Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 23:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

"Hampe-partiet." :D

Tuxen var i Clement-showet (clement... hver gang jeg ser han's mund gipper det i mit underliv :P . Han ka' jo gøre selv den sorteste neger misundelig med de læber :) . Eller også er det bare fordi han er så pisse-fræk når han interviewer, at jeg tænker sådan :) ) den anden dag, hvor han holdt en go' tale for hampe-partiet (og nær havde fået Huxi, manden der har interviewet marylin manson i et skummelt køligt hotel-rum, indblandet i en hash-ryge-skandale på nationalt tv, da han hev en joint frem og sku' til at fyre den, hehe. Det var altså for cool 8) (og især når man, som jeg har taget mig-selv i at gøre et par gange, var ved at frygte at tv havde mistet sin frie selv-stændighed fra det politiske magt-apparat (forestil jer at leve i et land hvor alt tv og radio er styret af en lille hånd-fuld stats-diktatorer. Med al den terror-snak og terror-pakker og skidt og kanel der er for tiden, ska' man altså nok være lidt ekstra-vågen så danmark ikke glider langsomt ned ad fascist-slidsken uden at nogen opdager det. Narko-krig, terror-krig, irak-krig, religions-krig, osv, ka' altså godt blive så voldsomt at man mister det man faktisk ville forsvare: nemlig en fri nation hvor der er plads til forskellige mennesker og forskellige livs-stile)))

Er hampe-partiet egentlig en mulig reel vej til at blive en politisk faktor der ka' bane vejen for en legalisering?

Hvad ka' man egentlig gøre, for at støtte eller skabe en legal og sober ikke-voldelig kamp for legalisering?
Og for legalt, sobert og ikke-voldeligt, at mod-arbejde de politikere der støtter volds-taktikker som narko-krigen?

For at sige det ligeud; hvordan organiserer vi os bedst, legalt, sobert og ikke-voldeligt, så regeringen ikke ka' bulldoze os væk fra land-kortet med sin narko-krig?
Hvordan ka' vi, alle som er tilhængere af legalisering, stå sammen, selvom vi ligger på både den yderligt-gående højre- og venstre-fløj, og alt der-imellem, på så mange andre politiske spørgsmål?

Tuxen's tale ta'r jeg hatten af for. Jeg synes det var suverænt gjort. Jeg synes også det var fedt af dr2 at sende det :)
Det var især dejligt fordi det for en gangs skyld ikke var en kobling med vold og død og kamp-klædt politi og hætte-måger osv (konflikt-billeder som regeringen's narko-krig jo har skabt sin del af, siden regeringen trådte til i 2001). Så det var squ rigtig fedt :) (den positive side findes jo _også_ :) )

Titel:
Dedikeret medlem

deltag i debatten her: http://www.dr.dk/debatten/cms/debat1.as ... null=y#GB2

det er bare ord, så du skal ikke forvente at blive våd i trussen, lol....

Titel:
Relativistisk båthorn

Nej det ska' jeg da love for...

"du argumenterer som en dum tåbe uden viden!"
(som der står i et af indlæggene)

så er der vist ikke meget mere at komme efter dér :lol:

Jeg ku' ellers godt tænke mig at vi kom ud af det død-vande der har været så længe nu. Feks ku' Ritt, som jeg Umiddelbart tror har go' chance for at blive en stærk borgmester, stille sig i spidsen for et forsøg med legalisering i københavn?

Man ku' feks sige noget i stil med: "køb/salg er hermed lovligt i københavn for alle over 18 eller 21, så fremt der er tale om hash til 'personligt brug'".

Man ku' feks erklære CA for en fri-zone hvor handel var tilladt, sålænge man selv ka' bære mængden (det er bare så ikke de kommer i last-biler fra resten af europa (og lægger en masse dejlige penge i danskerne's trængte hænder :) ))

Og så med tiden når folk en-mass ka' se at man sagten's ka' ha' et sobert og vel-fungerende hash-marked, og det derfor bli'r legalt i hele landet at drive virksomhed omkring det, så vil en del personer blive selv-forsørgende og dermed lette landet's økonomi :)
(og så vil ritt stå som hende der progressivt forenede de stridende parter i byen. Og det er ikke så ringe endda :) (fordi policen ikke længere vil være en fjende, i-og-med de ku' nøjes med at beskæftige sig med rigtige kriminelle (volds-forbrydere osv)))

Ku' det ikke la' sig gøre mon?
For samtidig ku' VKDF jo slippe for at tabe ansigt, ved at måtte legalisere i hele landet (under _deres_ fane). Hvis de godkendte at ritt legaliserede det i byen, så ville de stadig ha' deres hænder rene, da ritt jo er social-demokrat og ikke VKDF'er. Altså en win-win situation :) (_de_, altså VKDF, ka' stadig være modstandere, så er _de_ glade, og _vi_ ka' alligevel få vores legalisering, så er _vi_ glade, og ritt får efter-mælet som den leder der ku' samle og skabe fred, og så bli'r _alle_ glade :) )

Nu ved jeg selvfølgelig ikke helt konkret hvad planen omkring det mulige folketings-valg i februar er. De snakker jo lidt om, i tv, at bruge den såkaldte 'velfærds-reform' som en undskyldning for at holde valg i Utide. Måske ku' regeringen slippe for det, hvis de altså ville gå på kompromis her, og tillade en delvis legalisering (ved at la' byen være en eksperimental fri-zone som et start-forsøg omkring en reel af-kriminalisering af voksne's handel og brug)?

Regeringen er jo ligesom nødt til snart at vise noget forhandlings-vilje, hvis altså de ønsker at fremstå som tro-værdige samarbejds-partnere for freden i danmark :)
Jeg ka' selvfølgelig kun tale for mig selv, men for mit vedkommende synes jeg at jeg har været meget tålmodig med regeringen's nølen og fod-slæben. Jeg ku' feks tjene mange gange mere end hvad jeg tjener i dag, hvis jeg begyndte at sælge hash illegalt. Men for at vise en ægte samfundsborger-vilje har jeg valgt ikke at be-rige mig selv på den måde (ikke fordi jeg har noget imod folk der gør det altså). Jeg går ikke engang over for rødt lys, i et forsøg på at vise at man altså godt ka' være lov-lydig og hash-ryger samtidig. Indtil videre er det dog blevet totalt ignoreret af magt-haverne (og så ka' det jo lidt efter lidt næsten være lige-meget med overhovedet at forsøge. Det er jo let nok bare at være ligeglad med det hele, hvis det alligevel ikke gør nogen forskel)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]