Eleusis skrev:
Xp3ert, du er da vist en ægte ristet-tobaks-afficionado!
Aldrig har jeg hørt nogen tale så varmt for ristet tobak før...
Din ven med bonghovedet er klart nok, det er jo en RIGTIG stor mundfuld nikotin at få på en gang, ikke som et sug af en cigaret. 2-3 cigaretter indeholder nikotin nok til at slå nogen ihjel.
Men hvis det fordamper ved lave temperaturer mnjah, den er vel god nok... Jeg kan gå med på at hvis man ikke ryger til hverdag/fest at man kan opleve et nikotinchok... Men at mange rygere og festrygere gør det er vel mere en smagssag.
Iøvrigt sjovt som rygere går op i den slags detaljer med en nærmest religiøs iver... Riste eller ej, bong eller joint

Jeg rister altid... Men kan da også godt lide en "spansker" en gang imellem (smal joint, med ca. 0,25g god tjald, f.eks. nepal)
Uristet tobak på mixebrættet
Varm den bløde hash op (nepal, sort afghan etc.)
nulr hashen ud sammen med tobakken
Fyld i papiret, filter i, og rul
Dog rister jeg ikke altid ligeså meget
Da jeg ikke røg smøger, ristedejeg omkring 3 x pust... Første i 30-40 sek. ved LAV flamme

(mere flamme er IKKE bedre, så bliver den sort og smager af forkullede myggelår) der kommer ikke så meget niko ud. Anden gang i 30 sek hvor der begynder at komme MEGET røg ud, tredje gang ligeså... Så er der MEGET lidt niko i
Nu rister jeg enten kun lige så tobakken bliver "tør" og man kan knække/fjerne grene og træstammer der synes de skal befinde sig i ens mix, eller 1. gang og lige en gang mere for at få en del niko ud
Jeg har aldrig hørt om nogen der var "nogenlunde" vant til at ryge smøger få nikochok af en smøg/joint, men man kan godt få det dårligt hvis der er for meget niko i en J, og man ikke er vant til det