Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel:
nævn en person der ikke har nederen dagen efter et MDMA sus - jeg har skam stor respekt for de to stoffer - respekt nok for dem til ikke at tage dem - især ikke når der er andre ting der er mere energiske og klart mere trippede - men det er jo bare min mening - og nej jeg føler ikke at jeg har misbrugt disse stoffer - et misbrug for mig er når man skal have hjælp til at lade være og det har jeg aldrig behøvet - har altid kunne stoppe mig selv fordi som jeg har sagt tidligere så trækker jeg den lige til grænsen - men ikke en eneste centimeter over - det ville jo være uansvarligt ikke?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
ELVEN RAVER skrev:
nævn en person der ikke har nederen dagen efter et MDMA sus

Mig, min kæreste, Kaffegrums herfra og en af hans venner ligeledes. Lqgsuppe får det heller ikke.

Du får det. Jeg har fået det én gang, men der var jeg fandme også selv udenom det. Jeg tog det to dage i træk, og 2. gang var i forbindelse med en slem nedtur pga. noget med ekskæresten. Jeg behandlede det ligesom du behandler det.

Men alle andre gange hvor jeg har brugt det med respekt, har stoffet været i min tjeneste.

Kan du se et mønster?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
ELVEN RAVER skrev:
nævn en person der ikke har nederen dagen efter et MDMA sus?

Heller ikke jeg. Så sent som sidste torsdag igen, endte det med at vi (4 gode venner) snuppede 2-4 k3x hver til en 25 års føsdag da alle folk var gået hjem. Næste morgen (kl 08 ) skulle jeg så køre hjem til min mor, og aflevere hendes bil som jeg havde lånt. Et par timer senere skulle jeg så videre til hovedstaden i tog, og i byen, og mødes med gamle venner og en masse andet.

Alt samme gik udemærket, bortset fra at jeg var rimelig blank ind i mellem. Men på ingen måde nogen nedtur.

Men sjovt nok havde jeg også taget et par baner amf,den aften. Det mærkede jeg næsten intet til dagen efter. Og det har jeg faktisk oplevet før, altså at mdma ligesom blokere for amf-nedturen. Det skal så også lige siges at jeg ikke har taget k3x siden nytår.

Tror virkelig der stor forskel fra person til person og situation til situation. Men jeg har dog aldrig haft nedtur af mdma dagen efter (som jeg også har skrevet længere oppe)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:

Mig :roll: Er blot lidt til moderat træt og kan føle mig lidt blank hvis jeg ikke har fået noget søvn. Et par gange har jeg endda oplevet at være i bedre humør dagen efter end normalt :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Iodjini skrev:
Citat:

Et par gange har jeg endda oplevet at være i bedre humør dagen efter end normalt :)

Mvh.

Lige præcis :D Det har jeg også oplevet

Titel:
nu mente jeg ikke nederen i knoppen - men nederen i kroppen - ved godt det kun er et bogsstav til forskel he he - syntes squ at man er mega-kvæstet

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har ikke haft det specielt "nederen" dagen efter, men jeg har oplevet at jeg har sværer med at komme af med varmen end normalt, og lidt resterende kæbesjov.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har prøvet MDMA 5 gange inden for 3/4 år og har aldrig haft nedtur efter trippet. De 4 af gangene har jeg mixet det med enten 2-cb eller LSD, og det har ligesom forlænget MDMA virkningen. Jeg har dagen efter haft det vildeste afterglow, men det skyldes nok også, at jeg til fulde har udnyttet følelseseksplosionen sammen med min kæreste, så det har virket som om serotoninproduktionen er gået i selvsving i flere dage efter :lol: . Det skal også siges, at den højeste dosis jeg har taget var på 125 mg.

Jeg er glad for MDMA, men den skal kun bruges sjældent. Den kan virke som en inspirationskilde til åbenhed mellem mennesker. Det man lærer på trippet, kan trækkes ind i hverdagen, hvis man altså ikke rister sin hjerne på overforbrug.

Hilsen Fanny

Titel:
nu har jeg jo så været så u(heldig) at jeg aldrig har haft muligheden for at måle min mdma op og har nok ristet lovligt meget igennem - hvilket jeg af rimelige grunde osse regner med at resten af danmarks kikseguflende personer minus en lille flok mennesker på nettet osse gør - bare fordi at en lille sjat mennesker kan finde ud af at styre det betyder det ikke at alle kan.

Men jeg mener så heller ikke at jeg har gjort nogle fejl - et kiksetrip begynder alligevel først efter at man har været afsted i en 8-9 timer inden der syntes jeg squ at man opfører sig som en latterlig nar der på en eller anden måde er blevet hjernevasket til at tro at alle er ens venner og man kan stole på alle - men det er nok osse det der gør at disliker mdma i høj grad - fordi hvad nytter det at man har en masse venner når man alle er ramte og når man så er normale så regerer der skjulte intriger overalt - derfor min mening - og man er squ bollet i hovdet dagen efter . hvis man ikke er det, har man efter min mening ikke taget nok og burde nok tage noget mere næste gang - min erfaringer kommer af at spise mdma tit og ja det har da klart nogle positive egenskaber - men der er bare ikke nok - hvad er grunden til at man skal blæses væk af kemisk foråsaget glæde - er det fordi man rent psykisk ikke kan finde ud af at fungere i hverdagen - personligt har jeg aldrig haft problemer med det - og personligt mener jeg stadigvæk at det er meget få ting man kan bruge fra et trip i sin hverdag - men det er måske fordi jeg ikke er så langt væk fra virkeligheden at jeg har den mening - eller måske fordi jeg kan skelne mellem mit jeg på trip og mit rigtige jeg - stoffer kan næsten kun bruges til en ting - og det er en virkeligheds pause - men når pausen er forbi så træder virkeligheden tilbage - og det må man så leve med - hvilket i mine øjne åbenbart er svært for en del mennesker, om det er pågrund af stoffer de er blevet sådan vil jeg ikke håbe, håber nærmest at de er født sådan.

P.L.U.E

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Emnet delt.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ved ikke rigtig, om man kan kalde det en neder. Jeg har da haft den sædvanlige nedervirkning efter kiks, som der forekommer efter en tur på amf, men for det meste er jeg bare totalt smadret og handicappet dagen efter MDMA, ikke rigtig deprimeret.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Brabrand
kan ikke helt finde ud af om i snakker om kix? eller mdma. eller begge dele hehe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ER>> Den stærke fysiske træthed skyldes vel også i høj grad at man bevæger sig meget, ikke? Jeg mener, jeg ville ikke have så store fysiske tømmermænd efter alkohol og stoffer hvis jeg ikke dansede, gik og lavede så meget lort mens jeg var påvirket.

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu har jeg aldrig prøvet MDMA eller kix, men jeg tror umiddelbart at nedturen i høj grad skyldes hvor meget man tager og hvor ofte man tager det. For den, der måske napper 1-2 kix eller måske en 100-125 mg MDMA, måske en gang hver anden måned, burde der ikke opstå deciderede nedture, medmindre altså at man på trippet er blevet konfronteret med noget følelsesmæssigt, som sætter sig som eftervirkninger i form af at være deprimeret. Hvis man lader vær med at indtage 4-5-6 eller flere kix over en hel nat og ikke kører den tur en gang om ugen eller endda engang hver anden uge, så tror jeg næppe man oplever nogen slem nedtur. I øvrigt fatter jeg ikke folk der spiser så mange kix over en aften, for når man har indtaget et vist mg MDMA, så er virkningen, så at sige, på sit højeste, og den serotonin, der er til rådighed, og som til dels giver effekterne, blevet udløst. Det hjælper altså ikke synderlig meget at indtage hverken den 8., 9. eller 10. kix, selv om jeg som sagt aldrig har prøvet det - men sådan forløber det ihvertfald ud fra teorien. På et eller andet punkt, må man, i forbindelse med brug af stoffer, lære at styre sin grådighed og sætte en grænse over for sig selv, hvor man siger "nu er det nok - ikke mere", og hvis man ikke kan feste videre uden at skulle indtage diverse stoffer, fordi man ikke føler sig særlig oplagt, så går man hjem og hviler ud, i stedet for at opbruge alle kroppens ressourcer på én gang. Forskellen mellem brug og misbrug har altid været en hårdfin grænse og det er derfor primært op til den enkelte, at han kan styre hvornår grænsen går. Det er som tommelfingerregel en god idé at bruge sin sunde fornuft - eller ihvertfald det der er tilbage af den :) ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure - Du ved det godt, men det er jo noget andet med MDMA end andre psykedeliske stoffer, da MDMA ikke bare giver dig bevidsthedsklarsyn, men også brænder dit serotonin af. Så der kommer en vis eftervirkning efter MDMA, som der ikke kommer efter fx LSD og svampe, uanset hvor afklaret du er med din psyke.

Jeg kan nu et eller andet sted godt forstå dem, der bliver ved med at proppe sig. Når man er ramt, er følelsen bare ikke til at slippe. Man vil virkelig gerne have mere af samme skuffe, og det hjælper altid lidt at redosere, så en kiks eller to til er jo det værd at indtage - mange ved bare ikke, hvor farligt det er. Det er for det meste kun hærdede hobbyister som os på psychedelia. :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Den serotonin skal nu nok bygges op, hvis ikke man propper sig med kiks igen inden for en kort periode, men andre psykedeliske stoffer har i princippet samme effekt, da de virker som agonister til de serotonerge receptorer og derigennem skaber understimulering til andre neuroner, da receptorerne ved hyppig stimulering, nedregulerer sig selv og bliver inaktiveret. Og færre receptorer, er det samme som manglende serotonin, da summen under alle omstændigheder, er at postsynaptiske neuroner modtager mindre stimuli. Det er denne proces, der gør at man bliver modstandsdygtig eller tolerant over for et stof. Da mange psykedeliske stoffer i bred grad aktiverer de samme typer receptorer, er der dermed også ofte tale om krydstolerance.

Så rent teoretisk kan du også få nedtur, hvis du indtager psykedeliske stoffer for ofte. Der er så den hage ved dem, at oplevelsen er lidt mere markant, end med MDMA, så psykedeliske stoffer som LSD, Meskalin osv. indtager de færreste en gang om ugen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Så dybt har jeg godt nok ikke sat mig ind i det, det bliver jeg nødt til at indrømme... Men som jeg kan forstå på dig, er det ved hyppig brug, at der i teorien kan opstå neder efter de psykedeliske stoffer pga. en kryptisk domino-effekt, så nederen sker som en opbygning. Og det er stadig lidt anderledes i forhold til MDMA. For selvom du ikke redoserer, er der stadig noget tid efter, hvor du er brændt af. Men du fik da lige kastet lys over et par ting.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Jeg syntes aldrig at have haft nogle problemer med dagen der på

Titel:
Medlem

For det meste er man sgu selv ude om det, hvis man det psykisk eller fysisk dårligt dagen efter mdma. I mindre doser, hvis man ikke har (eller pillerne fra starten har været) blandet med stimulanser og hoppet rundt hele natten har jeg ikke oplevet det store ubehag, men har også oplevet et lækkert "afterglow" (som det så fint bliver sagt)... Og så er der de andre dage :| . Men jeg brokker mig sgu ikke hvis jeg får det dårligt efter en mdma tur, og ikke har taget mine forholdsregler på forhånd.

Titel:
i rest my case - i har squ nok ret - har osse misbrugt det en del....

Men det der med serotoninen - bliver den genopbygget efter et stykke tid - jeg har gået i den tro at når den var væk så var den væk - eller det var måske en sst skrøne?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]