<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Sir Haze: er der ikke noget med, at du arbejder med et afdækbart drivhus? Hvad kan man så tillade sig med frø?
JOO [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
ALT!!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
jeg har lige sat et par stiklinger af min 20 ugers neville´s haze i blomst, de bliver sat i drivhuset her til 1. april og så regner jeg med at de er færdige med at blomstre til august eller september [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Hvis man mørklægger udenfor kan man dyrke alt bare man sørger for at det er høstklart omkrin 1. august, henne omkring september kan det godt være for fugtigt på friland til nogle af de mere følsomme/tropiske sorter men i drivhuset kan man godt strække den til september/oktober hvis man sørger for at ventilere godt evt. tilføre lidt vareme for at sænke luftfugtigeheden, sidste år høstede jeg den sidste plante midt i december UDEN skimmel, men det var også et lidt specielt år.
et godt tip hvis man vil dyrke ækvatoriale sativaer (thai, columbia, jamaica, africa) er det en god ide at de i den vegetative fase får 13 timers lys og 11 timers mørke, og når de skal i blomst 11 timers lys og 13 timers mørke istedet for de sædvanlige 18/6 og 12/12, på den her måde undgår man de store problemer med hermefroditter, og de strækker sig heller ikke så meget og det er det de er vant til derfra hvor de kommer (eneste forskel på sommer og vinter er 2 timers lys).