Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 13:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

Regeringen ønsker at tvangs-medicinere dømte personer selvom det potentielt ka' betyde de dør hurtigere af organ-skader.

Med andre ord; en slags semi-dødsstraf (halv dødsstraf)

Citat:
Hun peger desuden på, at tvangsmedicineringen af patienter kun kan ske ved at bruge depotmedicin, fordi politiet ikke kan pålægges at køre patienterne ind til daglig uddeling af tabletter. Og da kun et mindre antal psykofarmaka findes i depotform, vil det ifølge Karen Klint medføre, at patienterne vil blive udsat for flere og mere alvorlige bivirkninger.

En bekymring som Lægeforeningens formand Jens Winther Jensen også fremhæver i sit høringssvar. Han peger bl.a. på, at patienterne bliver udsat for bivirkninger som hjerterytmeforstyrrelser, sukkersyge, påvirkning leverfunktionen og andre bivirkninger som er potentielt livsforkortende.

Og det er taget fra en artikel her: http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/nyh ... tienter-1/

Min konklusion er at det er syge mennesker der laver syg politik (det er nok mere regeringen selv der bør tvangs-medicineres, om nogen bør)

Kriminelle og dømte personer ka' sættes i fængsel, men man ka' ikke begynde at pumpe dem fulde af kemikalier der forkorter deres liv. Det er simpelthen døds-straffen indført af bag-vejen.

EDIT: forslaget fra regeringen handler ikke kun om kriminelle, som jeg først skrev. Det handler også om ikke-kriminelle dømte.

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 10 feb 2006 19:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg synes man skulle tvangsmedicinere politikerne med MDMA en gang imellem...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bliver de mindre kriminelle af denne, tilsyneladende fantastiske, medicin?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
JEL, så vidt jeg har forstået er det da ikke kriminelle det drejer sig om??
Blot at politiet skal hente dem, fordi de er i tvang, betyder ikke de er kriminelle.

Titel:
Relativistisk båthorn

Drupe skrev:
Jeg synes man skulle tvangsmedicinere politikerne med MDMA en gang imellem...

Det ville ihvertfald være dejligt hvis de brugte deres hoved til andet end at skade andre. Hvis de nu feks brugte deres hoved på noget positivt istedet (det ka' man vel ikke forlange?)

R. Girk skrev:

Ja, de dør...

xh0r63 skrev:
så vidt jeg har forstået er det da ikke kriminelle det drejer sig om??
Blot at politiet skal hente dem, fordi de er i tvang, betyder ikke de er kriminelle.

Du har ret, så jeg har rettet posten.

Jeg læste indlægget fra linket igen, og fandt denne quote;

Citat:
»Når ministeren alligevel fremsætter forslaget, er det alene for at imødegå nogle af de sager, der har været om psykisk syge kriminelle. Det er kriminalitetsbekæmpelse,« siger Anne Baastrup.

En vurdering, der blandt andet underbygges af, at justitsministeren vil udvide bestemmelserne til ikke blot at omfatte psykisk syge, men også samtlige patienter, der er dømt til ophold på en psykiatrisk afdeling.

Så dvs at man ikke behøver være kriminel for at komme under denne ordning. Det er nok at systemet dømmer at man ikke opfører sig 'normalt' (dvs vi alle potentielt ka' lukkes munden på med denne lov. De behøver bare vedtage en lov om at alle der bruger stoffer er 'psykisk syge', og dermed ka' de tvangs-medicinere os alle Uanset om vi vil eller ej (og Uanset om vi på sigt dør tidligere end vi ellers måske ville gøre. Hvis ikke den slags berettiger at man kalder dem "syge svin", så ved jeg ikke hvad der ku' berettige det))

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland/Hundested
R. Girk skrev:

JEL skrev:
Ja, de dør...

hehe.. Det er da effektivt hva'? Ej, dødsstraf er noget mærkeligt noget.. At gøre sig til herre over liv og død er en ting som jeg ikke kunne tænke mig.. Med mindre at det self. drejede sig om Pia fra DF eller George W. Så skulle jeg med glæde trykke på knappen!! :wink: :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Man taler også om at tvangsmedicinere kriminelle: Dømte for seksuelle overgreb. Kemisk kastraktion...
Jeg synes, det er ufatteligt sygt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Avanti skrev:
Man taler også om at tvangsmedicinere kriminelle: Dømte for seksuelle overgreb. Kemisk kastraktion...
Jeg synes, det er ufatteligt sygt.

Hvorfor er det ufatteligt sygt? Man tvangsmedicinerer jo også skizofrene, simpelthen fordi de er for farlige til at have gående frit blandt andre mennesker. Jeg mener at hvis man en gang er blevet dømt for et seksuelt overgreb, så har man sgu spildt sin chance og så har man ikke længere lov til at færdes frit i samfundet. Enten kan man spærre folk inde eller medicinere dem, så jeg vil egentlig mene at tvangsmedicinering er det mest skånsomme.

Hvad er det i øvrigt lige man skal med sin seksuallyst, hvis man kun får noget ud af at kneppe børn? Det eneste der kommer ud af at de har den trang er at andre mennesker bliver skadede, så hvorfor ikke udrydde den? Efter min mening har de ingen særlig ret til at have den hvis deres sexliv skal ødelægge andres liv.

Efter min mening er det folk der foretager seksuelle overgreb der er ufatteligt syge, ikke folk der mener de skal holdes væk fra deres ofre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]