Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm ja ved ik helt hvor jeg skal starte. Sagen er den at jeg er begyndt at eksperimentere med svampe for en 3 måneder siden. Mit første trip med det endte i et badtrip (jeg var dog selv udenom det) da mit trip blev afbrudt af en person jeg ikke brød mig om. Det vendte dog da jeg kom hjem og kunne være mig selv. Et par uger efter røg jeg et par joints med en ven og jeg bemærkede et par timer efter vi havde røget at jeg begyndte at få de samme negative tanker som jeg havde fået på svampene. De omhandlede meget om hvor jeg hørte til henne, da jeg ikke følte (på det tidspunkt) at jeg passede ind nogen steder. Jeg har siden da prøvet svampe 2 gange. Og sidste gang på en højdosis cubensis, fik jeg en masse tanker om min barndom og alle de dårlige ting jeg havde oplevet i den. Sidste gang samt forrige gang hvor jeg prøvede svampe oplevede jeg begge gange en lille uge efter måske (sjovt nok begge gange mens jeg var på arbejde) at jeg fik et utroligt stort psykisk ubehag. Havde en indre kvalme og synsforstyrrelser. Var så slemt at jeg var nød til at tage hjem. Jeg er overbevist om at det har haft noget med svampene at gøre. Og jeg tror at jeg sidder lidt fast i at noget fra min underbevisthed er dukket op. Jeg holder pt. pause med ALT, bortset fra alkohol. Men det jeg egentlig gerne vil prøve at nå frem til med alt det her, er om i mener at jeg forsvaligt kan forsøge at benytte svampene som et værktøj til at få gennemtænkt og ryddet op i min underbevidsthed. Hvilket jeg også ved ville være bedst i sidste ende. Eller om jeg bare skal lade det ligge som det er ?

Puh håber ik jeg fik gjort det for langt :D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Hvorfor er du ikke holdt med alkohol, når du nu har pause fra det øvrige?
Min personlige mening er at det da er muligt svampene kan bruges til noget "klarsyn"/"konfrontation" med de negative følelser du beskriver, men jeg tror ikke det er noget du lige selv skal kaste dig ud i.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Jeg vil mene det var bedre at finde sig selv, inden man udforsker sig selv!?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kiliman skrev:
Jeg vil mene det var bedre at finde sig selv, inden man udforsker sig selv!?

Den har jeg godt nok hørt mange gange, men hvordan finder man sig selv? Og kan man nu være sikker på at det i virkeligheden er en selv man har fundet, og ikke en andens selv? Eller en tredjes? Og hvordan ved man at man har fundet det rigtige selv? Og kan man overhovedet finde sig selv? Er det at finde sig selv det samme som at forme en personlighed? I så fald vil det da være umuligt nogensinde at finde et endeligt selv, for jeg regner da med at jeg kommer til at ændre mig resten af mit fantastiske liv, præcis ligesom alt andet i hele verden. Hvorfor skulle vi være anderledes? Alt flyder, men er det metafysiske og imaterielle en del af det alt? Eller findes de i en anden verden hvor alt er fast og ikke ændrer sig, som man så på en eller anden måde skal hente sit selv fra?

I wonder... :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

xh0r63 skrev:
Hvorfor er du ikke holdt med alkohol, når du nu har pause fra det øvrige?
Min personlige mening er at det da er muligt svampene kan bruges til noget "klarsyn"/"konfrontation" med de negative følelser du beskriver, men jeg tror ikke det er noget du lige selv skal kaste dig ud i.

For resten så tror jeg ikke lige det er noget man selv styrer. Jeg synes ikke svampene giver en noget valg, men derimod kaster alt det man har brug for at blive konfronteret med i hovedet på en.

Men til Resist: Jeg vil ikke sidde og lege hverken psykolog eller læge, men mit helt dødelige råd vil være at drikke så lidt som muligt, og måske prøve at huske nogle af de ting du tænkte over under trippet og prøve at snakke med en tæt ven om det. Det hjælper (næsten) altid at snakke med nogen om det. Bare det at få sagt det. Og hvis du ikke har lyst til at snakke med en ven om det, så prøv dine forældre, og den sidste løsning må være en dør eller lign. Bare sørg for at få det ud.

:wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Citat:
Men det jeg egentlig gerne vil prøve at nå frem til med alt det her, er om i mener at jeg forsvaligt kan forsøge at benytte svampene som et værktøj til at få gennemtænkt og ryddet op i min underbevidsthed. Hvilket jeg også ved ville være bedst i sidste ende. Eller om jeg bare skal lade det ligge som det er ?

Jeg er enig med GOO i, at du først og fremmest skal have talt med nogle om de her grumme ting fra din underbevidsthed, frem for at eksperimentere videre med svampene. Jeg synes heller ikke bare, at du skal "lade det ligge". Nu er der ligesom "hul på bylden" så er det en god idé at få snakket tingene grundigt igennem - om ikke med en psykolog - så i hvert fald en ansvarlig person, som du kan stole på vil gøre sit bedste for at lytte til dig og hjælpe dig.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Resist skrev:
Og sidste gang på en højdosis cubensis, fik jeg en masse tanker om min barndom og alle de dårlige ting jeg havde oplevet i den.

Det lyder som om du godt kan huske nogle af de (dårlige) ting som skete i din barndom og jeg vil derfor råde dig til at starte der. Få snakket med nogen om det, og også om dit ubehagelige trip. Det er vigtigt at du forstår og bearbejder alt fra dit forrige trip, før du tager det næste.

Hvorvidt du vil "speede" processerne op med psykedelika er helt afhængig af dit temperament. Men det lyder nu ikke som om, at du er klar til et gennembrud lige nu.

Jeg kan også anbefale dig, at skrive dine drømme ned. I drømmene arbejdes der videre på det du oplevede på dit trip, så det er en god ide at følge med der. Drømme arbejder i et symbolsprog og er forskelligt fra menneske til menneske. Ved at skrive drømmene ned, vil du stille og roligt lære dine egne symboler at kende.

Du skal ikke være nedtrykt over, at du fik en negativ trip-oplevelse. Tag det som en opgave der skal løses, og som i sidste ende bringer dig videre i din udvikling.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resist skrev:
svampene at gøre. Og jeg tror at jeg sidder lidt fast i at noget fra min underbevisthed er dukket op. Jeg holder pt. pause med ALT, bortset fra alkohol. Men det jeg egentlig gerne vil prøve at nå frem til med alt det her, er om i mener at jeg forsvaligt kan forsøge at benytte svampene som et værktøj til at få gennemtænkt og ryddet op i min underbevidsthed. Hvilket jeg også ved ville være bedst i sidste ende. Eller om jeg bare skal lade det ligge som det er ?

Puh håber ik jeg fik gjort det for langt :D

Det er fint at du skriver et pænt, langt indlæg for så har alle noget at forholde sig til.

Jeg ved at selv uden stoffer skal man passe på at afmåle presset på speederen, så det ikke går for hurtigt og man bliver overvældet af de ting, som man har brug for at arbejde sig igennem. Dertil er der også en vistnok gammel medicinsk lærdom der siger, at ryger man ud i noget mere eller mindre psykotisk så er det også nemmere at gøre det igen og igen.

Du kan kun selv afgøre, om du har brug for den ekstra fart, som svampene giver? Tror du at du kan styre det? (Og svar helst ikke på det mens du er fuld :) ) Der findes mange mennesker der synes at det at gå til psykolog er sindssygt hårdt, og de er ikke engang presset af bevidsthedsudvidende/-ændrende stoffer der ren "vajreyana-style" tvinger dig til at se ting..

Og uanset om du bruger stoffer eller ej så se om du ikke kan finde nogen at tale med om de oplevelser, som ligger og lurer dernede i dybet. Mange paniktanker bliver tænkt mens man flyver rundt inde i ens eget hoved, men en anden person kan genskabe jordforbindelsen. Overvej evt. sitter hvis du selv mener, at det er super klogt at tage svampe for at løse dit problem.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Takker for alle rådene og vil nok forsøge at få gennemtænkt de ting der er kommet frem under trippene i første omgang

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]