Mine joints stoppede engang da jeg ikke var så erfaren, men med nogle forholdsregler så gør de det ALDRIG mere
Min metode til en god joint:
1. Lad være med at overfylde joints med hash. Så hellere lave to hvis man vil ryge mere
2. Når smøgen er ristet, så lad være med at nulre tobakken ud, da tør tobak bliver pulveriseret og giver mindre gennemgang i jointen
Tag og "bryd" den op på langs med fingrene, eller slik lige ved sammenlukningen. Tag med to fingre og riv sammenlukningen som nu er fugtig af, og smøgen er lige til at hælde ud.
Behandl mixet ordentligt og lad være med at knuse det. Bearbejd det forsigtigt så hashen er ordentligt fordelt, og der ikke er store stykker tobak i, eller "grene"
3. Brug et filter med godt sug i. En af mine fingerregler for et godt filter er at man skal kunne trække vejret i det i mindst 5 minutter...

Ved at lave en "skabelon" for filtre, så bliver de altid ens. Min "skabelon" kræver en saks eller kniv, men fingre og en lighter kan også gøre det. Men jeg plejer at tage og lave en hel masse fra start af, og opbevare dem i min pung til senere brug.
Find en hel masse godt "karton" som er nemt at bearbejde, halv-stift og tyndt. En konsistens som HT busbilletter eller indlægget i coveret fra brændbare CD'er (CD-R)
Her er min skabelon som jeg bruger:

Du bestemmer selvf. selv hvor langt filteret skal være (vertikalt på tegning)
Det bedste resultat er hvis du ikke bøjer trappen flad som du laver af den lange strimmel. Bøj den i den "modsatte" side af der hvor du har bukket den sammen... Som her:

For at gøre rulning lettere, kan man med en ligter bøje det trapez-formede stykke med en lighter, kreditkort eller lign. for at få en bedre form.
Jeg kan godt lide at bruge et ekstra ½ stykke paper til at rulle om filteret. Det giver IMO mere kontrol over rulningen, og man behøver ikke at koncentrere sig om at holde filteret OG rulle papiret omkring
Kan selvf. undværes. Do as you like

Ved denne metode har du lavet dine egne filtertips, med din egen yndlings-udformning. Hurtigt og nemt, og du kan lave cones på meget kort tid med lidt øvelse. Helt som normalt
4. Lad være med at stamp for hårdt. Bank den ned på en stabil overflade ca. 5-10 gange, mens du bruger fingrene til at rette den imellem. Den skal ikke være utrolig hård, men tilpas fast. Øvelse gør mester
Det er min metode til at rulle en god joint, og det er UTROLIG sjældent jeg får at vide den er dårlig. Alle siger i stedet "hold kæft den er god den joint", hele tiden...

5. INGEN dobbeltlags. Ikke at det gør så meget ved luftgennemstrømningen, men det er meget bedre, smager bedre, brænder ikke skævt, og ser bedre ud

Et-lags-joints-rulning-for-dummies-nybegyndere-og-andre-der-ikke-har-opdaget-fordelene-ved-et-lags-joints-guide kan forekomme på et andet tidspunkt

God smoker :twisted:
Har pause fra Cisco-undervisningen, tror lige jeg smutter ud og ryger en joint