Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej vi er to piger der går i 9. klasse, i denne uge har vi projektuge om stoffer, så vi tænkte at vi lige ville tilføje et interview med jer til vores rapport. Alle seriøse svar vil være mere end velkomne. På forhånd tak!

Har du prøvet: (Ja/Nej)

1.Cannabis?
2.Svampe? (hvilke?)
3.Cacti?
4.Natskygger?
5.LSD?
6.Kokain?
7.Heroin?
8.Amfetamin?
9.Andet? (hvad?)

Hvor gammel var du første gang?
Hvordan kom du i kontakt med stoffer?
Hvad har du fået ud af at tage stoffer?

Senest rettet af maryjaneowatson 11 jan 2006 12:25, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hej maryjaneowatson!
Jeg tror ikke i skal betegne det som et interview i jeres rapport, snarere som en udspørgelse/undersøgelse eller lignende.
Derudover vil de resultatet i får ud af at spørge herinde i modsætning til et andet sted, nok være en del anderledes end resten af befolkningen. Eventuelt skal i bruge en anden testgruppe der ikke er spurgt på et forum der lige netop omhandler indtagelse af stoffer og rusmidler, for de fleste af os herinde har jo nok prøvet en del mere end den almene danske befolkning.

Mvh Jonas!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

FarmerFy- skrev:
Hej maryjaneowatson!
Jeg tror ikke i skal betegne det som et interview i jeres rapport, snarere som en udspørgelse/undersøgelse eller lignende.
Derudover vil de resultatet i får ud af at spørge herinde i modsætning til et andet sted, nok være en del anderledes end resten af befolkningen. Eventuelt skal i bruge en anden testgruppe der ikke er spurgt på et forum der lige netop omhandler indtagelse af stoffer og rusmidler, for de fleste af os herinde har jo nok prøvet en del mere end den almene danske befolkning.

Mvh Jonas!

Ja, alt det er vi godt klar over, men vi vil netop gerne høre om jeres holdning, da i er erfarne. Men du har egentlig ret i det med at kalde det et interview. Det er det selvfølgelig ikke rigtigt. *Retter*

Senest rettet af maryjaneowatson 11 jan 2006 12:37, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Og så vil jeg da forresten også gerne svare på jeres spørgsmål.

1.Cannabis? Ja.
2.Svampe? (hvilke?) Ja, psilocybe cubensis, Copelandia Cyanescens og psilocybe semilanceata.
3.Cacti? Ja, san pedro.
4.Natskygger? nej.
5.LSD? Ja.
6.Kokain? Ja.
7.Heroin? Ja.
8.Amfetamin? Ja.
9.Andet? (hvad?) Diverse benzoopiater og opiater, salvia divinorum, malurt-ekstrakt, 2c-i, 2c-b, MDMA, BDO, GHB, Kratom, alkohol og nikotin. Sikkert også nogle andre ting.

Jeg var 15 da jeg prøvede cannabis første gang og så ventede jeg 3 år før jeg prøvede noget andet (svampe).
Jeg kom i kontakt med hash via mine kammerater i skolen, svampe købte jeg selv på christiania dengang de solgte og det meste andet har jeg selv opsøgt eller fået fra bekendte og venner.
Hvad har jeg fået ud af at tage stoffer? Det er et meget stort spørgsmål som er diskuteret i mange andre emner her på psychedelia, så jeg gider ikke til at gå i gang med det lige nu - men kort sagt: bedre kontakt til mine følelser, bedre forståelse af mine handlingsmønstre, en følelse af forbundethed med det meste omring mig, sjove tider, dårlige tider, mareridt og ture til paradis!

Mvh Jonas!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak for svaret, Jonas! :wink:

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Man siger da ikke nej til at hjælpe et par folkeskoleelever!

1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) Ja, Psilocybin svampe, nærmere betegnet psilocybe cubensis og psilocybe cyancens.
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Nej
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Ja
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? (hvad?) Opium, GHB (fantasy), MDMA (ecstasy) er vist dem, der normalt går under betegnelsen "stoffer." Ellers har jeg også prøvet forskellige præparater, altså sovepiller og smertestillende piller (morfin og morfinlignende aktivstoffer.)

Hvor gammel var du første gang? Første gang jeg røg hash, var jeg 14 år (er 20 år idag)

Hvordan kom du i kontakt med stoffer? Jeg læste nogle af Sunhedsstyrelsens og lånte også nogle bøger på biblioteket. På et tidspunkt besluttede jeg mig for at prøve hash, og det gjorde jeg så sammen med et par gode venner (intet gruppepres.)

Hvad har du fået ud af at tage stoffer? Svært at besvare entydigt. I nogle perioder øget velfærd, bedre humør, et mere positivt syn på livet, i andre tilfælde (andre stoffer) har det ført til problemer med afhængighed, økonomiske problemer og et mere negativt syn på livet.

Mvh. Psyko

Medlem

Jeg kan da også lige smide mit bidrag..

1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) Ja, Psilocybe Cubensis (Mexikanske)
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Ja
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? (hvad?) MDMA, GHB, DMT (Ayahuasca), Salvia Divinorum, rohypnol, stesolid.

Hvor gammel var du første gang? 16, er 22 nu.
Hvordan kom du i kontakt med stoffer? Nysgerrighed, og kammerater der allerede gjorde det.
Hvad har du fået ud af at tage stoffer? Af positive ting, har nogle af dem givet mig en masse tanker, hvilket jeg selv føler har givet mig et sundt syn på tilværelsen. Her taler jeg primært om LSD, Svampe, DMT og cannabis. Desuden har jeg også haft nogle af de fedeste øjeblikke i mit liv på stoffer (LSD, svampe, DMT, MDMA, amfetamin). Og mange, mange rigtig hyggelige stunder (cannabis). Af negative ting kan nævnes bad trips (LSD), psykiske problemer der blev forværret (LSD, amfetamin, cannabis), frygt for at skade min hjerne (ecstasy-piller med tvivlsomt indhold, amfetamin), og generel paranoia. Desuden kan man også let komme til at gøre dumme ting som man fortryder, på visse stoffer, men det kan man jo også let komme til hvis man er stiv...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) Ja, P Cubensis (Mexikanske) P. Semilanceata (Danske Spids Nøgenhat) P. Azurenscens
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? nej
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Nej
9.Andet? (hvad?) MDMA, LSA, Methylone, 2C-b, 2C-i.

Prøvede at ryge hash første gang som 14 årig da jeg overraskede min storesøster med en joint, havde hørt og læst en del om det, og fandt det meget interresant, så derfor blev søster konfronteret med "jeg sladrer til mor hvis jeg ikke får et hiv". Ventede derefter til jeg var 18 år og prøvede kokain, det var en nytårsaften som jeg gerne ville gøre lidt ekstra ud ad, og havde længe godt kunne tænke mig at prøve det.

Det er meget svært at sætte ord på hvad stoffer har betydet for mig, men først er der den sociale del af det, og de følelser du knytter med dine venner når i er påvirkede sammen. Dette har for mig skabt nogle meget specielle forhold til flere af mine bekendte.
En anden del af det er, for mig, at jeg føler at jeg lærer noget om mig selv og mit sind, som jeg aldrig ville lære uden brug af psykadelier. Et trip kan guide dig ind i de fjerneste kroge af dit sind, og hjælpe dig til at se ting som er forkerte i din væremåde etc.
Ved at flere brugere herinde har brugt udtrykket "at få renset ordentlig ud", altså en hjælp til at få styr på dine tanker. Klarsyn.

Hulka

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hej piger,

I kan også lige checke den her tråd, som en lille supplering til jeres undersøgelse, den handler nemlig om hvad folk herinde har taget:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=4060

Held og lykke med projektet! :)

Flueknepper kongen

1.Cannabis? Ja.
2.Svampe? (hvilke?) Psilocybe Cubensis(sic)
3.Cacti? Nej.
4.Natskygger? Nej.
5.LSD? Nej.
6.Kokain? Nej.
7.Heroin? Nej.
8.Amfetamin? Ja.
9.Andet? (hvad?) Efedrin, Dextromethorphan.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:45, rettet i alt 1 gang.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
1.Cannabis? - Ja
2.Svampe? (hvilke?) Ja, danske og mexicanske.
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Ja
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Nej
9.Andet? (hvad?) Ketamin, lattergas, MDMA/Ecstasy, 2C-I

Jeg var 19 år gammel da jeg første gang røg hash. Jeg er 23 nu.

Hash: En privat fest i et forsamlingshus. En hyggelig gut stod og nød en joint i et køkken, og spurgte om jeg havde lyst til at ryge med. Jo, det havde jeg da.

Psykedeliske stoffer: Jeg prøvede LSD første gang sammen med nogle venner som var erfarne indenfor brugen af psykedelika. Det var under afslappende og trygge forhold, og oplevelsen var ret øjenåbnende for mig.

Den psykedeliske oplevelse ændrede mig en del som person, fra før at være meget indadvendt og ufattelig nørdet, til nu at være mere socialt interesseret, til at interessere mig for mennesker. Man kan vel sige at jeg fik nyt perspektiv på min verden, i og med at jeg fik den skilt ad, og samlet igen (det smukke i at opleve en langvarende rus tage af, og se hverdagens fænomener nærme sig igen, brik for brik).

Jeg elskede musik før jeg tog stoffer (hørte elektronisk musik før jeg praktisk talt begyndte at drikke øl/beruse mig), men igennem stofferne har jeg fundet nye veje at "se" musikken på. Svært at forklare, men det har givet mig en forøgelse i glæden ved at høre musikken. ;-)

At bruge stoffer handler helt elementært om at have en balance i sit forbrugsregnskab og om at respektere de substanser man indtager. Det har jeg ikke altid gjort, og derfor har jeg også haft nogle forfærdelige oplevelser med stoffer, bl.a. svampe.

Nu er jeg imidlertid blevet bedre til at balancere mit forbrug, men man skal konstant holde sig selv i ørerne, ellers går det galt.

EDIT -tilføjelse:
Men - held og lykke med jeres opgave :-)

Senest rettet af Rapsej 13 jan 2006 17:35, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) Ja, P. Cubensis..
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Ja
5.LSD? Ja
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? (hvad?) 2cb, ghb, lattergas, efedrin, dxm, mdma, lsa,

Jeg var 13 da jeg røg min første fed...

Nogle ældre elever fra min daværende skole inviterede mig på en joint...

Har ikke lige pt tid til det sidste spørgsmål, da det vil tage lidt tid at uddybe... Hvis det stadig er brugbart imorgen skriver jeg det på et andet tidspunkt...

Held og lykke med opgaven :)

Junior medlem

Geografisk sted: Odense
1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) Nej (men skal snart høste mit growkit, glæder mig meget :D )
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Nej
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? (hvad?) MDMA, 2c-b, LSA & Salvia Divinorum

Hvor gammel var du første gang? !5 første gang med hash, og begyndte med amfetamin og ecstasy tabletter da jeg var 16. Psykedeliske stoffer er en helt ny interesse jeg har fået, efter en længere pause med stimulanserne.

Hvordan kom du i kontakt med stoffer? Havde nogle lidt ældre venner der røg hash, og fik lyst til at prøve en dag til en bål-fest, og begyndte på kex og amfetamin da jeg begyndte at komme til techno events.

Hvad har du fået ud af at tage stoffer? Er helt ny inden for psykedelika, så har ikke fået så meget ud af det endnu, men har haft nogle vildt sjove og hyggelige oplevelser med de stoffer jeg har prøvet.

Titel:
Dedikeret medlem

1.Cannabis? Ja
2.Svampe? Ja , P. Semilanceata
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Nej
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? (hvad?) Ephedrin, GHB, BDO, LSA, 2C-B, Kodein, Ethanol, Nikotin, Koffein

Hvor gammel var du første gang? 14-15 år

Hvordan kom du i kontakt med stoffer? Gennem bekendte

Hvad har du fået ud af at tage stoffer? Personlig indsigt

Medlem

maryjaneowatson skrev:

1.Cannabis?

Ja
maryjaneowatson skrev:
2.Svampe? (hvilke?)
3.Cacti?
4.Natskygger?
5.LSD?
6.Kokain?
7.Heroin?
8.Amfetamin?
9.Andet? (hvad?)

Salvia Divinorum, Hawaiian Baby Woodrose (men følte ikke effekten af LSA, kun forgiftningen), Alkohol.
maryjaneowatson skrev:

16 år da jeg prøvede hash første gang, 17 da jeg prøvede Salvia Divinorum, og 18 da jeg forsøgte mig med Hawaiian Baby Woodrose.
maryjaneowatson skrev:

Hash gennem venner, ellers har diverse tekster og beretninger vækket min interesse.
maryjaneowatson skrev:

En masse spændende oplevelser. Først og fremmest hyggen ved at sidde og ryge en joint sammen, men også de intense oplevelser der kan opstå når man er rigtig påvirket. Har fået en idé om hvor lidt der skal til for at vende op og ned på tankerne, og få en til at opfatte verden som et helt andet sted end man hidtil har troet (ikke kun hash, også Salvia).
Især Salvia har givet mig nogle ordentlige blæseture, hvor jeg har siddet bagefter og undret mig over hvad vi egentlig definerer som virkelighed. Tid, logik og fornemmelse for hvem man er opløses og blandes sammen, og sætter virkelig ens sanser på en prøve.
Har også haft mine negative oplevelser, som jeg dog har tænkt over senere, og synes jeg har taget ved lære af. Bl.a. negative tanker på hash, der virkelig kan sætte en på en lang tankerejse, eller den forgiftningsoplevelse jeg havde med Hawaiian Baby Woodrose, hvor det føltes mere som en psykisk end en fysisk forgiftning. Følte ikke rigtig jeg var i kontakt med mig selv, og oplevede hvordan man har det når man er vildt træt, og kun har lyst til at sove, men ikke kan fordi tankerne ikke kan kontrolleres.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) Ja, Hawaii
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Nej
6.Kokain? Nej
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? (hvad?) BDO, Ketamin, Lattergas, Poppers

Jeg var 14 år første gang jeg prøvede at ryge cannabis.

Jeg kom i kontakt ved det til en fest. Og var interesseret i at prøve at ryge med. Så det gjorde jeg.

Man lærer mange spændende bekendtskaber, og det er jo en fornøjelse. Jeg ser cannabis som en god mulighed for at slappe af og hygge, og samtidig er jeg blevet meget interesseret i at dyrke cannabis. Det er et par af de ting jeg har fået ud af det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Ja til alt, undtagen heroin (endnu).

Var 15, næsten 16 første gang. (Er lige blevet 19) Så næsten præcis 3 år siden nu..

Kom i kontakt med stoffer første gang, da en ven havde fået en pose med topskud fra sin storebror, med til en fest.

Ved ikke hvad jeg får ud af det.. vel at man kan flygte fra hverdagens stres.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns

1.Cannabis? Yes
2.Svampe? (hvilke?) SN men der var ik nok til et trip..
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Ja
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? (hvad?) MDMA

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) Nej
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Nej
6.Kokain? Nej
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Nej
9.Andet? (hvad?) Efidrin, Koffein, Nikotin og Alkohol.

Hvor gammel var du første gang? Jeg drak alkohol for første gang da jeg var 13år. Hash: 17år. Nikotin: 13år. Efidrin: 18. Koffein: 18.

Hvordan kom du i kontakt med stoffer? Gennem vennerne (bortset fra alkohol, det fik jeg af mine forældre).

Hvad har du fået ud af at tage stoffer? Masser af sjove oplevelser, venskaber og gode trips. Har udvidet min horisont og er blevet en bedre person synes jeg selv. Mangler dog at prøve Svampe og LSD, to stoffer jeg rigtig gerne vil prøve, og nok skal prøve her indenfor en 2 ugers tid.

-c0ne

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]