Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 10:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DrumNbass
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Flexus prøver igen -og nu tænker i sikkert, åh nej...

...bare rolig, det er ikke lige så fucked som sidste gang :D

Har forsøgt mig med noget drum n bass, men er langtfra færdig...
Vil bare gerne have et par "midtvejs-kommentarer"...
Det lyder nok rigtig rodet, har også bare taget de ting med jeg lige synes skulle høres :D

...enjoy!!

http://s18.yousendit.com/d.aspx?id=0R16 ... Y7L18S9K9M

Titel:
Relativistisk båthorn

Min første tanke er Squarepusher's "come on my selector" (med Chris cunningham's over-seje video med den lille kina-pige der tæver 2 sumo-brydere :) ). Den har det samme element af hyper-microbeats (eller hvad man nu kalder den stil. Den har vist-nok et rigtigt navn) som han's melodi har (og som lyder fedt :) )

Den minder også lidt om nogle af de ting aphex-twin lavede (i samme periode, sidst i 90'erne, som squarepusher)

Det er sådan noget musik man får strit-hår af, hehe :)

Og så er det iøvrigt også en meget fed sinus-bassline du har lagt i starten, midten, og slutningen, der hvor den sweeper blødt.

Hvis jeg ska' sige noget negativt, så er det at nummeret er for kort. For mig får det det til at virke mere rodet, fordi det skifter melodi hele tiden. Hvis du gjorde det længere, feks mellem 6 og 8 minutter, og så brugte lidt mere tid i de enkelte dele af melodien (altså kører samme riff i længere tid, inden du skifter vers), så tror jeg det ville nå mere igennem :)

Tak fordi du deler :)

Titel:
Dedikeret medlem

Tak for konstruktiv kritik :)
Grunden til nummerets korthed er at jeg langtfra er færdig, og jeg ville bare høre om noget skulle fjernes, eller tilføjes... Bare lidt inspiration egentlig...
Regner med en 8-10 min. ialt.. Har også en masse riffs færdig, men de kommer først med i final version...

Titel:
Relativistisk båthorn

Jeg har hørt det nogle flere gange nu, og jeg synes det lyder bedre når man har hørt det et par gange :)
Trommerne's lyd, break-beatet, lyder iøvrigt rigtig dejligt crisp/sprødt. Det glemte jeg at sige første gang. Det er en go' tight lyd du har i nummeret som helhed (er det computer det hele, eller har du 'rigtige' instrumenter eller udstyr i brug også?)
Jeg glæder mig til den lange version :)

Hvad fokuserer du egentlig på med nummeret? Selve lyden i sig selv, eller er der en slags handling eller historie i nummeret, eller en følelse eller et billede måske? Det er bare af nysgerrighed jeg spør', for at høre musikken i det rigtige lys hvis du har tænkt noget i den retning :)

Titel:
Dedikeret medlem

Så er der en lille update klar :)
http://s45.yousendit.com/d.aspx?id=0S2J ... ZMLUCEW0EJ

Af "rigtige" ting har jeg kun brugt en stærkt modificeret guitar-lyd, og en TC Powercore...
Og så ellers min pc... Den virker rigtig nok ;)
Da jeg gik igang med nummeret tænkte jeg meget på et billede jeg snart vil lave, som jeg vil kalde nightmare... Det har været i mine tanker i et godt stykke tid nu, og opstod efter en ghb lammert hvor jeg faldt i søvn i min stol, og havde den særeste drøm.. Har også længe haft planer om at fælde min drøm ned, og poste den herinde, men det er ikke blevet til noget endnu... Det var en virkelig syret drøm :)

Men i korte træk kan jeg sige at jeg står i et rum der er halvt mit værelse (ikke som det er nu, men jeg vidste alligevel det var mit) og halvt et klasselokale... Her ser jeg så at alle mine ting (i den del der er mit værelse) har noget med narko at gøre, på den ene eller den anden måde... Jeg står midt i en fremlægning, og det er heldigvis kun mig der kan se den del der er mit værelse, men pludselig kan de andre i klassen se alle mine ting, og bliver vildt skræmte, og så bryder helvede løs... Nightmare...
Skal lige siges at jeg ikke går i skole, så det er på en måde ekstra underligt...
Billedet smider jeg også herop når jeg engang er færdig...

^lyder mega rodet, jeg er stresset og træt og argh...

Titel:
Relativistisk båthorn

flex skrev:

Jeg er lige ved at hente den, så vender jeg tilbage om nogle dage eller noget :)

flex skrev:
en TC Powercore...

Hvad er det?

flex skrev:
pludselig kan de andre i klassen se alle mine ting, og bliver vildt skræmte, og så bryder helvede løs... Nightmare...

Har du dårlig indretnings-smag da?
(det er selvfølgelig ment som en vits :) )

Interesserer du dig for drømme-tydning? Der er nogle tråde her på psy om drømme og lucid-dreaming og den slags. Man ka' jo opleve en masse, både godt og skidt, i drømme, Uanset om de er narko-inducerede eller 'naturlige'.

Titel:
Dedikeret medlem

jeg skrev:
Her ser jeg så at alle mine ting (i den del der er mit værelse) har noget med narko at gøre, på den ene eller den anden måde...

Njaah, mere at hele min klasse kunne se mit narko-stash...
Og der havde sneget sig en sprøjte ind, der var ca. ½ meter lang... Med heroin i (Det er selvfølgelig bare et gæt, men whatever...)
Planen var også at skrible hændelsen ned, og poste den i en af drømme-trådene, men der går nok lige lidt endnu :)

http://www.tcelectronic.com/PowerCoreFireWire btw...

Titel:
Relativistisk båthorn

flex skrev:

Right on! :D
Denne version synes jeg er bedre.
Du har en go' og lidt drillende start med de bass-lines der kører. Det ka' jeg godt li' :)

Starten hvor trommerne kommer ind, synes jeg også er som det ska' være. Netop fordi du har en længere start uden trommer i denne version, er man mere klar til dem når de så endelig kommer. Så er man nået at falde lidt bedre ind i melodien inden den begynder rigtigt, varmet lidt op ka' man sige, og det synes jeg virker bedre. Det er selvfølgelig altid en smags-sag, men jeg synes ihvertfald at din nye start holder :)

Og så breaket der kommer lidt over halvvejs; det er kanon :)
Når du slipper trommerne lidt fri, det er fedt. For mit eget vedkommende ku' jeg godt tænke mig du havde en længere 'solo' her. At du lod trommerne få en længere 'rejse', hvor de måske fik lov til at udvikle sig længere. Men det er fedt som det er, og nogle ville måske synes det var for meget eller for langt hvis du lavede det om. Men jeg er altså vild med solo'er, så for min skyld måtte der godt pumpes lidt mere på der :)
Måske endda squezze et par amen-breaks ind, hehe (der er intet så godt som amen-breaks efter min mening)
Men som sagt, alt det er jo en smags-sag, og det virker fint som du har lavet det nu.

Og her kommer så det første hvor jeg synes jeg blev sat lidt af; nemlig der hvor du kommer med guitar-loop'en. Den lyder godt nok, det er ikke det. Men jeg synes at den enten kommer for sent, eller at den slet ikke sku' være der. Den kommer ca der hvor jeg selv ville begynde at mixe den næste melodi ind over, hvis det var i et set man brugte den, og det synes jeg er ca 1 minut for sent. Mest fordi den så kommer samtidig med at den næste melodi begynder at komme, og efter min smag er det bedst når tingene kommer hver for sig. Så jeg ville gøre din melodi endnu længere, hehe, og så ha' ca 1 minut's ekstra-tid, hvor du så bygger noget mere op omkring den guitar-loop. Så har den fået sin selvstændige tid inden man mixer den næste sang ind over, og det tror jeg vil gi' et bedre helheds-indtryk.
Igen; smag er forskellig.

Og så måske lige lidt mere tid uden trommer til allersidst. Feks at du kører lidt hihat drilleri, ligesom i starten, inden du slutter melodien helt.
Selve slutningen synes jeg går lidt for hurtigt nemlig. Som om meldien ikke når lige at falde ned igen inden den stopper, men bare hopper af i farten. Det er bagateller vi er ude i nu, men det er jo selvfølgelig dem der skaber helheden :)

Det er mit indtryk af den version du har oppe nu.
Samlet set ka' jeg godt li' den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]