Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg er også selv bruger af fler-lags joints. Har heller ikke erfaring med at de brænder skæve, synes tittere det sker på en-lags, da der altid er en lille smule papir tilbage som ikke er brændt/revet af, og dermed brænder hurtigere ned på det sted.
Det er så bare mine personlige erfaringer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Thomhash skrev:
Jeg er også selv bruger af fler-lags joints. Har heller ikke erfaring med at de brænder skæve, synes tittere det sker på en-lags, da der altid er en lille smule papir tilbage som ikke er brændt/revet af, og dermed brænder hurtigere ned på det sted.

Du mener oftere? :P

Hvis dem du kender/ryger med ikke brænder eller river den overskydende flap papir af på deres 1-lags joints så er de da godt nok for dumme :lol: Har aldrig set et 1-lags brænde skævt, da papiret er 'even' over hele jointen. :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
c0ne skrev:
Thomhash skrev:

Hvis dem du kender/ryger med ikke brænder eller river den overskydende flap papir af på deres 1-lags joints så er de da godt nok for dumme :lol: Har aldrig set et 1-lags brænde skævt, da papiret er 'even' over hele jointen. :)

Jo self. det gik vist lige hurtigt nok.

Jo de river / brænder det af (forskelligt hvem det nu er) det der er tilbage derefter får gløden fat i og brænder hurtigere ned der, end på den overskydende del af jointen. Hvis du forstår.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg har altid kaldt 1 lags joint for flaming backflip..
for når du har rullet jointen så kan du bare lige sætte ild til det papir der er i overskud og så tænder du ellers bare op i jointen.. :P

Titel:
Medlem

Det ER stortset ligegyldig om det er en forlæns eller baglæns rullet joint mht om den brænder skæv.. 99% af skæve joints skyldes mixet og måden det er rullet i jointen på. Der opstår nemt små luft huller inde i jointen hvis mixet indeholder for stor tobaks stykker eller noller..
Det handler om at lave et ordenligt mix som er helt ensartet og så er det absolut en fordel at rulle mixet i jointen og ikke lave cone som man så fylder,, det kan også sagtens lade sig gøre med en enkeltlags, jeg synes faktisk det er nemmere med noget at forme om..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Thomhash skrev:
c0ne skrev:
Thomhash skrev:

Jo self. det gik vist lige hurtigt nok.

Jo de river / brænder det af (forskelligt hvem det nu er) det der er tilbage derefter får gløden fat i og brænder hurtigere ned der, end på den overskydende del af jointen. Hvis du forstår.

Nej jeg forstår dig ikke.

Så brænder/river de jo ikke rigtigt, hvis der er noget tilbage på siden af jointen. Tror vidst dine venner skal lære at lave en ordentlig 1-lags, for det der lyder ikke godt. ;)

FLIPLISMC'S skrev:
jeg har altid kaldt 1 lags joint for flaming backflip..
for når du har rullet jointen så kan du bare lige sætte ild til det papir der er i overskud og så tænder du ellers bare op i jointen..

Ja jointen tænder af sig selv, det er ret smart, men det gør jeg nu ikke tit, kun hvis der er folk med på jointen der aldrig har røget før eller er forholdvist nybegyndere til jays, for at blære mig lidt :P 8)

plastic skrev:
Det ER stortset ligegyldig om det er en forlæns eller baglæns rullet joint mht om den brænder skæv.. 99% af skæve joints skyldes mixet og måden det er rullet i jointen på. Der opstår nemt små luft huller inde i jointen hvis mixet indeholder for stor tobaks stykker eller noller..
Det handler om at lave et ordenligt mix som er helt ensartet og så er det absolut en fordel at rulle mixet i jointen og ikke lave cone som man så fylder,, det kan også sagtens lade sig gøre med en enkeltlags, jeg synes faktisk det er nemmere med noget at forme om..

Det er nu rigtig nok, men det er nok en smagssag om man kan lide at rulle jointen eller lave cone og så fylde i, the latter er nok den hurtigste metode :) Men det kommer vel igen an på om man er hurtigt til det ene og klodset til det andet eller omvendt.

Har nu stadig aldrig set en 1-lags brænde skævt, der var dog engang hvor jeg røg med på en jay som en jeg ikke kendte have lavet, og mongolen havde kommet til at lave så stort et lufthul i jointen at den knækkede nærmest midt over og hele gløden plus en del af indmaden røg ud. Det var fanme spade agtigt :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nogen kan lide at brænde, andre at rive...

Fordelen ved at brænde er at den nærmest svejser jointen sammen. Og det er nemmere end at rive for mange
Ulemperne er at man kan komme til at brænde hul (nej det gør man ikke, men nogen kommer til det på et tidspunkt) samt jeg synes den smager dårligere af det. Ved ikke hvorfor
Derudover så synes jeg heller ikke det ser pænt ud at have en lysebrun stribe op af den ene side af ens J ;)

Fordelene ved at rive er: Bliver pænt, lugter ikke, smager ikke af andet end normal joint, og du risikerer ikke at brænde hul. Og så ser det bedre ud når man lige med et snuptag river flappen af. Med øvelse tager det ligeså lang tid som at dreje hovedet ;)

Ulemperne er selvf. når man starter med det, at man kan komme til at rive hele jointen i stykker, eller hvis den er for våd eller for tør, eller bare ikke lavet godt nok, så kan man komme til at rive limningen fra hinanden, med lappearbejde til følge

Startede med at brænde, men gik over til rivemetoden efter 1 uge :)

Det er rigtigt at grunden til at mange joints brænder skævt, er mixet, men helt sikkert også conen. Dog kan det lade sig gøre at brænde en helt perfekt 1-lags med et næsten perfekt kælet-for mix af WW og "90'er" hvis man skam-suger den. Og folk der gør det får tvunget en lighter så langt op i næsen at de nyser ild i flere timer... :evil:

De få gange jeg har været nødsaget til at ryge 2-lags indenfor de sidste par år (en gang, intet paper og en der tilbød sit sidste paper, han rullede den så for mig uden jeg vidste det, ihhhh tak, en 2-lags... :S) har de brændt skævt.

Når folk så tilbyder mig at ryge med på en 2-lags, takker jeg pænt nej og ruller min egen, og sidder med en totalt lige joint som ikke brænder skævt, mens de kæmper med regulær ildebrand i den ene side af jointen, med meget røg til spilde... hihi

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat fra Cone
Citat:
Hvis du ruller flerlags i pro-smokers selskab vil du helt klart blive bashet.

Flerlags er doom, de smager dårligere, bliver ikke ligeså store eller lige, og de brænder tit skævt pga der er mere papir nogle steder på jointen.

Hvad er det for et statement og komme med Cone?
du har slet ikke grundlag til at påstå jeg vil blive "bashet".
Jeg vil selv komme under katogorien "pro" hvis det var noget der rørte mig.
Har selv mange års erfaring med at rulle joints og jeg holder på flerlags bare man bruger det rigtige papir, og mine joints ryger ikke skæv og det overkydende papir der lige overlapper, støtter bare jointen.
Du kan ikke lide flerlags ok, men din påstand om at "det er som at bruge rød rizzla" holder desværre ikke.
Jeg synes også et-lags er gode joints, men ved os at flerlags er rigtigt gode, kommer selfølgelig an på ens skills. Det er skam ikek mine skills der holder mig fra at lave et-lags, det er subjektivt, ikke noget du kan afgøre.
No offence!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

brake skrev:
Citat fra Cone
Citat:

Flerlags er doom, de smager dårligere, bliver ikke ligeså store eller lige, og de brænder tit skævt pga der er mere papir nogle steder på jointen.

Hvad er det for et statement og komme med Cone?
du har slet ikke grundlag til at påstå jeg vil blive "bashet".
Jeg vil selv komme under katogorien "pro" hvis det var noget der rørte mig.
Har selv mange års erfaring med at rulle joints og jeg holder på flerlags bare man bruger det rigtige papir, og mine joints ryger ikke skæv og det overkydende papir der lige overlapper, støtter bare jointen.
Du kan ikke lide flerlags ok, men din påstand om at "det er som at bruge rød rizzla" holder desværre ikke.
Jeg synes også et-lags er gode joints, men ved os at flerlags er rigtigt gode, kommer selfølgelig an på ens skills. Det er skam ikek mine skills der holder mig fra at lave et-lags, det er subjektivt, ikke noget du kan afgøre.
No offence!

Har ikke afgjort noget for nogen, siger det bare som det er m8.
Sådan der vil alle dem jeg kender der ryger reagere, det er kun mine gamle gymnasie "ryger-n00b" venner der stadig laver flerlags, alle andre der ryger eller har røget forholdsvist tæt laver 1-lags.

Det er dig der føler dig truffet 8) *backs off*

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

c0ne skrev:
alle andre der ryger eller har røget forholdsvist tæt laver 1-lags.

Hvad kalder du "forholdsvist tæt" ?

Jeg har røget en del gennem de sidste år, men stortset ingen af de motherfuckers jeg har eller ryger med, laver 1lags?

Jeg kan ihvertfald ikke smage en speciel forskel på om den overlapper eller ej, jeg tror mere bare det er en ide som folk har at det simpelthen ikke er en joint hvis den ikke er 1lags..

Selvfølgelig er det mere blæret at sidde og rulle en 1lags, men så syntes jeg heller ikke der ligger meget mere i det, syntes det er blevet alt for overreklameret hvordan en pind skal ryges og ikke skal ryges..

Folk har deres egen fortrukne, og man er ikke prof fordi man kan lave en 1lags nej..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

c0ne skrev:

Så er det da også kun fordi man ryger i dårligt selskab. Det er IMHO et godt eksempel på dårlig rygerkultur.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja Cone jeg blev faktisk lidt truffet over din udmelding!!
Vi har forskellige metoder. men du lagde tingene ud som om, at du ved hvad der er det rigtige et-lags eller fler-lags, men det kan hverken du eller jeg det er en smagssag.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
c0ne, der hvor jeg kommer fra bliver der lavet flerlags. Kald os idioter, n00bs, eller hva du nu vil, men vi har intet problem med de brænder skævt eller smager af papir.

Et-lags bliver kun lavet engang imellem som blæretrick.

Så vil stemme i koret, og sige det er elendig rygerkultur, det du taler for..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Taler ikke for nogen, siger bare at sådan er det, i hvert fald her hvor jeg bor.

Der er jo forskel på mennesker, nogle kan lide ost, andre kan ikke.

Om man kan lide 1-lags eller ej det er så en smagssag. Slap af børn, tag det ikke ilde op, siger bare hvordan det er.

Har ikke problemer med at folk laver det de kan li, bare de ikke regner med at alle synes det er fedt at sidde med en flerlags-rød-rizzla-jay i munden :?

Yderligere diskution kan genoptages via PM hvis i fyler trang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Holder nu med C0ne her... Flerlags var da noget man lavede dengang man lige var begyndt at ryge joint´s !! Her hvor jeg kommer fra ville folk ( inkl. mig selv ) da nok osse trække lidt på smilebåndet og spørge om man ikke lige skulle lave en "rigtig" joint :wink: hvis der var en der rullede en flerlags... Kald det dårlig rygerkultur, jeg ville kalde det dårlig rygerkultur at ryge en joint der smager af papir og brænder skævt fordi man ikke lige kan / gider lave en 1 lags...

Men det væreste er nu når en eller anden "noob" skamsuger jointen som var det en billig cigar :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mange sværger til et-lags, andre har aldrig set en 1-lags, andre sværger til fler-lags og kan ikke fordrage 1-lags...
Nogen ryger bong på 2 år gamle colaflasker ligeså sorte som aliaarhus i en kulkælder, med sølvpapirshoveder, og andre ryger bong på farvede glasbonger med et 400,- merskumshovede...

Folk er forskellige, men jeg må sige at jeg gider ikke ryge på fler-lags, men det gør da ikke noget at andre ryger dem ;)

Men det er nu meget sjældent jeg ser en fler-lags, men det kommer jo lidt an på det miljø/omgangskreds man er i, om der er "kultur" for at lave 1 eller flerlags

Jeg ryger joints for hashen/pot/skunkens skyld, og bryder mig ikke om at ryge papir, så ved at ryge 1-lags minimerer man indtaget af papir. Ved at ryge 5 joints om dagen i 2 år bliver det til rigtig meget papir hvis der er 38% mere papir på en joint end en 1-lags

Men hver sin smag ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hver sin smag!!
Og hvordan det sker hos dig i din hjemstavn er så milevidt fra hvordan det sker heromkring, hvor jeg kommer fra.
Og jeg synes det er fedt du lige skal sige "slap af børn"
Dejlig attitude, istedet for at snakke som ligemænd.
Ha ha ha nej jeg tror heller ikke vi to skal snakke mere om det emne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

brake skrev:
Hver sin smag!!
Og hvordan det sker hos dig i din hjemstavn er så milevidt fra hvordan det sker heromkring, hvor jeg kommer fra.
Og jeg synes det er fedt du lige skal sige "slap af børn"
Dejlig attitude, istedet for at snakke som ligemænd.
Ha ha ha nej jeg tror heller ikke vi to skal snakke mere om det emne.

Godt for dig junior, har heller aldrig lavet et personligt angreb på dig, tag den lige med ro. Har selv sagt hver mand sin smag, så slap lige af.

Du kører jo helt op over noget så småt som papir 8)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Under min hat!
Årh hold nu op allesammen.

Jeg er sikker på, at i allesammen bliver skæve af de joint's i laver, så stop med at være nedladende, hakke på hinanden, og komme med statements der hentyder til "JEG er den bedste", "JEG VED hvordan" osv..

Ingen gider at høre på det. Konstruktiv kritik er sgu iorden, men samtidig må man også respektere, at der også findes andre måder at gøre tingene på, end sin egen.

Jeg drikker fløde istedet for mælk, fordi det er det JEG kan li.
Drikker i mælk og ikke fløde, er det super fint med mig, det er ligeså rigtigt for jer, som det er for mig at drikke fløde.. 8)

Eller.. I ved godt hvad jeg mener, hehe..

Ryg jer en ordentlig pind, og så sæt den her på:
http://www.rathergood.com/blode/

En programmør på syre skulle man tro!

Anyway, hvorfor laver i her på Psychedelia, ikke et geografisk community også, hvor folk kan træffe hinanden, osv?

:P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Under min hat!
Xp3rt skrev:
Mange sværger til et-lags, andre har aldrig set en 1-lags, andre sværger til fler-lags og kan ikke fordrage 1-lags...
Nogen ryger bong på 2 år gamle colaflasker ligeså sorte som aliaarhus i en kulkælder, med sølvpapirshoveder, og andre ryger bong på farvede glasbonger med et 400,- merskumshovede...

Folk er forskellige, men jeg må sige at jeg gider ikke ryge på fler-lags, men det gør da ikke noget at andre ryger dem ;)

Men det er nu meget sjældent jeg ser en fler-lags, men det kommer jo lidt an på det miljø/omgangskreds man er i, om der er "kultur" for at lave 1 eller flerlags

Jeg ryger joints for hashen/pot/skunkens skyld, og bryder mig ikke om at ryge papir, så ved at ryge 1-lags minimerer man indtaget af papir. Ved at ryge 5 joints om dagen i 2 år bliver det til rigtig meget papir hvis der er 38% mere papir på en joint end en 1-lags

Men hver sin smag ;)

Haha, 38%.. Noget du er kommet frem til, eller bare et skud i tågen? 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]