Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mm ja, nu har jeg ligeså længe jeg kan huske tit stået med det problem at jointen "stopper til" i enden og er mindre sjov at suge i, og det ødeligger tit stortset hele min oplevelse med den pågældene joint.. og nu vil jeg det til livs..

Ligegyldigt om jeg ryger af rør eller tips så gør den det alt for tit..
(Jeg har selvfølgelig fundet ud af at stikke noget op i enden på den og skubbe det der sidder fast ud) men det irritere mig alligevel og der må være nogle der har en ide eller nogle tips til hvordan det undgås?

Titel:
Medlem

Stamper du dine joints meget?? det kunne være en del af problemet..

ellers ku du prøve at putte lidt bundtobak i..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Lidt bundtobak kunne afhjælpe det?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ruller du dine filter-tips rigtigt? Sådan at der er et M i cirklen? Hvis jeg ruller på denne måde har jeg ikke det problem.

Men det er jo nok ikke der den stikker.. prøv at kig på de her to ting:

1. Ved ikke om du bruger det, men prøv evt. at smide en bund i, 3-4 mm af en cigaret top fx.

2. Kig på hvordan du mikser tobakken. Du skal ikke smuldre den for meget, min erfaring er at det pakker sig for meget sammen næsten som en hel masse i jointen, og så er den ikke sjov at suge i.

Mht. at stampe jointen, synes jeg at jeg kan lbive ved og ved med at stampe min joint, uden at den bliver decideret dårlig at suge i. Tror på det er mikset der er vigtigt her.

Titel:
Medlem

Det kan faktisk godt anbefales at tage den yderste centimeter fra en smøg og bruge den som stoptobak, med papir udenom that is. På den måde slipper du for at få skidt i munden, samt du er sikker på at jointen er tilpas stor der hvor du suger, til at den ikke stopper til. Og ja, lav et "M"-filter, eller fold det evt. 5-7 gange som jeg gør, inden du begynder at rotere... okay det lød lidt fucked, men ved ikke lige hvordan jeg ellers skulle formulere det :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene, jeg syntes bare det er meget mystisk at det aldrig hænder ved jer...

Det er selvfølgelig ikke sådan at den gør det hver gang ved mig, men tiltider og muligvis stopper jeg mine joints for meget..

Jeg vil ihvertfald prøve at variere lidt med det også prøve den med tobakken i bunden selvom jeg syntes alt unødvendigt tobak er idiotisk at smide i, selvom du ikke indhalere det direkte..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mine joints stoppede engang da jeg ikke var så erfaren, men med nogle forholdsregler så gør de det ALDRIG mere

Min metode til en god joint:

1. Lad være med at overfylde joints med hash. Så hellere lave to hvis man vil ryge mere

2. Når smøgen er ristet, så lad være med at nulre tobakken ud, da tør tobak bliver pulveriseret og giver mindre gennemgang i jointen
Tag og "bryd" den op på langs med fingrene, eller slik lige ved sammenlukningen. Tag med to fingre og riv sammenlukningen som nu er fugtig af, og smøgen er lige til at hælde ud.

Behandl mixet ordentligt og lad være med at knuse det. Bearbejd det forsigtigt så hashen er ordentligt fordelt, og der ikke er store stykker tobak i, eller "grene"

3. Brug et filter med godt sug i. En af mine fingerregler for et godt filter er at man skal kunne trække vejret i det i mindst 5 minutter... ;)

Ved at lave en "skabelon" for filtre, så bliver de altid ens. Min "skabelon" kræver en saks eller kniv, men fingre og en lighter kan også gøre det. Men jeg plejer at tage og lave en hel masse fra start af, og opbevare dem i min pung til senere brug.

Find en hel masse godt "karton" som er nemt at bearbejde, halv-stift og tyndt. En konsistens som HT busbilletter eller indlægget i coveret fra brændbare CD'er (CD-R)

Her er min skabelon som jeg bruger:

Billede

Du bestemmer selvf. selv hvor langt filteret skal være (vertikalt på tegning)

Det bedste resultat er hvis du ikke bøjer trappen flad som du laver af den lange strimmel. Bøj den i den "modsatte" side af der hvor du har bukket den sammen... Som her:

Billede

For at gøre rulning lettere, kan man med en ligter bøje det trapez-formede stykke med en lighter, kreditkort eller lign. for at få en bedre form.

Jeg kan godt lide at bruge et ekstra ½ stykke paper til at rulle om filteret. Det giver IMO mere kontrol over rulningen, og man behøver ikke at koncentrere sig om at holde filteret OG rulle papiret omkring
Kan selvf. undværes. Do as you like :)

Ved denne metode har du lavet dine egne filtertips, med din egen yndlings-udformning. Hurtigt og nemt, og du kan lave cones på meget kort tid med lidt øvelse. Helt som normalt

4. Lad være med at stamp for hårdt. Bank den ned på en stabil overflade ca. 5-10 gange, mens du bruger fingrene til at rette den imellem. Den skal ikke være utrolig hård, men tilpas fast. Øvelse gør mester

Det er min metode til at rulle en god joint, og det er UTROLIG sjældent jeg får at vide den er dårlig. Alle siger i stedet "hold kæft den er god den joint", hele tiden... :)

5. INGEN dobbeltlags. Ikke at det gør så meget ved luftgennemstrømningen, men det er meget bedre, smager bedre, brænder ikke skævt, og ser bedre ud :)

Et-lags-joints-rulning-for-dummies-nybegyndere-og-andre-der-ikke-har-opdaget-fordelene-ved-et-lags-joints-guide kan forekomme på et andet tidspunkt :)

God smoker :twisted:

Har pause fra Cisco-undervisningen, tror lige jeg smutter ud og ryger en joint ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Så er det på plads..! :D go lille guide Xp3rt..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert.. okay rimelig wack navn, men lækkert du gad at tage dig tid til at fyrrer en guide af..

Det mest nederen ved det er at jeg faktisk har alle tingene på plads, men alligevel nu når jeg tænker over det så sker det faktisk kun når jeg ryger den billige, fordi så kaster jeg da lige et halvt eller helt gram mere for at få lidt god virkning alligevel.. så tak for det!

og jeg må bøje mig indrømme at jeg aldrig har haft fingrene eller teknikken til at kunne lave en 1lags selvom jeg har fået den forklaret lidt for mange gange, i en god skævert..

Så hvis du rammer en "JAAJJAJA jeg kan godt mærke det og vil lave en 1lags jaye, men fuuuck det går jo op i røg det hele" så ville jeg være mere en glad!

granat herfra

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

z0unds skrev:
Xpert.. okay rimelig wack navn, men lækkert du gad at tage dig tid til at fyrrer en guide af..

Det mest nederen ved det er at jeg faktisk har alle tingene på plads, men alligevel nu når jeg tænker over det så sker det faktisk kun når jeg ryger den billige, fordi så kaster jeg da lige et halvt eller helt gram mere for at få lidt god virkning alligevel.. så tak for det!

og jeg må bøje mig indrømme at jeg aldrig har haft fingrene eller teknikken til at kunne lave en 1lags selvom jeg har fået den forklaret lidt for mange gange, i en god skævert..

Så hvis du rammer en "JAAJJAJA jeg kan godt mærke det og vil lave en 1lags jaye, men fuuuck det går jo op i røg det hele" så ville jeg være mere en glad!

granat herfra

Ja jeg beklager navnet Xp3rt, men det er efterhånden ligeså gammelt som 486 computere (omkring 60MHz CPU), og har altid heddet det rundt omkring... :)

Mht. 1-lags kan jeg da godt flikke en god guide sammen... evt. med en lille how-to-do-it-my-way film :)

Det er altså UTROLIG nemt, og med lidt øvelse (få joints) så kan jeg næsten garantere at du ikke vil lave 2- eller flerelags :lol:

Smutter hjem og ryger lidt nol som jeg havde med i mit 10 ugers skoleophold, troede jeg havde tabt, men mens jeg stormede igennem et S-tog for at komme over på den anden perron, tabte jeg noget der lignede mit nol, og nåede at få fat i det lige før dørene lukkede... Optur :lol:

Mens kan jeg da lige optage (med alle detaljer) hvordan jeg ruller ;)

...og smider det hele op i morgen

Go smoker derude

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder friskt.. glæder mig som et lille barn til at sidde og puffe i min første egen 1lags motherfuckah..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nemlig ekspert!!

Den med at nulre tobakken ud, ville jeg os have skrevet nu, men så lige du havde skrevet det :)

Og den måde at rulle filter på er også super, bruge den også selv giver mega godt blæs igennem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Nem guide til 1-lags:

Du har enten filter eller rør klar.

Mht. venstre - eller højrehåndet så holder du dit filter/rør i den hånd du ikke er så god med, altså hvis du er højrehåndet holder du dit filter/rør i din venstre hånd.

Du lægger papiret med gum-siden OPAD rundt om filteret/røret bagfra.
Dvs. du sidder med filteret/røret og papiret lagt på sådan så gum-siden er opad mod dig, og papiret går så bagom rundt om dit filter/rør.

http://www.badongo.com/pic.php?file=1-lags_1__2006-01-12_Nye+014.jpg

Du kan nu slikke på gum siden (KUN hvor der er gum, og kun MEGET lidt spyt (for ikke at oversavle)) hele vejen op ad papiret (eller du kan slikke så du lige sætter papiret fast, og så slikke resten mens du fylder op, men det er et judgement call ;)).

http://www.badongo.com/pic.php?file=1-lags_2__2006-01-12_Nye+015.jpg

Nu kan du let folde resten af papiret stram ovenpå den slikkede gum-side, og du ender med en kegleformet papirstruktur med en overskydende flap af papir.

http://www.badongo.com/pic.php?file=1-lags_3__2006-01-12_Nye+016.jpg

--------------

http://www.badongo.com/pic.php?file=1-lags_4__2006-01-12_Nye+017.jpg

Du kan nu fylde den op, og bagefter kan du brænde/rive den overskydende flap af papir af.

TADAA! en 1-lags jay ^^

Jeg har ikke noget tjald, så du må bære over med kun at se papiret :P

-c0ne 8)

Edit: Nu virker billederne.

Senest rettet af c0ne 13 jan 2006 08:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Det er sku nogle gode billeder du har dig der :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvis det sker igen at den er stoppet, så kan man nulre lidt på jointen, så kan det godt løsne sig og give bedre ventilation i systemeT!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
hasse skrev:
Hvis det sker igen at den er stoppet, så kan man nulre lidt på jointen, så kan det godt løsne sig og give bedre ventilation i systemeT!

ja eller prøv med en tandstick .. hjælper altid .. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Uhh hvor lame, typisk, man må ikke linke direkte :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

c0ne: Også sådan jeg laver cones... Ca. Mine bliver bare meget tykkere ;)

Jeg valgte at ryge lidt nol før jeg begyndte at filme, hvilket resulterede i at jeg faldt i søvn... :lol:

Så laver filmen i dag, og smider den op i morgen :)

Billederne og teksten som c0ne har postet viser det fint nok, men min erfaring er at film er meget bedre til at vise hvordan man lærer sådan noget :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Offtopic:
Citat:
Det er altså UTROLIG nemt, og med lidt øvelse (få joints) så kan jeg næsten garantere at du ikke vil lave 2- eller flerelags

Nu er det vel smag og behag, jeg kan og ruller både et lags og fler lags.
Men hælder klart mest til flerlags, meeen jeg bruger bare det rigtige papir. hvis det er en hashjoint bruger jeg sort smokin og hvis det er skunk rød smokin. Så er prolemet med overskydende papir løst.
Og til sidst mine joint bliver ikke skæve undervejs fordi det er flerlags.

Problemet med at jointen stopper: Jeg har os haft problemer med det i starten, men hvis man ruller filteret som et m, som der bliver nævnt skulle det ikke være et problem. Jeg tænker ikke på at undgå det når jeg ruller joint, men det forekommer bare aldrig mere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

brake skrev:
Offtopic:
Citat:
Det er altså UTROLIG nemt, og med lidt øvelse (få joints) så kan jeg næsten garantere at du ikke vil lave 2- eller flerelags

Nu er det vel smag og behag, jeg kan og ruller både et lags og fler lags.
Men hælder klart mest til flerlags, meeen jeg bruger bare det rigtige papir. hvis det er en hashjoint bruger jeg sort smokin og hvis det er skunk rød smokin. Så er prolemet med overskydende papir løst.
Og til sidst mine joint bliver ikke skæve undervejs fordi det er flerlags.

Problemet med at jointen stopper: Jeg har os haft problemer med det i starten, men hvis man ruller filteret som et m, som der bliver nævnt skulle det ikke være et problem. Jeg tænker ikke på at undgå det når jeg ruller joint, men det forekommer bare aldrig mere.

Hvis du ruller flerlags i pro-smokers selskab vil du helt klart blive bashet.

Flerlags er doom, de smager dårligere, bliver ikke ligeså store eller lige, og de brænder tit skævt pga der er mere papir nogle steder på jointen.

Flerlags er ligesom at bruge rød rizzla :roll:

Det skal siges at jeg brugte grå rizzla til at vise hvordan man laver 1-lags, derfor den er så tynd, hvis jeg brugte blå smoking eller sort så ville den blive tykkere :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]