Jeg hørte de sidste tyve minutter af det halvtimelange program. Jeg synes, den mand, der selv havde erfaringer med LSD var meget fornuftig at høre på. Det er trist for ham, at han blev psykisk syg...!
Men jeg er meget enig i det synspunkt, at man kan opnå eufori, selvudvikling og indsigt på andre måder end med psykedelika - måder som vel at mærke er langt sundere og meget mere fyldestgørende! Men ville man bruge 30 år som yogimunk i denne postmoderne verden...? Ville man overhovedet bare få sat sig ned i 12 timer og granske sine følelser, som man ofte gør i et "LSD-ritual"? Jeg har svært ved det - og "instant karma", som man kan kalde det, virker ofte som et tiltalende alternativ til slet ikke at gøre noget...
Jeg synes heller ikke at rusmiddeleksperten var så dum... Han trak måske lidt for lidt på de punkter, hvor studieværten havde misforstået nogle ting. Men jeg mener bestemt ikke, han sagde at ecstasy og heroin blev forveklset - han henviste bare til eksemplet med ham, der døde, fordi han troede, det var amfetamin.
Studieværten var selvfølgelig lallende idiot, men sådan er det altid i det program! Jeg pines med det en halv time næsten dagligt, hvor de forsøger at tage gigantiske emner op i den radiomæssige sidebemærkning, som programmet er... Og de misforstår konsekvent alle de væsentligste ting...
Det der irriterede mig mest, var at han aldrig kom til at fatte, hvad LSD-gæsten sagde, om at LSD
ikke gør en person psykisk afhængig ved at man vil søge tilbage til en "drømmeverden"

Tåbe...
Jeg synes, programmets kritik af psykedelika var rimeligt relevant, selvom jeg ikke er helt enig... Jeg mener stadig, at psykedelika er
dét mest lovende, der i hele verdenshistorien er sket, indenfor terapi og forskning.
Jeg ville også godt have haft mere fokus på MDMA, og på hvor fantastisk det stof er