Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark
har set noget nyt hos allis der hedder skunk hash eller noget i den stil til 250 kr/G Jeg har ikke prøvet det men har hørt at det er vildere end ice hash. Nogen der mere præcist hved hvad dewt er og /eller har prøvet det?

Medlem

ice hash er bare presset røst, ikke?

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Jo, det mener jeg også. Altså rent pressede krysteller... Men bliver ihvertfald temmelig basket at det... Nytårsaften-uahh!

GF

Dedikeret medlem

Det blir' ekstraheret ved hjælp af is. Der er vist nok kun et par stykker i DK, som kender metoden...Det er bare super rygeren #1 !!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
http://www.christiania.org/~werner/bigjoint/ice.html

D e F

Insane psychedelia user!

Spionage?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
*GG* Grineren hjemmeside ham werner har...mon knægten er besat af hash [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

...Ilmer go home!

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
http://www.bubblebag.com/

får jeg en medalje for at være den første der regnede den ud [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Der findes en anden opskrift, jeg går lige hjem og finde den frem, har ikke selv prøvet den, men det er samme princip som Sir Haze henviser til. Jeg har den klar i morgen [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

bubblehash og krystal-ryst er ikke det samme... Men hvis du vil have krystallerne, så bare lav en stash box.

Meget enkelt, du har en træ-æske med et 25 micron net henover et hulrum. Opbevar din pot i hulrummet, OVEN på nettet. Miks også din pot på nettet.

Efter bare en måneds rygeri vil alle de krystaller der naturligt falder af under miks og flytten rundt på potten ligge under skærmen. Så er det bare at feje det sammen, putte det i en pose og voila! Instant ICE-SKUNK-HASH-DØDS-RYST eller hvad fanden man nu vil kalde det når det skal sælges...

Håndtegn og THC-krystaller,
Tias.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Uhmmmm, jeg blir helt blød når jeg tænker på det! Ice er toppen!

Junior medlem

Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Den medtode der er da i princippet det samme, som bubblebags. Er det ikke? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

@Tias: Hvor køber du de der net henne - jeg har nemlig spekuleret lidt på at efterligne bubblebagprincippet med nogle ordentlige net - @Brian jeg vil nok mene, at det må være lidt ufedt at have sin hash i et kaffefilter - det må være svært at skille kaffefilter (skrøbeligt papir med ru overflade) fra hash.

Medlem

Det eneste den her opskrift har med ice, at gøre er vist desvære kun, at der skal bruges is. Jeg har endnu ikke selv prøvet dette. Men processen forløber nogenlunde således:

Grundideen er, at isvand vil gøre harpisken ikke-klæbende og derved løsne det fra bladene, på den måde vil det blive isoleret i det kolde vand, det vil på et tidspunkt synke, da det er tungere end vandet.

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Udstyr:
Blender
Isterninger
1½ liters flasker.
ca. 90 cm slange eller hævert til et akvarie.
tragt
90 kvardatcentimeter silke ell. lign til filtrering
kaffefiltre

og sidst men ikke mindst en mængde stilke bæreblade og andet mindre brugbart materiale.

Processen.
Fyld blenderen ½ op med materialet, vand og is.
Blend det i minimum 40 sekunder.
Lav et filter af silken og filtrer vandet ned i flaskerne, pres så meget som muligt.
Lad flaskerne stå en ½ time, sæt dem derefter ganske forsigtigt i køleskabet i en ½ time, derefter skulle der gerne ses en fin fin blondfarvet substands på buden af flaskerne.
Tag slangen/hæverten og tap den uønskede (extraneoous) grønne stads ud af flaskerne. Gentag derefter filtreringen gennem silken.
Fyld flaskerne med en ny "opløsning" og gentag fremgangsmåden fra tidligere.
(Grunden til at den grønne substands tappes, er for at der er mindre, at filtrere, ( det vil sige, at det måske ikke er nødvendigt).
Tag tragten, put et kaffefilter i, hæld hvad der er tilbage i flaskerne i tragten. Når det flydende er drænet ud af filteret og der kun er den faste substands tilbage, skal den ligges til tørre i et glasfad, man kan evt. opvarme substandsen for at fremme processen, man kan også sprede substandsen ud på fadet, for at få det til at gå hurtigere.
Derefter skal substandsen presses godt sammen og formes som man ønsker. Herefter efter pakkes det i sølvpapir ell. lign. og varmes over et stearinlys og ligges i pres i en skruetvinge ell. andet. Her skal det ligge til det er helt afkølet. Vent med at pakke den færdige hash ud til den skal bruges, på den måde tører den ikke i mellemtid.

God fornøjelse og som sagt denne metode har jeg ikke selv afprøvet, men det lyder da fornuftigt nok, eller hva´?
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

>>Tias jeg har tidligere hørt om sådanne bokse, men forstår ikke helt det der med at mixe sit pot over nettet, personligt plejer jeg at si/sigte det hele ned i en skål, for ikke at lade noget gå til spille. Kan nogen evt. henvise til en nærmere forklaring eller kommer med en?
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

[ 13 Marts 2002: Besked ændret af: Brian ]

Medlem

Som sagt metoden er jo endnu ikke afprøvet (i hvert fald ikke af mig), men som jeg forstår det vil hashen jo heller ikke havne i kaffefilteret, det vil være en fugtig substans der skal ligges til tørre og på den måde vil det vil ikke være så svært, at skille det fra kaffefilteret? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror alle isenkræmmere har micron-net. Hvis ikke skal jeg nok prøve at gøre noget research for jeg.

Men stashboxes fungerer ud fra det princip at man kan redde sig noget "ICE" fra al den pot man normalt ryger. Her er kassen:

__________ (pot/skunk)_____________
| |---net----| |
| | | |
| |_hulrum___| |
|___________________________________|

Når al den pot du har på nettet fnidres rundt med (under miks og sortering, f.eks.) drysser der utroligt mange trichomer(næsten ren ryst) af potten. Dette bliver så siet gennem nettet og gemt i hulrummet. Så er der (i de fleste modeller) en skuffe man kan hive ud, fyldt med dejlig ICE [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Håber det hjalp, ellers spørg. Jeg har nogle links til stashboxes..

Peace,
Tias.

[ 15 Marts 2002: Besked ændret af: Tias ]

Medlem

Efter at have aktiveret min hjerne kom jeg i tanke om at jeg godt forstod det. Men jeg plejer altså aligevel at si/sigte det hele ned i en skål, derefter fører det videre til et rygeredskab for til sidst at lade det havne i mine møgbeskidte lunger. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Whoops, tegningen ligner ikke helt den jeg skrev ned...

Men cool nok, så længe I forstår det!

Peace,
Tias.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]