hej..
ikke for noget men det lyder lidt som om du ikke helt har styr på de forskellige trin.. så kommer lige med et par kommentarer..

Mæsk..
hvis du vil lavde din egen alkohol er der lige et par ting såsom, brug aldrig bagegær, da det ikke er rent og kan gi methanol i den færdige "sprit". brug kun vingær og tilsæt svovlpulver.
drop alt om korn kartoffler mm da det smager af lort og skal ha aktivkul og giver for lavt udbytte..
brug vand, sukker og vingær og gærnæringssalte. tilsæt saften fra et æble så det er lidt partikler som gæren kan klæbe til. gær så længe som muligt min 10%
16g sukker giver 1% i 1 L dvs 1600g i 10 L, giver 10%

når den så er klar til af destillere hælder du f.eks. sunquick solbær saftevand i og så destillerer den og du får en sprit med solbærsmag.
den sprit du laver skal være på min 60 % da du ellers ikke kan opløse thujonen (det er derfor absinten bliver grumset når der tilsættes vand, den fælder ud)
destillationsapperat..............................
varmelegme, akvarie,, øh.........nå.. hvis du mener...? vil bare sige at du kan lige så godt lave et ordentlig et med det samme. feks af en gammel trykkoger som er perfekt til formålet

her kommer lige et par opskrifter.... (DE ER TYVSTJÅLDET FRA BOGEN "BRÆNDEVINSGRISEN á 1947")
Absint (orginal fransk opskrift)
5g fennekelfrø
5g isop
5g kristtjørnblade
5g lakridsrod tørret og skåret
5g malurt tørret og skåret
4g anisolie
1L ren sprit
3dage og filtres
Absint
150g anis
100g fennekel
75g bitter mandler
75g sassasfras (komm. indeholder jo safrol

)
50g korriander
20g malurt
10g peppermynte
7L alkohol
trækker 8 dage filtreres
opløs 800g sukker i 1,5 L vand og tilsæt det så..
jeg har ikke prøvet disse opskrifter endnu men tror den sidste er en der rykker pga safrolen

har også hørt det med at det skulle være muligt at destillere efter at man har tilsat malurten, hvis det er rigtig så skal kogepunktet for thujon være under 78 grader..
lykke til med brygget