P1 Klubværelset skrev:
Tak for jeres mange svar.
Derfor leder vi stadig efter en, der i et omkring 8-10 minutters indslag kan give indsigt i dén del af rave-kulturen.
med venlig hilsen
Klubværelset/Marie
Tror i virkelig at kun 1 person kan give indsigt i den del af rave-kulturen, og at denne indsigt kan danne basis for at folk får et objektivt billede vedrørende stoffernes rolle i rave-kulturen ?
Det lyder ikke ret seriøst i mine ører, og det har ikke ændret min opfattelse af at i ikke løfter ansvaret for at formidle information på et sådant niveau at man får et nuanceret billede af hvad stoffernes rolle spiller i det i kalder rave-kulturen.
Faktisk vil i nok opleve en betydeligt anderledes holdning til de ting alt efter hvem i spørger.
Der er store forskelle imellem de forskellige scener der findes indenfor Elektronisk musik....
Det er ikke 1 samlet rave-kultur mere (det har det ikke været MEGET længe) - men snarere flere forskellige sub kulturer der har hver deres scene, moral, filosofi og musik. (og ofte har de ikke meget til overs for hinanden heller).
House
Trance
Electronica
osv osv.
Der er stor forskel på om man snakker med 18 årige weekendnarkomaner der tager til Hardstyle Fest på Fantasy i Tarp, eller med house folk der hygger sig på Culture Box - eller aldrende electronica folk.
Forskellen er lige så stor som den man ser imellem 1950er Rock N Roll pensionister og hårdkogte Black Metal fans.
Udviklingen indenfor elektronisk musik er eksploderet ud i mange scener, for længe siden.
Scenerne er forskellige fra hinanden.
Med andre ord - At lade 1 person udtale sig om det emne, giver hverken et objektivt, nuanceret eller journalistisk troværdigt billede om noget som helst.
Det i faktisk spørger om er stoffers rolle indenfor musik generelt - Så bredt er det. Nogle musikstile nydes sammen med visse stoffer - Smag og behag - Ligesom rødvin går godt til rødt kød, og hvidvin er godt til fisk - imens Sushi måske nydes bedst med et glas vand!
Jeg vil ikke anbefale nogen at samarbejde med dette radioprogram - Ikke så lang tid deres indgangsvinkel er som den er.
MVH
Bart / Krell :: Electrobeat.dk