Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 01:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: AeroKloner
Junior medlem

Geografisk sted: En by i provinsen (8660)
Hej

Nu har jeg læst så meget om de aerokloner at jeg ikke kunne leve uden en længere [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Så nu har jeg lavet en, det jeg egentlig ville, var at hører om der skulle være nogle her der har erfaring med en sådan tingest ?

Hvis det er tilfældet så var jeg da meget intereseret i at hører om der er nogle tips og trix til sådan en Aero fætter.

På forhånd tak

mvh. TallMan

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
hmmm aerokloner....det lyder sjovt..he he..hvad går det ud på [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Hejsa.

En AeroKloner er en luft/vand drevet "kloningsmaskine". [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

En plast kasse m/låg ca.15l.
En akvarie iltsten/iltslange limes fast på bunden, luftforsynings slangen føres ud gennem et tætsluttende hul øverst i kassen.

Et passende antal huller bores i plast låget, i en størelse så det passer til en stump haveslange. ca. 15-25 huller jævnt fordelt, ca7-9cm. mellemrum.

Så skal der en stump haveslange(ca.7cm.)i hvert hul, den må gerne gå lidt stramt ned i hullet. Hvis man skærer røret op på langs så er det nemmer at få stiklingen ug uden at beskadige de spæde rødder.

Fyld plast kassen ca. halvt med rent vand UDEN gødning, sæt låget på og tilslutte luftforsynings slangen til en akvarie luftpumpe. Hvis temperaturen er for lav der hvor "kassen" står kan man putte et akvarie varmelegme i, stillet til 25 grader celcius.

Så er det faktisk bare at snitte et skud af planten på ca. 10-15cm. skære sideskud af og putte skudet ned i røret, røret skal justeres sådan at enden af skudet er ca. 1-2cm. over vandet når det bobler (enden af skudet må IKKE komme i berøring med vandet).

5-7 dage efter skulle de små være parat til at plante ud i et medie efter eget valg. (jord/perlite, rockwool eller leganødder).

Jeg har taget et par billeder da jeg lavede min "KloneMaskine", her er et link til dem.
Billed serie.

Da jeg selv lige har lavet den så kan jeg desværer ikke fortælle om den levet op til mine (måske lidt for høje) forhåbninger til den.
Men jeg fyldte da 10 stiklinger i den så snart den var færdig, det er 2 dage siden og de ser stadig helt friske ud. Så helt galt kan det ikke være [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] men det må tiden jo vise. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 01 Maj 2001: Besked ændret af: TallMan ]

[ 01 Maj 2001: Besked ændret af: TallMan ]

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
nice [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] he he jeg prøver sgu og lave sådan en ..det ville jo være helt perfect
til hydrophonics senere..hehe
men post lige hvordan det går med den de næste par uger... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
ret mig hvis jeg tager fejl kan man ikke købe sådan en ferdig lavet,og så til ingen penge.mener sådan en kasse koster et per 100.men ja det er da feder at lave det selv

Junior medlem

Så er det tid til en lille update, efter ca.6-7 dage har de fleste af stiklinger sat rødder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Der er et par billeder her.

Guffe.>>> Om man kan købe en aerokloner ? ... det kan man da helt sikkert, jeg har kigget efter en, dog uden held, (mest for at se hvordan den var lavet), men der er da også meget sjovre selv at lave den.

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Det ser bestemt spændende ud, men hvorfor klipper du spidserne af bladene ? Bliver de små skud ikke stressede nok i forvejen ?

Junior medlem

hej

Grunden til at jeg skærer halvdelen af bladene af, er for at forminske væsketabet.

jeg har læst et sted at hvis man skærer halvdelen af bladene(ikke bladene i selve toppen)så vil stiklingen slå rødder hurtiger.

Dedikeret medlem

Fedt projekt... men det er altså bare ikke en aerokloner der er en hydrokloner,,, den arbejder jo med Vand,,, en aero kloner hænger røderne frit, i en tæt vanddamp, der bliver lavet af fx. en SUNBEAM ellre lignende forstøver...

Men det er ellers en rigtig rigtig fin kloner du har lavet,,, og det ser jo ud som om at den virker upåklageligt

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Heh, hvis du nu tager og læser teksterne til billederne vil du se at der står at skudene ikke skal ned og røre vandet.

Dedikeret medlem

.... hmmm .,.. men aero betyder at de hænger i en TÆT damp/sky af vand og gødning....

ikke at der er vand i bunden... det er HYDROPONIC

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]