Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Tue_Track skrev:
men står i et ret nederne dilema :? rygtet om at jeg har fået et seriøst grow igang i år florerer i min lille by... og ligepludselig har nogle hørt noget fra en, som har snakket med en anden osv. osv. ( you know how it goes :wink:) og de har hørt at der er nogle der har tænkt sig at stjæle mine planter...:

Du kan ligeså godt lære at holde kæft omkring det. Hvad får du ud af at fortælle folk at du selv dyrker hamp (udover en smule streetrespect måske?)? Det er smartest at gå stille ved dørene med det, jeg ville i hvert fald hellere undvære streetcredit og få et udbytte af mine planter end at blære mig og så blive bestjålet.

Bare et råd.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Omegn
Nelson Muntz skrev:
Tue_Track skrev:
men står i et ret nederne dilema :? rygtet om at jeg har fået et seriøst grow igang i år florerer i min lille by... og ligepludselig har nogle hørt noget fra en, som har snakket med en anden osv. osv. ( you know how it goes :wink:) og de har hørt at der er nogle der har tænkt sig at stjæle mine planter...:

Du kan ligeså godt lære at holde kæft omkring det. Hvad får du ud af at fortælle folk at du selv dyrker hamp (udover en smule streetrespect måske?)? Det er smartest at gå stille ved dørene med det, jeg ville i hvert fald hellere undvære streetcredit og få et udbytte af mine planter end at blære mig og så blive bestjålet.

Bare et råd.

hvorfor snakker du lige pludselig om streetrespect?? jeg har bare snakket med mine venner om dem... fandme ike ret mange derved om dem, men som sagt: jeg bor i en lille by, og snakker bare... sådan er det

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tue_Track : sikkert mug, det er der ikke så meget at gøre ved andet end at klippe de skud der begynder at blive brune.

Titel:
Insane psychedelia user!

Tue_Track skrev:
Nelson Muntz skrev:
Tue_Track skrev:

Bare et råd.

hvorfor snakker du lige pludselig om streetrespect?? jeg har bare snakket med mine venner om dem... fandme ike ret mange derved om dem, men som sagt: jeg bor i en lille by, og snakker bare... sådan er det

Jeg var egentligt bare flink. Du får ikke andet end problemer ved at fortælle folk at du dyrker selv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tue_Track skrev:
Og tænkte på om der er nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor at nogle af skudene begynder så småt at visne... altså blive helt brunt og sådan... er det et tegn på at de skal høstes :?: :roll:

Ja de bliver rødlige i det, det skal de gøre. Det er et tegn på at de er klar til at blive høstet og tørret.. :P

Jeg har læst flere steder at 2/3 af skuddene gerne må være røde og dine buds på det billede ser perfekte ud!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Gaia skrev:
Jeg har læst flere steder at 2/3 af skuddene gerne må være røde og dine buds på det billede ser perfekte ud!

Vrøvl! :roll:

Tue_Track: Hvis det ikke er selve dine buds der begynder at blive brune (for at være mere præcis, dine trichomes), men bare dine blade, er det tegn på at din plante er ved at trække den sidste næring ud af bladene. Det er helt normalt, det skal de gøre så sent i blomst.

Titel:
Hey Tue

Det er meget fint alt sammen men lad vær med at klynke over at folk ikke nødvendigvis svare lige med det samme, ja vi er nogle her der ved ufattelig meget om cannabis og vi vil gerne hjælpe men har også andet at gi os til end at vente her på spørsmål.

Dine billeder er fine og planter ser også fine ud men der LANGT fra høst klar og dem du har høstet vil nok gøre dig skæv, men ikke nær så skæv som hvis du lade dem blive færdige og det er en meget kortvarig skævert man opnår med umoden THC trichomer.

Ang folk der vil stjæle dit hamp, der er kun en der har ret her og det er altså Nelson Muntz. Det er din egen skyld hvis folk ved du dyrker og kommer og stjæler det, men som du siger du bor i en meget lille by. Jeg vil anbefale dig at købe en Sencor og et par halogen lamper og et baseball bat, 35-40 cm Vandrør eller et andet blundt våben der kan nakke en tyv i et slag uden han får snit sår eller des lige.

Hæng din lys "alarm" op så man ikke kan gå ind til dit hamp uden der tænder en halogen lampe der ude og inde i dit soveværelse, så kræver det bare et par dårlige B film for at regne resten af plottet ud.

Når du har gjort det så fortæl dine venner hvordan det hænger sammen og mon så ikke dine "venner" fortæller det videre også, men lad vær med at gøre et stort nummer ud af det. Bare still og roligt fortæl dem du har købt et baseball bat og noget hvis der skulde dukke en tyv op, det er helt iorden at tæske en hamp tyv da det jo ikke er muligt at mælde ham til myndighederne. Hvad skal han gøre? gå til politiet og sige "øhhh jeg fik tæsk fordi jeg forsøgte at stjæle mandens hamp" seriøst tror jeg bare panserne vil grine af ham og han tænker sig om 2 gange før han stjæler noget igen.

Du bliver ved med at snakke om det brune på dine planter, prøv at lægge 2 og 2 sammen og så post et billed af det du vil ha hjælp med. Det er jo hele pointen med billederne og ikke bare "her er mit weed, kig på det og vær glad." Ang. close up billeder, det kræver godt foto udstyr og øvelse. Se efter om dit cam har en Macro funktion og hvis ikke så ved du det til næske gang du skal ud og købe et cam, jeg bruger eks. et Fujifilm S5500 4 Mpix cam med 10x Zoom og så har jeg købt mig en Close-up 4+ lince som kan monteres forand min alm lince og giver en x4 faktor.

Så jeg har vel brugt små 4500 kr på cam og tilbehør og kigger allerede efter et Digital Spejlrefleks, men der rækker 4500 ikke til meget andet end lincen.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Piercer skrev:
Hvad skal han gøre? gå til politiet og sige "øhhh jeg fik tæsk fordi jeg forsøgte at stjæle mandens hamp" seriøst tror jeg bare panserne vil grine af ham og han tænker sig om 2 gange før han stjæler noget igen.

Han kunne nu også gå til politiet og melde dig for vold, og iøvrigt nævne at du dyrker en ulovlig plante. Det kunne godt ende lidt uheldigt.
Personligt vil jeg anbefale at lade være med at tæske folk i jorden med jernrør, men hver sin smag! :wink:

Titel:
Selvfølig kan han gå til politiet, men er det ikke et lige så dumt move som at få bank med et jern rør?

Personligt ville jeg ikke gå til politiet med et par blå mærker jeg har scoret mig ved at bryde loven, så får du jo en dobbel straf for det er ikke lovligt at stjæle folks hamp (selv om det er en ulovlig plante)

Man behøver jo ikke slå ham så han ender på hospitalet, bare et let slag i nyre regionen vil passificere ham og han vil gå underligt et par dage og evt pisse lidt blod. Men du får ikke de store mærker af det og det er svært at bevise, bare hold dig fra hans fjæs og løse lemmer der brækker nemt.

Selvfølig har du en risico for 30 dage for vold, men det er typisk folk der udøver vold mod andre i byen osv. Det er ikke USA her men stadig der er forskel på at smække en ned på din privat ejendom kl 3 om natten og så nede på den lokale fordi du er stiv.

Jeg anbefaler ikke nogen at gøre noget i den stil, jeg siger bare hvordan man kan håndtere det effektivt. Du kan også købe en Rottwiler eller en anden stor hund, men det tager lidt mere end en høst før den er stor og bisk. Lade være med at dyrke hamp eller noget helt 3. men det er ikke erfaring med.

Personligt er jeg ikke til hunde så jeg har et jernrør, men igen jeg regner ikke med at få besøg anyway - meeeeeen Better safe then sorry!

Jeg ville aldrig opsøge folk for at gøre sådan noget, men seriøst hvis man bryder ind hos mig og jeg er hjemme, så vil jeg gøre hvad der står i min magt for at få dem ud og få dem til at forstå det var det forkerte sted at bryde ind også selv om det kan give 30 dage og includere et jernrør eller et bordben.

MVH
piercer

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hey tue, det er jo ved at se helt godt med med dine planter efterhånden :lol:

De gav faktisk en ret behagelig skævert sidst vi røg af dem.. Smagen var dog ikke noget at råbe højt om, det det stort set ikke var tørret.

Tror sq ikk der er nogen der stjæler dine planter, ellers skal jeg nok hjælpe med at give en lærestreg :wink:

/Romaskinen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tid til en lille update fra min lille have igen... jeg har besluttet mig for at lader mine tøzer stå indtil 7-døgnsprognosen melder en længere periode med dårligt vejr... som det nok fremgår af billederne, så har jeg flere forskellige sorter i haven...

Billede

Billede

Billede
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede`

Billede

Hvad siger folket? Er pigerne modne nok til høst?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hey tue, din budz ser sgu nice nok ud efterhånden, godt med krystaller på.. Tror snart du skal have høstet dem, da der er lovet lorte vejr det næste stykke tid.. Der er i øvrigt også skide koldt udenfor, det er ikke til at holde ud :?

Glæder mig til at ryge af det i aften, og se om det er blevet bedre siden sidst :D

Btw, vi skal vist lige have taget nogle ordentlige billeder med mit 5.2mpixel kamera, i stedet for det skod cam i har :lol:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Fuck en ond ond skæver jeg fik på i går :shock:

Kommer hjem til rygehulen og ser at de andre har røget spand, og det vil jeg da også lige prøve. Det eneste hovede jeg kan se, er et kæmpe mærskumshovede der ligger på bordet, så det tager jeg selvfølgelig og stopper godt. Suger flasken op med den tykkeste røg, og banker lortet ned. Fornemmelsen her efter er nogenlunde ligesom at blive kvalt, hoster fuldstændig sindssygt meget, og er ved at knække mig.

Det går dog over efter jeg har fået noget vand, og allerede nu begynder jeg at være rimelig skæv. Ryger så med på en god pind, og sætter mig i sofaen.

Får først den ondeste griner på, og mig og tue er totalt flade af grin over en pose chips?

Senere bliver jeg virkelig skæv.. føles som om jeg sidder i min egen verden, og jeg kan ikke tænke sammenhængene. Hvis jeg er ved at forklare noget, glemmer jeg hvad jeg taler om.

Jeg står og snakker med et par andre, og det føles som om jeg står et helt andet sted, men jeg alligevel kan se dem, men de kan ikke høre mig.

Når folk taler til mig begynder det nærmest at føles som om de er ind i et fjernsyn og taler til mig der, og jeg kan ikke svare dem igen. Virkede som om folk ikke vidste jeg var tilstede. Meget specielt.

Senere får jeg den onde fråder på, og æder alt hvad jeg kan komme i nærheden af, og senere går jeg så i seng.

Alt i alt en af de vildeste skæverter jeg har haft længe.. Nice grow :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Så er der trukket nol af 5gr trim, og vi er ved at bage brownies :D

Bliver spændene at se resultatet..

Vi brugte termokande metoden, og det fungerede fint - trimmet ned i kanden, fylde op med lightergas, ryste det en 10 minutters tid, og så ned i et kar i vanbad. Så var der ellers en fin brun olie kant i hele fadet, som vi så hældte det smeltede smør i og bagte kagen :lol:

Titel:
Junior medlem

Det er flotte piger du poster billeder af! Men tag og kom lidt tættere på og giv det skuende folk macromekanismens detaljerede og præcise billede af skønhedernes skjulte kostbarheder!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mr. Young skrev:
Det er flotte piger du poster billeder af! Men tag og kom lidt tættere på og giv det skuende folk macromekanismens detaljerede og præcise billede af skønhedernes skjulte kostbarheder!

Yeah I know... du skal altså lige komme ned med det en dag, så vi kan få taget nogle ordentlige billeder... men tro mig; det er svært at styre macrofunktionen på mit 4.1 cam når det samtidlig blæser 10 m/sek :lol:
og skønhederne valser rum i haven :wink:
Så kan det mindste vindpust eller bevægelse ødelægge billedet totalt...

Titel:
Det kan godt betale sig at købe en tri-pod til sit cam, de kan købes fra 150 - 1000 kr alt efter hvad kvalitet man vil ha.

Jeg har fornylig købt mig et i aluminium med all muligt fixe functioner og vatterpas, så man kan sikre sig at ens cam står lige m.m. og er meget behjæpelig når man tager macro shots.

Jeg slap af med knap 400 små penge med huld i for et trefods stativ og 300 huld penge for en macro lince +4.

Ready... set.... macro shot!

Det er de bedste 700 kr jeg har brugt fornylig, de har og vil give mig meget fornøjelse det næste stykke tid. Mit næste cam koster ca. 8 :twisted: 000 kr + lince, men så mange penge med eller uden hulder i har jeg sku ikke lige PT.

@Tue ser frem til en update yay

Piercer

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

jeg kan ihvertfald informere om at 5gr er alt for lidt at trække nol af til en kage, det fandt vi da ud af :wink:

Efter en times tid kunne jeg godt mærke jeg blev lidt fjern som når man lige har røget, men ellers ikke. Fik dog en god skævert kombineret med en pind.

Ihvertfald skal der trækkes meget mere nol næste gang der skal bages :D

Nogen der har et godt bud på en passende mængde at trække nol af, til en kage?.. 20gr?.. 50gr? :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Der er jo ingen grund til at lave kager på nol. Du laver dig da bare noget cannabissmør, THC er jo også opløseligt i fedt..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ja, men men der er jo ingen der gider sidde og æde nasty ren pot? :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]