når man ryger hash skal man bruge smøger til at lave mix med.
Pot og Skunk er bedst 100% naturligt :)

Og hvis man putter smøger i sin jay, så rister man dem. Ellers er man jo en idiot, mm. det er 0,1 niko smøger...

Hvis man bare kommer op på 0,5 niko eller deromkring så bliver jointen såååå stærk. Den vil nærmest være urygelig. Har du prøvet at ryge en jay uden ristet smøg? Det er virkelig slemt :x

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

c0ne skrev:
Xp3rt skrev:
c0ne skrev:
ReGaLDraGoN skrev:

At når man ryger hash skal man bruge smøger til at lave mix med.
Pot og Skunk er bedst 100% naturligt :)

Og hvis man putter smøger i sin jay, så rister man dem. Ellers er man jo en idiot, mm. det er 0,1 niko smøger...

I tidligere omtalte land i EU, kiggede de på min ven som om han var gal, eller amerikaner, da han begyndte at "brænde" smøgen som de sagde. De fleste dernede kender slet ikke til at riste smøger

En dansk joint er ikke en dansk joint uden at der er en ristet smøg i... :)

c0ne skrev:
Har du prøvet at ryge en jay uden ristet smøg? Det er virkelig slemt :x

Hmmm lad mig se om jeg kan huske det... Jaaaaaaa... For ca.... Hmm... 25 minutter siden :)

Af en eller anden grund så smager det godt nok hvis du laver en spansker

Ka det egentligt være spanien egentligt ? Bare lige et gæt, for en spansker er ret tæt på metoden de bruger i det der forbandede land :)

Blød hash (0,3g nepal) håndvarmet og blendet ind i en uristet smøg, i en joint, og ryg. Smagen er lidt kradsere, men man kan faktisk smage hashen overraskende meget, og jointen får en karakteristisk smag, som IMO er rimelig god

Gør jeg normalt hvis jeg skal skynde mig, eller ikke kan riste

Har prøvet at lave to stk. Den ene bare med noller af nepal og en uristet smøg, den anden med nepal blandet på ovenstående måde med uristet smøg, og forskellen er faktisk ret stor... Hvorfor ved jeg ikke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg vil nu også lige tilføje at der jo (som altid) er personlige faktorer der spiller ind. Jeg synes nu f.eks. ikke at det gør det store, om smøgen er ristet eller ej.
Jeg er egentligt lidt ligeglad.

Så c0ne. Det er måske lige hårdt nok at kalde folk for idioter når de putter uristet tobak i deres joints. Måske skulle du selv erfare lidt mere i den retning inden du udtaler dig?

Og hvorfor er man egentlig idiot i ovenstående tilfælde?!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ja ja.. Det er vel som det også er blevet omtalt nu, mere et personligt spørgsmål. Hva kan man lide? Personligt foretrækker jeg dog at riste smøger uanset hvilken form thc'en er i. Jeg ønsker jo ikke at ryge en smøg, men derimod at ryge noget fed for at opnå en virkning af thc'en.

Også lige tilbage til det med niko shock. Hvordan definere du et niko-shock?.. Alle bliver jo høje på nikotin første gang man ryger en smøg, og faste rygere oplever også nikotinens ros hvis man ikke har røget over længere tid. Kan man dog kalde det for et nikotin shock?

Jeg har endnu ikke oplevet et niko-shock hvis der er snak om noget andet end den ros jeg har omtalt. Og har endnu ikke hørt noget om det fra nogle af mine venner endnu (og vi er nu en pæn "gruppe" som har røget thc holdige substanser gennem flere år)!

Nogen der faktisk har oplevet dette fænomen? Altså virkelig at få et niko-shock? Og hvordan er det? udover røv ubehageligt :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]