Problemet er, at alle i Vesten tror at det hele begyndte efter 11. september. Der vil jeg sige, at man skal tilbage til historie-bøgerne og læse om konflikten mellem USA og Israel mod Mellemøsten, og endnu længere tilbage i religionshistorien. Og for ikke at nævne Storbritanniens kolonialisme i Mellemøsten, før Israel bosatte sig i Palæstina.
11. september var et svar på undertrykkelse og Israels svineri i Palæstina, som USA har støttet gang på gang. Jeg mener at Israel bør have et sted at være, og det ville være fint med mig hvis både muslimer og jøder kunne leve side om side. Problemet er bare, at Israel har handlet på en uretfærdig måde gang på gang, blandt andet overtaget Jerusalem, som også er muslimernes hellige sted. Og siden Saudia-Arabien er utrolig muslimsk-religiøst og et af de helligste steder blandt muslimer, bliver saudierne selvfølgelig pissed over det.
Selvfølgelig var det rige der stod bag angrebet på WTC - ellers ville der ikke være råd til at sprænge to fly i luften. Hvor mange ligeså dyre aktioner har der været siden? Og det er almindeligt kendt, og en del af Koranens vers, at muslimer hjælper og skal hjælpe hinanden.
Og i tusindvis af år har mennesket levet uden demokrati, og mange har været godt tilfredse med det. Vesten har udviklet sig, men det har store dele af de muslimske lande ikke, og det skal man ikke blande sig i - de skal have deres tid til at udvikle sig mod noget bedre, som vi her i Vesten mener vi har gjort. Krigen mod Irak for at tvinge demokrati ind der (jeg mener det er en krig for olie og penge, men det er en anden historie), er ligeså fanatisk som muslimernes fanatisme.
Se omkring, hvor pissed danskerne og regeringen bliver når muslimer i Danmark handler for at fremhæve Islam politisk (eksempelvis Hizb-ut-tahir, eller hvordan man nu staver det på dansk). Jeg selv bliver pissed over muslimernes måde at handle på, men jeg bliver endnu mere pissed over at vi er dobbeltmoralske og tvinger dem vores holdninger med krige, bomber og skarpladte geværer. Vi er endnu værre end dem selv, og vi har oven i købet påtaget os retten til at whine... de må ikke.
Desuden er Islam en lov-religion, dvs. at hvordan politik skal indrettes blandt muslimerne er allerede kortlagt. Allah er den højeste dommer i hierarkiet, hvilket demokrati modarbejder. Her kan man kun forvente dybt chokerede og forargede muslimer, når man påtvinger dem og deres land politiske holdninger og ideologier, der modarbejder Islam.
Da jeg var barn og boede i Libanon, var mit største ønske at blive jihad-soldat og sprænge mig selv i luften når jeg blev stor (ønsket som så mange andre muslimske børn også har), fordi jeg var vidne til den uretfærdighed Israel udsatte mig og mit land for i Sydlibanon. Og børn får ikke bare sådan et ønske uden en grund.
Jeg indså bare, at jeg ikke ville være en skid bedre selv. Men mange gør det, for spørgsmålet er om man bare skal sætte sig ned og kigge på, mens ens familie og medmennesker bliver slagtet, bombet og skudt.
Problemet er ikke had, kapitalisme, religion, politik, moral eller etik... problemet er idioti og intolerance, og det gælder både Mellemøsten og Vesten. Jeg brækker mig over det, værre end jeg brækker mig af meskalin (og det er altså en pæn del

).