Nu har jeg aldrig prøvet MDMA eller kix, men jeg tror umiddelbart at nedturen i høj grad skyldes hvor meget man tager og hvor ofte man tager det. For den, der måske napper 1-2 kix eller måske en 100-125 mg MDMA, måske en gang hver anden måned, burde der ikke opstå deciderede nedture, medmindre altså at man på trippet er blevet konfronteret med noget følelsesmæssigt, som sætter sig som eftervirkninger i form af at være deprimeret. Hvis man lader vær med at indtage 4-5-6 eller flere kix over en hel nat og ikke kører den tur en gang om ugen eller endda engang hver anden uge, så tror jeg næppe man oplever nogen slem nedtur. I øvrigt fatter jeg ikke folk der spiser så mange kix over en aften, for når man har indtaget et vist mg MDMA, så er virkningen, så at sige, på sit højeste, og den serotonin, der er til rådighed, og som til dels giver effekterne, blevet udløst. Det hjælper altså ikke synderlig meget at indtage hverken den 8., 9. eller 10. kix, selv om jeg som sagt aldrig har prøvet det - men sådan forløber det ihvertfald ud fra teorien. På et eller andet punkt, må man, i forbindelse med brug af stoffer, lære at styre sin grådighed og sætte en grænse over for sig selv, hvor man siger "nu er det nok - ikke mere", og hvis man ikke kan feste videre uden at skulle indtage diverse stoffer, fordi man ikke føler sig særlig oplagt, så går man hjem og hviler ud, i stedet for at opbruge alle kroppens ressourcer på én gang. Forskellen mellem brug og misbrug har altid været en hårdfin grænse og det er derfor primært op til den enkelte, at han kan styre hvornår grænsen går. Det er som tommelfingerregel en god idé at bruge sin sunde fornuft - eller ihvertfald det der er tilbage af den