Nogen kan lide at brænde, andre at rive...
Fordelen ved at brænde er at den nærmest svejser jointen sammen. Og det er nemmere end at rive for mange
Ulemperne er at man kan komme til at brænde hul (nej det gør man ikke, men nogen kommer til det på et tidspunkt) samt jeg synes den smager dårligere af det. Ved ikke hvorfor
Derudover så synes jeg heller ikke det ser pænt ud at have en lysebrun stribe op af den ene side af ens J

Fordelene ved at rive er: Bliver pænt, lugter ikke, smager ikke af andet end normal joint, og du risikerer ikke at brænde hul. Og så ser det bedre ud når man lige med et snuptag river flappen af. Med øvelse tager det ligeså lang tid som at dreje hovedet

Ulemperne er selvf. når man starter med det, at man kan komme til at rive hele jointen i stykker, eller hvis den er for våd eller for tør, eller bare ikke lavet godt nok, så kan man komme til at rive limningen fra hinanden, med lappearbejde til følge
Startede med at brænde, men gik over til rivemetoden efter 1 uge

Det er rigtigt at grunden til at mange joints brænder skævt, er mixet, men helt sikkert også conen. Dog kan det lade sig gøre at brænde en helt perfekt 1-lags med et næsten perfekt kælet-for mix af WW og "90'er" hvis man skam-suger den. Og folk der gør det får tvunget en lighter så langt op i næsen at de nyser ild i flere timer...

De få gange jeg har været nødsaget til at ryge 2-lags indenfor de sidste par år (en gang, intet paper og en der tilbød sit sidste paper, han rullede den så for mig uden jeg vidste det, ihhhh tak, en 2-lags... :S) har de brændt skævt.
Når folk så tilbyder mig at ryge med på en 2-lags, takker jeg pænt nej og ruller min egen, og sidder med en totalt lige joint som ikke brænder skævt, mens de kæmper med regulær ildebrand i den ene side af jointen, med meget røg til spilde... hihi