Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Ja, har skrevet herinde før, og dette er nu 4. gang jeg ryger 90'er uden at blive påvirket overhovedet. Denne gang var jeg ovre hos min pusher som røg sammen med et par af mine venner. Han havde selvfølgelig noget, at samme klump som jeg havde købt, og havde erfaret der ingen effekt var i. Mærkeligt nok, kunne jeg heller ikke mærke noget da vi røg fra en anden klump hjemme hos ham. Han blev dog skæv (sagde han i hvert fald) og en af de andre gjorde også, men en af mine venner og mig var helt upåvirkede.

Ved virkelig ikke hvad det kan være. Kan man simpelthen bare være ikke-modtagelig over for THC eller hvad? Ryger alm. til daglig, men tvivler på det kan være derfor?

Senest rettet af dokat 03 mar 2006 04:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
En anden gang skal du lige tjekke om du nu har postet i det rigtige forum.

//Edit: Topic flyttet.

Titel:
Medlem

Hvordan lugter hashen når man varmer i det?
Hvis det ikke virker kan du jo også altid finde dig et nyt sted at købe røg.
Og det med at du ryger til dagligt (smøger ik'?) har ingen indflydelse på om du skulle blive skæv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
1. Hvor meget er der i ?
2. Hvor godt er den stampet ?
3. Er filteret småt og med dårligt sug i ?
4. Tager du for små lunger ?
5. Ryger du nok ?

1: Hvis der kun er f.eks. ½g til 4 personer så kan jeg godt forstå det

2: En alt for hårdt stampet joint (evt. kombineret med et lille dårligt filter) kan få selv den bedste tjald til ikke at virke særlig godt...

3: Et lille filter som der næsten ikke kommer noget luft igennem når jointen ikke er rullet, forhindrer tit at man kan få særlig meget røg igennem og ned i lungerne. En af mine tommelfingerregler er at et filter skal man kunne trække vejret i i 5 min. uden at blive forpustet :)

4. En af mine gode venner jeg har røget et par gange med tager ALT for små lunger. Han er vant til at ryge smøger, og ryger en joint på samme måde. Små hårde korte sug som hvis det var et korkfilter, og så får han altså kun en 1/3 del af det vi andre får. Han ryger så ca. det samme antal sug, og får derved meget mindre

5: Ryger du nok ? Tjaaa... Det kan være svært at sige. Prøv at køb 1g af den "90'er" og put i en joint med et godt filter og det der. Ryg den alene og se om du ikk får effekt. Hvis du ikke gør, så fuck ham din pusher, og køb et andet sted (nej ikke pul ham, bare glem ham)

Hvis du putter nok hash i, laver et ordentligt filter, og tager nogle gode sug, så skal jeg nok love dig for at du bliver skæv, også selvom hashen ikke er så god. Hvis det er tjalden der er noget galt med, så skal han sku skydes for at sælge den som 90'er !

Nåmen god ryger når du kommer dertil, jeg skal selv ryge lidt hjemmelavet hashish i dag... Dog højst 0,2g pr. person, det slår utrolig hårdt :twisted:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dokat skrev:
Ved virkelig ikke hvad det kan være. Kan man simpelthen bare være ikke-modtagelig over for THC eller hvad? Ryger alm. til daglig, men tvivler på det kan være derfor?

At du skulle være komplet uimodtagelig for THC er teoretisk muligt men samtidig så komplet usandsynligt, at vi nok må lede efter svaret andetsteds. Hvis dine anandamid receptorer ikke virkede ville du have en eller anden tydelig sindssygdom eller et svært handicap.

Det er mere sandsynligt, du har fået noget dårligt hash af din pusher. At du ikke holder røgen nede længe nok (dog usandsynligt fordi du er ryger og derfor kan holde til det i lungerne). At din kammerat har fået mere placebo effekt end en regulær høj.

Hvis man kun er meget lidt høj og er fuld og der er gang i den kan man godt overse hashens virkning lidt, men 99% af tiden er man overhovedet slet ikke i tvivl, hvis man er høj.

Skift pusher - og dyrk så selv noget til foråret når maj bliver varmt :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg havde det på samme måde de første mange gange jeg røg. Det der skulle til for mit vedkommende, for at bryde igennem "THC-blokaden" var 1 gram marok oralt. Kan ikke nødvendigvis anbefales da det var en MEGET stærk oplevelse - selvom det er 12-13 år siden, står den dag stadig ekstremt klart i min hukommelse. Du kan eventuelt prøve dig frem med en mindre dosis oralt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Det der skulle til for mit vedkommende, for at bryde igennem "THC-blokaden" var 1 gram marok oralt.

Du vil vel ikke påstå, der er en eller anden mur, man skal gennembryde for at kunne blive høj af THC?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
1. Hvor meget er der i ?
5. Ryger du nok ?

1. Røg 2 joints hos ham, og vi var 4 om den første med ca. 1 gram. Den anden var med 2 gram, og der var 1 gået så vi var kun 3 om den.

2. Mener du hvor tæt det ligger eller hvad? For den var bare puttet ned, ikke sammenpresset.

3. Han lavede filteret ud af et klippekort, og det var rigeligt stort.

4. Det skulle jeg ikke mene. Tager meget mere end når man ryger smøger. Tager alt hvad lungerne kan tror jeg :?

5. Det skulle jeg mene. Har både prøvet 1 gram helt alene, 1 gram delt mellem to, og så de her 2 joints sidst.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Malk>> Læg mærke til citationstegnene, men ellers er der noget der tyder på at hjernen skal tilvænnes THC, før det virker. Da jeg har ikke lige nogle videnskabelige rapporter ved hånden, kan jeg kun henvise til min egen og mine venners erfaring på området. Noget tyder på at det samme også gælder for Salvia.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
1. Hvor meget er der i ?
5. Ryger du nok ?

1. Røg 2 joints hos ham, og vi var 4 om den første med ca. 1 gram. Den anden var med 2 gram, og der var 1 gået så vi var kun 3 om den.

Hmmmm det lyder meget mystiskt :?

2. Mener du hvor tæt det ligger eller hvad? For den var bare puttet ned, ikke sammenpresset.

Normalt stamper man den lidt. Hvis den bliver stampet for meget, så kan det være svært at få røg igennem. Så får du måske 10% af røgen i lungerne, hvilket er en kraftig forringelse...

3. Han lavede filteret ud af et klippekort, og det var rigeligt stort.

OK

4. Det skulle jeg ikke mene. Tager meget mere end når man ryger smøger. Tager alt hvad lungerne kan tror jeg :?

OK... Det kunne være, der er mange nye hashrygere der tager alt for små lunger, måske fordi det kradser lidt, og de ikke er vant til at ryge tjald... :)

5. Det skulle jeg mene. Har både prøvet 1 gram helt alene, 1 gram delt mellem to, og så de her 2 joints sidst.

Det var sådan set lige hvad jeg kunne tænke mig til at der var galt. Det er de ting jeg har stødt på af "fejl" i mit liv. Samt hul i jointen, skævrygning og tabt joint i sø, vandpyt og toilet :roll:

Nogen mener at man ikke bliver skæv de første gange man ryger, men har aldrig oplevet det. Jeg blev skæv første gang jeg røg, men ikke så meget grundet en lortejoint. De næste par gange blev jeg ret skæv, og alle n00bs jeg har røget med, har alle blevet skæve første gang

Men måske kan der være noget om det ? Prøv at købe et par g og lav en bong og et bongmix. Ryg ½g, så ville det undre mig MEGET hvis du ikke kan mærke det !

Det kan være det giver dig det "stød" der skal til :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Malk>> Læg mærke til citationstegnene, men ellers er der noget der tyder på at hjernen skal tilvænnes THC, før det virker. Da jeg har ikke lige nogle videnskabelige rapporter ved hånden, kan jeg kun henvise til min egen og mine venners erfaring på området. Noget tyder på at det samme også gælder for Salvia.

I min egen erfaring er der intet, det tyder på, at noget sådant skulle være tilfældet.

Igen, hvad er mest sandsynligt:

1) at der er en mystisk, uforklarlig "receptor mur" i hjernen, som rent teknisk også burde forhindre anandamid i at virke ved de meget små mængder anadamid, som naturligt findes i kroppen?

eller:

2) at folk simpelthen generelt har en tendens til at få fat i elendigt hash, lave for svage mix eller suge for lidt ned i lungerne i for kort tid?

Jeg vil vove den påstand, at det kræver endog voldsomme beviser at støtte hypotese nr. 1. Det er næsten utænkeligt at vi skulle have receptorer i hjernen, der slet ikke virker ved kroppens naturlige niveau af cannabinoider. Tværtimod ved man med næsten absolut sikkerhed, at man opbygger tolerance overfor THC ved regelmæssig rygning.

Ser man på nogen af de moderne fremstillingsmetoder til hash kan det ikke undre. Meget marokkansk hash bliver lavet af overvejende umodne planter som tillige bliver lyntørret unden direkte sol. Den slags kommer der simpelthen elendigt hash ud af. Jeg har bestemt hørt folk tale om, at standard hash mere giver dem en hovedpine og "slet ikke virker" (og det er utalt af hjemmedyrkere, der er vant til det absolut bedste).

Den kedelige sandhed er, at ens beruselse stort set altid følger mængden af THC, der bliver optaget i kroppen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malk: Ja det lyder mest sandsynligt med nummer to... Men alligevel har jeg hørt nogen sige at de ikke har fået effekt de første gange de røg. Men måske har det også noget at gøre med at første gang mange ryger, ryger de normalt ikke nol eller bubblehash, (udover min far, nol på jordfed, har ik røget siden :lol: :roll:) men noget dårlig std.

Og selvom din pusher siger at det er 90'er eller 140'er så kan det jo sagtens være rigtig skod...

Hvordan er konsistensen af det ?
Er det sådan noget der bliver blødt når det bliver varmet op, men stenhårdt igen efter få sek ?
Bliver det til pulver når man prøver at knække et stykke af ?
Eller kan man forme det som tyggegummi ?
Hvordan er farven ?
Lugten ?
Lugter det kraftigt, eller er der en svag lugt ? Hvis du tænder ild til det, og det bobler, så prøv at snus til røgen. River det i næsen med skarp lugt ?

Prøv at købe noget og ryg på bong. Eller bare køb hos en anden og ryg lidt alene. Hvis du ikke kan mærke noget der heller, så går til lægen, så er der sikkert noget galt med dine receptorer ;)

Føler du dig deprimeret og negativ ? Hehe... :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Utroligt at der ikke er andre der lægger vægt på dette... men inhalerer i overhovedet ordentligt?

De første gange jeg røg, kunne jeg heller ikke mærke det store, nok fordi at jeg ikke var vant til at inhalere røgen ned i lungerne og holde det minimum et par sekunder før ekshalering.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Utroligt at der ikke er andre der lægger vægt på dette... men inhalerer i overhovedet ordentligt?

De første gange jeg røg, kunne jeg heller ikke mærke det store, nok fordi at jeg ikke var vant til at inhalere røgen ned i lungerne og holde det minimum et par sekunder før ekshalering.

Han siger han ryger smøger normalt, rygere plejer godt at kunne inhalere. Men ja, havde jeg glemt, prøv at holde hver lunge inde i 10 sek. før du puster ud, lav en 3-2-1 eller en Indy, så skal det sku nok virke :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Dextrose skrev:

Det skulle man jo næsten mene at han gør, siden han skriver at han ryger smøgere til hverdag, og at han hiver alt det ind som lungerne kan trække.

Edit: Hov, det var sq kommenteret, men ja som Xp3ert siger.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

haha, det lyder som om din pusher prøver at narre dig, "90'er ryger" også kan du ikke engang mærke det.. haha

Titel:
Medlem
Brugeravatar

z0unds skrev:
haha, det lyder som om din pusher prøver at narre dig, "90'er ryger" også kan du ikke engang mærke det.. haha

Haha.. eller? Begavet kommentar at komme med? Det må være det endelige bevis på, at stoffer ER skadelige for børn.

Og nej jeg tror ikke han prøver at narre mig, efter som det er min fætter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
dokat skrev:
z0unds skrev:

Haha.. eller? Begavet kommentar at komme med? Det må være det endelige bevis på, at stoffer ER skadelige for børn.

Og nej jeg tror ikke han prøver at narre mig, efter som det er min fætter.

Jamen så tro om igen, 90´er ryger skulle meget gerne sparke benene væk under dig.
Og når du har fra op til flere kilder at det ikke virker, ja så virker det jo nok ikke skal du se!!
Du har jo røget flere joints, endda en 1g´s helt alene, og det virker ikke?
Jamen så er det jo nok hashen der er noget i vejen med.
Men bliv da endelig i den tro at din fætter ikke vil snyde dig, for det virker grangiveligt meget som om det er det han er ude på!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Xp3rt skrev:
Han siger han ryger smøger normalt, rygere plejer godt at kunne inhalere.

Helt enig.
Jeg syntes eller at jeg havde nærlæst postet, men det er åbenbart ikke tilfældet... Var også halvsnaldret da jeg læste det.

"90'er"-tjald skulle man meget gerne kunne smuldre ud, uden hjælp af en lighter, men blot ved at varme det i hånden i et minuts tid.

Titel:
Jeg ved ikk om der er noget hold i det, men jeg syntes ikke at jeg bliver nær så skæv (faktisk næsten ikke) hvis jeg har taget ssri´er samme dag eller dagen før.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]