Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Har lige prøvet at lede lidt, men kunne ikke finde noget, men hvordan er det egentligt med tømmerænd på psuchedeliske svampe som de cubanske eller danske? Er der overhovedet nogen, og i så tilfælde hvor slemme er de, og indebærer de ondt i hovedet/maven?

mange tak ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg synes aldrig jeg får tømmermænd af stoffer (amf undtaget). Og -hvis- der er nogle, er det som regel ikke ondt-i-mave-eller-hoved men mere tanketømmermænd (nyt ord) :)

Titel:
Methylon Connoisseur

Ja ok, det kender jeg også godt, men får jeg nok ikke når jeg har tænkt så meget over det.

plejer at kalde dem psykiske tømmermænd :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Winta skrev:
Har lige prøvet at lede lidt, men kunne ikke finde noget, men hvordan er det egentligt med tømmerænd på psuchedeliske svampe som de cubanske eller danske? Er der overhovedet nogen, og i så tilfælde hvor slemme er de, og indebærer de ondt i hovedet/maven?

mange tak ;)

De hedder psychedelic/psykedeliske svampe :)

Der er ikke nogen rigtig tømmermændsface.
Det er mere et "comedown" som de kalder det, har nu kun læst om det, så ved ikke hvordan det er. Men det lyder ikke dårligt :)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
graden af tømmermænd kømmer vel i den grad an på hvad du gør med din krop under trippet (bevidst eller ubevidst).
jeg har ikke oplevet noget fysisk ubehag som kan tilskrives svampe alene...
men jeg har ved andre spychedeliske stoffer oplevet en ubehagelig trykken i baghovedet, hovedsageligt i forbindelse med koncerter (konstant, højt lydtryk)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg synes de værdste effekter på svampene er på vejen op. Ved ikke om det er psykisk, men jeg får det som om min hjerne krøller sammen, og en ide om at nu går det snart VOLDSOMT for sig gentager sig.. Det er træls synes jeg.. Men når først "comming up" er overstået så er der ikke noget ubehag sådant rigtigt (afhænger vel også af dosen).
"Come down" synes jeg er lækkert.. Lidt som at have været på månen og føderne lige er kommet i kontakt med jorden for første gang i måske ½-1 år.. :P
Jeg kan godt lide det..

/Cope

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det hører vel ikke helt med til tømmermænd, men nogle gange kan jeg godt få fornemmelsen af at trippet varer for evigt, sådan en dags tid efter. Meget mystisk på den ene side at VIDE at det gør det selvfølgelig ikke, og den anden side føle at det gør det.

Titel:
Methylon Connoisseur

Mange tak alle sammen, og tak for de små ekstra informationer, man lærer jo noget hele tiden på det her board :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Altså jeg ved ikke, om du vil kalde det tømmermænd, men jeg har da oplevet at få lidt ondt i maven på comedown, og det var helt sikker pga. svampene. Men du mener formodentligt dagen-derpå-tømmermænd, og det synes jeg aldrig jeg har oplevet. Snarere tvært imod!

Titel:
Methylon Connoisseur

Det lyder jo for godt til at være sandt :P HVOR ER DET DÅRLIGE :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Hehe... Ja, det, der kan udvikle sig dårligt, er så din psykiske tilstand. Men nu virker du som én, der sætter sig godt ind i sagerne, så det går jeg ud fra, du har læst om?!

Titel:
Dedikeret medlem

Winta skrev:
Det lyder jo for godt til at være sandt :P HVOR ER DET DÅRLIGE :P

Det uhyggelige gemmer sig måske inde i dine mørkeste kroge. Husk at psykedeliske stoffer kan få gemte emner til at manifestere sig. Eller sagt med andre ord: intensivere oplevelsen af dig selv. Ikke at det er dårligt, men hvis man ikke er klar over dette, bliver det ofte en kamp mod "det onde" og ikke en integrerende oplevelse.
Dette er selvfølgelig ikke et udtryk for, at jeg mener, at dette er den eneste rigtige holdning til at trippe.

/laden

Titel:
Methylon Connoisseur

Ja, har læst en del om det.. men jeg syntes måske mere det som nogen siger er det dårlige virker som det "gode" fordi jeg mener at man lærer noget om en selv af det... men har jo heller ikke prøvet at være rigtigt ude at skide endnu, vil vente med at kommentere det mere indtil vinterferien ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Har kun prøvet en enkelt gang, men er enig med Cope. De "dårlige" virkninger kommer før den store tur, og så kommer trippet. Efter trippet har jeg haft lidt problemer med at sove, rastløshed og mange mange tanker oven i hovedet. Skulle nærmest lige tænke over trippet før jeg helt kunne falde til ro. Så et par timer eller 3 efter trippet vil jeg sige er "tømmermænds-fase", men som så smukt sagt "hjerne-tømmermændene" kan godt hænge et par dage. På den gode måde :p

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: et sted på Als
dagen efter et godt trip, føler jeg træt i hovedet af alle de intryk jeg blevet påvirket af i løbet af trippet. dette skyldes delvist nok også den ikke 100% dybe søvn jeg aldrig får efter et trip.

lorte sætning, men kunne ikke lige beskrive det bedre idag. :oops:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Jeg har oplevet små visuelle forstyrrelser dagen efter i form af "fejl" i genkendelsen af ellers velkendte ting - jeg var lige ved at begynde at tale til en mannequindukke i H&M :) - jeg har også en livlig fantasi, skal det siges. Desuden nogle små problemer med afstandsbedømmelse/rigtig fortolkning af rumlige forhold.

Måske har du hørt om fænomenet HPPD - Hallucinogen Persisting Perception Disorder - der er tilsyneladende ikke mange der rammes af det, men der er altså en risiko. Bare så du ved det!

Det er en god idé ikke at have nogle vigtige ting at skulle gøre dagen efter trippet - det kan ødelægge en del, hvis man kommer til at tænke på det undervejs.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Ved udemærket godt hvad du taler om.

det sidste trip jeg var på, var ret så voldsomt grundet "fejlbedømmelse" - åd 5, af normal størrelse, svampe af cubensis familien. En af dem havde en så syret og meget knortet stok at det var ret vildt:) har tænkt at det var den der blæste mig væk i den 4. dimension. befandt mig i selve trippet i 7-8timer men det føltes som 15. Efter så vilde trip oplever jeg ofte en udebning, så sover jeg (det KLART fornuftigste - nok har man tænkt meget over tingene og har det forunderligt, men de tanker der kommer efter, kan til tider, komme bag på en). Efter søvnen oplever jeg ubehag, altefter trippets styrke dagen derpå. denne gang vågnede jeg med en halv liter plasma i munden og tanker om at jeg befandt mig i et tidsrum hvor tiden gik langsomt og tankerne havde frit spil. selvfølgelig (efter min mening) skal der et comedown til dagen efter som en form for bearbejdning af gårsdagens vilde oplevelse og glæde over tilværelsen (samt eventuelle HELT VILDT BRUGBARE REDSKABER til bearbejdelse af hverdagen :D ). man skal jo heller ik lærer at trippe livet igennem. jeg ser på den som selve redskabet, en tid hvor man er let til hovedet, tankerne har anker og ikke særligt meget lokker. Så er man jo klar over at svampe for det første ikke er en leg, men også at man roligt kan sætte pris på sit daglige velbefindende i forhold til comedown'et.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]