Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
opdater

vil du tage i behandling vis du hade et problem ?

Senest rettet af Gæst 16 jul 2005 22:40, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Tidligere holdmedlem

jeg syntes du skal holde dig ffra dit gamle psy miljø, de er dårlig idlfydelse npår du har det sådan.

Senest rettet af Rex Mundi 18 jul 2005 10:37, rettet i alt 2 gange.

Titel:
hejsa allesammen

som min overskrift sige vil jeg hører hvad jeres holdning er til behandling.. det har være min redning. vis ikke jeg var komme i behandling var jeg rimlig sikker død af det elle end på den lukke..

jeg har skive første del her. det er ikke fuld af detalie men det er som jeg huske det også godt jeg kan forklare det .for nogen ting skal opleves på egen krop ....

første del er mere om mit opholde på randekløve. det sted man starte sin behandling....

mit behandling sted..miljø terapeutisk. ikke mennasota som der arbejde mere med 12 trins programme...

min behandling fra start til slut har beståde af...
afgifting som for mig to 26 dage. bestode af (fenemal) for abstinster. (Truxal) er et antipsykotikum. fordi min hjerne. var godt fuck. fik også ander ting mod spæning i muskele men kan ikke huske hvad de heder ...

den første tid. gik meget med og være ked af over. hvorfor er jeg end her. og det er da kun folk der skyde sig der skal i behandling også vider. end til jeg acepter at jeg var end i behanding fordi jeg hade et problem med stoffe. der blive det hele lidt lette.men der gik meget tid med og finde ud af hvem jeg kunne med og hvordan jeg skulle forholde mig.og ænder min tankegang. da jeg kom der over var jeg meget det svage får( hårdt slåde ) hade min kampe med nogen af de ander..men jeg var ærlig over for mig selv og min medmennesker. og det gjorde de lette kunne forstå mig of forholde sig til mig. jeg hade også fået en kontakt person(den der hjlæpe en til og finde rundt i det hele og man kan snakke med) 80% af behandling forgik i mellem med klinter. men jeg begynde og få det rigtig godt med mig selv og de ander.det kunne mærkes for dte blive meget lette og være der og tiden gik ikke så langsom mere..

da jeg var komme over på efter afgifting og komme ud af miljø gruppe(er så man kan vende sig til og side i en gruppe og skulle åben sig) kom jeg i primagruppe( som er en hvor man arbejde i gruppe sammen hæng. får respons fra de ander til problem stillinger og fremligge sin oplaver)

da jeg hade være clean i ca 2 månde(min første clean dag var 30 okt) kom jeg i psykoterapeut for og få arbejde med min problemer som ligge til grund for mit misbrug.det er nok en af de ting jeg hade mest gaven af..

den 3 januar kom jeg så i udslusning..hvor det er lidt mere frit. men vi arbejde mere indtenst med opgaver og psykoterapeut, hade glæde mig utrolig meget til det. og hele spurt om jeg kunne komme der op. men jo af en grund kom jeg ikke der op før jeg virke stabil på terapeuten..men da jeg først fik afvide jeg skulle der op var jeg helt oppe og kører ikke til og få ned igen :) ..

det var rigtig fedt og komme op til som jeg hade brugt de sidste 3 månde med og snakke med hverdag. og nogen af dem virkelig dybt. har virkelig fået et speciel bund til nogen af dem.men det ville være mærkelig ande efter og have del i mørkest side af enes live med de banditte :)..

jeg fik mere intentive terape der oppe. NLP og psykoterapeut gruppe og samtale ...
det var meget hårdt nogen gange også fordi der sade nogen klinter i gruppe der hade lært mig rigtig godt og kende og de kunne finde ud af og stille de rigtig ? .. men det var det der skulle til uden dem hade jeg ikke klare det .. men det var ellers rigtig godt og få vist den tilid at kunne gå fri også se at jeg kunne klare det .ikke nåde med og være friste af en pils på tanken.. det sidste tid fik jeg ogsp lov og være indkøb ansvarlig fordi de mente jeg ikke kunne få mere ud af behandling jeg skulle hjem og udleve det jeg hade lært..

og da jeg skulle udringes. en meget speciel dag som jeg hade vente på længe i starten mest fordi så var jeg færdig. men til sidste fordi jeg viste jeg hade afslutte det første i mit live jeg var blive clean og hade det rigtig godt med det . gik også en masse dejlig og røren ord med på vejen..

nå jeg vil skive lidt mere. og vis i har ? kom gerne med dem så skal jeg svare så godt jeg kan ..

kuns trold

knus trold

Titel:
ellers håber jeg og få nåde respons på det jeg har skive

Senest rettet af Gæst 16 jul 2005 22:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Hej Trold...

har læst lidt af de ting du tidligere har skrevet...
Jeg er ked af at det gik så galt for dig!

Godt at hører det er kommet til at gå bedre! Og at du har tid og lyst til at nedfælle et par ord, så vi ved hvordan det går med dig! :)

Som Thujoin skriver er det nok en idé at du kommer ind i et andet miljø! Psychedelia og din vennekreds påvirker højest sandsynligt også dig... For det er da sikkert nemmere komme igennem det, hvis der er så få som muligt man omgiver sig med og/eller chatter med/skriver med/læser som er stof-brugere!?

Og ja måske skulle du få afbetalt din gæld, også for din egen skyld! For man har det da bedre når man ikke skylder penge ud!...???
Men personligt kunne jo være ligeglad ang. pengene...

Held og lykke her fra i alt fald Trold!! :D
Hyg dig!!

mvh
Foger

Titel:
tak Foger

min gæld er jeg ved og afvikle. det er også en del af min helbredelse at få klare sådan nåde...

og ja det er en gode ide. også derfor i ikke ser mig så tit. men følte jeg gerne ville skive det her .. og se hvad folk skive tilbage :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Ville jeg gå i (konventionel) behandling, hvis jeg havde behov for det?
Sikkert ikke - og hvorfor så ikke? - fordi jeg er for arrogant og egocentrisk til alt hvad der hedder gruppeterapi, 12-trins modeller osv.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvilket stof/ hvilke stoffer er det, der har været den primære grund, til din behandling?

Ellers interressant med lidt "insider-viden"!

Jeg ved ikke om jeg ville benytte mig af et eventuelt behandlingstilbud. Det afhænger ganske givet af omstændighederne omkring situationen. Først og fremmest ville det jo nok være et spørgsmål om, hvorvidt jeg i den givne situation føler, at jeg behøver hjølp for at tackle mit problem(misbrug). Det ville desuden være vigtigt for mig, at behandlingen foregik af min egen frie vilje - at jeg ikke på nogen måde, følte at jeg var blevet presset til det.

Det tror jeg er de to væsentligste faktorer. I hvert fald dem jeg lige kan
komme i tanke om...

I øvrigt vil min egen tendens til arrogance og bedrevidenhed (to ting jeg heldigvis er blevet meget bedre omkring) og nok også en hvis "stolthed" sikkert også være forhindringer, der skulle overkommes.

Titel:
Medlem

Psyko skrev:
Sikkert ikke - og hvorfor så ikke? - fordi jeg er for arrogant og egocentrisk til alt hvad der hedder gruppeterapi, 12-trins modeller osv.

-Psyko

Jeg har det på præcis samme måde som dig Psyko.

Men godt at høre at du har fået noget ud af din behandling trold!

Titel:
Landofthefree? skrev:
Hvilket stof/ hvilke stoffer er det, der har været den primære grund, til din behandling?

Ellers interressant med lidt "insider-viden"!

Jeg ved ikke om jeg ville benytte mig af et eventuelt behandlingstilbud. Det afhænger ganske givet af omstændighederne omkring situationen. Først og fremmest ville det jo nok være et spørgsmål om, hvorvidt jeg i den givne situation føler, at jeg behøver hjølp for at tackle mit problem(misbrug). Det ville desuden være vigtigt for mig, at behandlingen foregik af min egen frie vilje - at jeg ikke på nogen måde, følte at jeg var blevet presset til det.

Det tror jeg er de to væsentligste faktorer. I hvert fald dem jeg lige kan
komme i tanke om...

I øvrigt vil min egen tendens til arrogance og bedrevidenhed (to ting jeg heldigvis er blevet meget bedre omkring) og nok også en hvis "stolthed" sikkert også være forhindringer, der skulle overkommes.

Citat:
Det ville desuden være vigtigt for mig, at behandlingen foregik af min egen frie vilje - at jeg ikke på nogen måde, følte at jeg var blevet presset til det.

ja det skal det også være ellers ville du nok give op og tage hjem .det er abslut ikke en ferie konkoni .der var mange dage hvor jeg var ved og give helt op og syndes det hele kunne være lige meget ..

men så måtte jeg huske hvor jeg kom fra og hvor jeg gerne ville hen i mit live..

jeg har være igemmen alle stoffe . men jeg var mest til DOWNES og dem to jeg i stor mangter ...

Titel:
Psyko skrev:

-Psyko

Citat:
fordi jeg er for arrogant og egocentrisk til alt hvad der hedder gruppeterapi, 12-trins modeller osv.

miljø terapeutisk behandling arbejde ganske rigtig med gruppe terapi... men holde sig lagt væk fra de 12 trin . til og starte med fortælle selvfølgedig hvad det er så folk ved det når de møde det ...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
det rigtig godt at høre du er kommet på "ret" spor.

Jeg ville sandsynligvis gå i behandling hvis jeg fandt ud af jeg havde et problem. men det bare mig der har den instilling.

/Ghosttt

Titel:
hej jeg vil prøve og skive nåde mere om vores hverdag der over så i kan få en ide om hvad vi laver ...

men ikke i dag. er godt træt skal skal der slappes af :) ...

håber alle er komme godt over weekende :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Roskilde
Hej Trold.

Det behøver ikke være et problem for dig at færdes herinde. Blot må du holde fast i din nyvundne erfaring, og ikke lade dig lulle ind i illusionen om, nogensinde at kunne vende tilbage til et "normal forbrug".

Du er en del af dette forum, blot med en ny erkendelse i livet, og dine erfaringer er lige så vigtige, som andre erfaringer der tilkendegives herinde.

Mine mest surrealistiske oplevelser i livet, er kommet efter jeg blev clean.
Her er den fedeste griner....... og så er den f...... gratis.
hvorfor hulen var der ikke nogen, der fortalte mig det for 24 år siden...!!!

Keep coming back.

Titel:
hehe tak .. er ikke så tit her inde mere .. har fået flydt min hverdag ud med ander ting .. også fik jeg følelsen af det jeg ville ud med ikke var nåde folk ville hører .. men har fået det rigtig godt har lige haft 11 månde clean og arbejde nu og alt går bare hak i hak for mig ..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
må da indrømme at behandling redede min r*v dengang, men er da ikke ude af det nu... kunne jeg have været hvis jeg ikke havde søgt det igen. Præcis som du gør ved at hoppe rundt på sådan en side her.

Bare det at du er her er vejen mod tilbagefald... uanset hvad du bilder dig selv ind... snak med en psykoterapeut om det og kom lidt på ret kurs igen...

Jeg var i gestalt terapeutisk behandling incl. noget kunstterapi... kan klart anbefales hvis man er klar til at droppe sit misbrug!

God vind... knus tiffy

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Tiffanny > Trold er holdt op med at komme herinde....

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
@Tifanny

Det ved jeg sgu ik helt lige om jeg er enig med dig i.

Jeg var selv medlem på denne side indtil for et par år siden (er det åbenbart stadigvæk, for mit gamle brugernavn virker da endnu), og jeg røg mig også lige et smut i behandling. Jeg var i døgnbehandling nede på Moesgaard på Lolland Falster, hvor jeg tilbragtet ca et halvt år. De første par måneder gik med at forsvarer at jeg sagtens kunne styrer stofferne igen når jeg bare havde holdt mig en lille pause, for jeg var ligesom nogen af i andre skriver at i er, også selv pisse arrogant. Faktum var at jeg havde mistet kontrollen med stofferne, og ellers var jeg nok ikke endt det sted som jeg var. Man tager jo ikke ligefrem i behandling fordi at man synes at det da kunne være meget sjovt lige at prøve. Hvis man gør det så skal man da ihvertfald nok finde ud af at det ikke ligefrem er sjovt at være i døgnbehandling, ihvertfald ikke altid. Folk går med hovederne oppe i hinandens røvhuller sådan et sted. Der er faste stå op og gå-i-seng-tidspunkter. Er man ikke stået op, og har været i bad, redt seng, gjort rent, børstet tænder osv inden kl 8 om morgenen får man ikke noget morgenmad. Og Dem man er i behandling med tager desuden en op i gruppeterapien hvis man ikke følger de fastlagte regler, og alle i behandlingen holder øje med hinanden. Folk blackmailer hinanden: jeg ved det om dig du ved det om mig, og hvis du siger sådan, så siger jeg bare sådan, osv... Det er det jeg mener med at folk går med hovederne oppe i hinandens endetarme.... Og så engang imellem går det hele over gevind og ender i lidt drama og sådan, og så med jævne mellemrum lyder der et kæmpemæssigt PLOP :shock: og det er når hele behandlingen samtidig river deres hoveder ud af hinandens røvhuller.
Anyways, med tiden fik jeg overgivet mig til deres hjernevask, og JA det er sgu hjernevask, men for nogle af os er det eneste alternativ til denne hjernevask altså at leve og dø af stoffer. Efter døgnbehandling på moesgaard, startede jeg i efterbehandling på Vejviseren i københavn, og det blev jeg færdig med i august sidste år, altså har jeg brugt knapt halvanden år i behandling for stofmisbrug. Nu er jeg flyttet til Odense og har fået revalidering og er startet på en videregående uddannelse. Jeg holder mig stadig clean, og går til N.A.-møder og alt det der fis der følger med. Som trold skriver arbejder vi efter et såkaldt 12-trins-program. Den 23. februar i år har jeg holdt mig fuldstændig clean fra alle stoffer (Inklusive Alkohol, for alkohol er også et stof, Punktum!) i 2 år. I disse 2 år har jeg faktisk med jævne mellemrum lige kigget lidt rundt herinde på psychedelia.dk for lige at se hvordan i har det herinde, selvom jeg dog ikke har postet herinde igen før i dag. Men ihvertfald så er det altså ikke noget jeg har taget stoffer af at gøre endnu. Men selvfølgelig er der da også en grænse. Jeg skal nok ikke begynde på at tage til fester med jer, og alverden, for som man siger "Hvis man hænger ud hos frisøren, bliver man sgu nok også klippet før eller senere", hehe :wink:

Anyways, jeg ved sgu ikke, om jeg nogensinde kommer til at tage stoffer igen, men det bliver ihvertfald ikke idag... Heller ikke selvom jeg er i åndeligt tilbagefald fordi jeg har postet herinde Psy :wink: Tanken om aldrig nogensinde at tage stoffer igen, virker på mig ret skræmmende, men samtidig virker tanken om at begynde med stofferne igen mindst lige så skræmmende...

Men godt emne trold, og lykke til på rejsen, vi møder jo nok hinanden i fællesskabet på et tidspunkt, hvis ikke vi allerede har gjort det :!: :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hmm.. Tror min hjerne er gennem-manipuleret af psykedelika 8)
Jeg VED at ingen kan fjerne de virkeligheds teorier jeg render rundt med.
Det skulle da være dem der tvang mig til indlæggelse hvis det var.
Men jeg er nu ret sikker på at jeg ikke får brug for psykoterapi.. Hvis jeg har kunnet klare mig indtil nu uden behandling, så får jeg højest sandsynligt aldrig brug for det. Ikke med det minimale forbrug jeg har..

/IC

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Der er nu også ret meget forskel på hvad folk bruger eller misbruger herinde. F.eks. kender jeg en fyr som engang misbrugte heroin og amf. Det var ret kritisk for ham, og han røg tilsidst i behandling (brugte vist 2 år på det). Idag er han psykedeliker og hash-bruger. Men altså ikke noget heroin eller amf.
Jeg tror godt man kan fortsætte som psykedeliker efter man har droppet andre stoffer, da det er meget forskellige ting stofferne gør ved os.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]