Det eneste den her opskrift har med ice, at gøre er vist desvære kun, at der skal bruges is. Jeg har endnu ikke selv prøvet dette. Men processen forløber nogenlunde således:
Grundideen er, at isvand vil gøre harpisken ikke-klæbende og derved løsne det fra bladene, på den måde vil det blive isoleret i det kolde vand, det vil på et tidspunkt synke, da det er tungere end vandet.
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
Udstyr: Blender Isterninger 1½ liters flasker. ca. 90 cm slange eller hævert til et akvarie. tragt 90 kvardatcentimeter silke ell. lign til filtrering kaffefiltre
og sidst men ikke mindst en mængde stilke bæreblade og andet mindre brugbart materiale.
Processen. Fyld blenderen ½ op med materialet, vand og is. Blend det i minimum 40 sekunder. Lav et filter af silken og filtrer vandet ned i flaskerne, pres så meget som muligt. Lad flaskerne stå en ½ time, sæt dem derefter ganske forsigtigt i køleskabet i en ½ time, derefter skulle der gerne ses en fin fin blondfarvet substands på buden af flaskerne. Tag slangen/hæverten og tap den uønskede (extraneoous) grønne stads ud af flaskerne. Gentag derefter filtreringen gennem silken. Fyld flaskerne med en ny "opløsning" og gentag fremgangsmåden fra tidligere. (Grunden til at den grønne substands tappes, er for at der er mindre, at filtrere, ( det vil sige, at det måske ikke er nødvendigt). Tag tragten, put et kaffefilter i, hæld hvad der er tilbage i flaskerne i tragten. Når det flydende er drænet ud af filteret og der kun er den faste substands tilbage, skal den ligges til tørre i et glasfad, man kan evt. opvarme substandsen for at fremme processen, man kan også sprede substandsen ud på fadet, for at få det til at gå hurtigere. Derefter skal substandsen presses godt sammen og formes som man ønsker. Herefter efter pakkes det i sølvpapir ell. lign. og varmes over et stearinlys og ligges i pres i en skruetvinge ell. andet. Her skal det ligge til det er helt afkølet. Vent med at pakke den færdige hash ud til den skal bruges, på den måde tører den ikke i mellemtid.
God fornøjelse og som sagt denne metode har jeg ikke selv afprøvet, men det lyder da fornuftigt nok, eller hva´? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
>>Tias jeg har tidligere hørt om sådanne bokse, men forstår ikke helt det der med at mixe sit pot over nettet, personligt plejer jeg at si/sigte det hele ned i en skål, for ikke at lade noget gå til spille. Kan nogen evt. henvise til en nærmere forklaring eller kommer med en? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
[ 13 Marts 2002: Besked ændret af: Brian ]
|