Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 01:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
Jeg har prøvet kun prøvet rent amfetamin to ganger i mitt liv. Den første gangen tok jeg ca et 0,4-0,5g med god amfetamin nasalt. Den andre gangen(ca to mndr siden sist) jeg prøvde det tok jeg mellom 0,1-0,2g oralt.
Begge gangene har jeg opplevd en psykisk nedtur på ca 1 uke(hvor den første dagen har vært værst osv,osv).- Hele verden har vært imot meg, mitt liv er fullstendig smadret blablabla. Fysisk så har jeg vært stiv og øm i hele kroppen i to-tre dager.

I motsetning til de aller fleste jeg kjenner og har observert så virker det som jeg blir mye mer påvirket og har det mye værre dagene etter i forhold til dosen jeg har tatt.

Jeg spekulerer på om det enten er mitt forbruk av ecstasy og MDMA(ca 10-12 ganger spredd utover to år) kan ha noe å gjøre med mine harde amfetamin turer å gjøre. 5-6 av gangene jeg har spist ecstasy så har jeg spist 3-5 piller(noe som også har gitt meg nedtur, men ikke i nærheten av amfetaminnedturene).
Etter de 3 første gangene jeg spiste ecstasy så har jeg aldri blitt tilfredstilt av rusen og føler at jeg har mistet "magien". Selv ikke ren MDMA har gitt meg en perfekt trip i ettertid. Jeg spiste kun en svak pille den første gangen og to de neste to gangene. De to gangene jeg har fått tak i ren MDMA så har jeg ikke spist over 150mg.

Jeg har også tenkt tanken om at det også kan være at jeg forventer at jeg kommer til å få en hard nedtur(det jeg har lest om amfetamin nedture er det som har hindret meg i å prøve amfetamin inntil jeg nylig falt for fristelsen) som faktisk gjør at jeg får en det hardere med å ta meg sammen i dagene etter inntak av amfetamin.

Udover det har jeg prøvet kokain to ganger og div legemidler(downers) 4 ganger spredt utover tre år. Og hasj i bøtter og spand.

Et halv år siden jeg sist spiste ecstasy(en pille), prøvde jeg amfetamin.

Jeg synes værken rusen av amfetamin eller ecstasy er noe for meg, og nå for tiden går det mest i hasj 3-4 dager i uken og svampe og LSD 5-6 ganger i året, mens jeg går på skole. Men jeg kommer nok en eller annen gang i livet mitt til å prøve amfetamin eller ecstasy igjen.

Er det jeg som er allergisk imot amfetamin eller har det en sammenheng med mitt til tider uansvarlige forbruk av ecstasy og MDMA å gjøre?

Håper dere moldboer tar dere tid til å tolke mitt fjellabe språk :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
jeg får også nedtur på af amfetamin, nogle af mine venner får næsten ikke noget af det, så ja der er helt klart tale om at nogle er mere sårbare overfor det end andre, tror mere det er det end at du har taget ecstacy.

hehe, ingen problem med at forstå fjellaber, har boet sammen med en i 3 måneder :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hej Sterling...Jeg tror "bare", at du har en individuelt kraftig reatkion på amfetamin. Altså af en eller anden grund, får du bare voldsommere nedtur end de fleste andre, muligvis forstærket lidt af forventningen om nedturen. Jeg tror bestemt ikke at dit forbrug af MDMA har påvirket dig så meget, ellers skulle der jo være tale om alvorlige skader på dine serotonin receptorer (svjv bruges de endda ikke, når man tager amf), og hvis du havde skadet disse, så skulle man tro at det kunne mærkes i hverdagene i form af ekstra nedtrykthed, som du ikke kan forklare i din generelle sindstilstand. Hvordan har du det rent psykisk for tiden?

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis det er sådan du reagere på amfetamin og mdma så find nogen andre stoffer

Vi reagere alle forskelligt og nogen kan li nogen stoffer, andre kan li nogen andre

Det kan være du slet ik rigtigt i virkeligheden bryder dig så meget om amfetamin og mdma måske er der ikke så meget mere at lære for dig af de to stoffer

Prøv noget nyt

Mvh. Astral

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
Min generelle psykiske tilstand er helt normal. Vel, jeg røyker jo hasj 4-5 dager i uken og er da til tider litt paranoid - Stereotype hasjis. Det er en vane jeg ønsker å kvitte meg med. Så jeg har nok kanskje et dårligere selvbilde enn jeg ville hatt hvis jeg ikke røyket hasj så ofte som jeg gjør. Men dette er ikke et stort problem for meg. Mine venner ser på meg som en oppegående fyr.

Stimulanser er overhodet ikke for meg(alle gangene jeg har tatt amfetamin eller cola) så har det været impulsivt til fest sammen med alkohol. MDMA har jeg gått ked av for en god stund siden.

Grunnen til at jeg spurte var av ren nysgjerrighet, da jeg holder meg til hasj/pot og svamper stort sett.

Takk for svarene

:)

Titel:
stimulanser giver generel nedtur - der er bare nogle der er bedre til at tackle det end andre - selv har jeg ikke det store problem - selfølgelig er jeg mega smadret både fysisk og psykisk i dagene efter - men man skal bare holde fanen højt og så prøve at glemme det - eventuelt ryge en masse galar - det hjælper altid.

Og hold dig fra xtc\mdma - det er noget fucking lort at smide i sin krop - der er så mange andre fede ting derude....

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Elven Raver: Hold så din kæft med at tale ned til stoffer hele tiden! Jeg er SÅ træt af at høre på det i hver eneste tråd om stoffer.

Alt med måde, selv noget så risikabelt som amfetamin og MDMA, og selv noget så fysiologisk harmløst som LSD og svampe.

MDMA kan have stor gavn og kan give brugeren en kæmpe livsændrende oplevelse (især for undertegnede), hvis man forstår at bruge det og ved hvad det gør ved en, og ikke bare propper det i sig hver evig eneste weekend.

Jeg har et billede af at du bare propper dig med alle mulige stoffer hele tiden - hvis stoffet fucker dig op, fordi du indtager det hele tiden, så er det et dårligt stof... ikke så underligt du har så meget imod amfetamin og MDMA. Men ved du hvad? Du har sgu også taget skade af de mindre farlige substanser.

Og stoffer er ikke farlige, det er din elendige og respektløse indstilling til tingene der er.

3 more years!

Titel:
mdma er neurotoksisk - laver frie radikaler=starten på kræft.

Jeg er skam meget glad for stoffer - det vil sige Coke - LSD - Svampe og den fede - alt andet kan jeg ikke stå inde for med min selvrespekt intakt - jeg udtaler mig med mine meninger, hvilke jeg ser som stabile meninger - at sige at MDMA er godt for nogle - well - et godt syretrip kan squ gøre det samme.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jamen så lad være med at tage MDMA, gem det til os andre, og lad være med at forpeste vores forbrug med dit hykleri og negativitet.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
ELVEN RAVER skrev:
mdma er neurotoksisk - laver frie radikaler=starten på kræft.

Så vidt jeg ved bliver de frie radiklaer ikke dannet medmindre man redoserer så mange gange at serotoninreceptorerne begynder at optage dopamin, fordi der ikke er noget serotonin tilbage.

Bare lad være med at overdrive.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg får det også utroligt psykist dårligt af bare 0.1-0.2 gram amf, men det er faktisk også det eneste stof (udover alkohol) som jeg får det rigtig skidt af. Mdma, coke, svampe og især ketaminm giver mig stort set igen nedtur.

Men jeg har lagt mærke til at hvis jeg ryger en pind dagen efter, og det gælder faktisk både alkohol, amf og coke så får jeg det endnu værre. Tror bare det er forskelligt fra persom til person

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg plejer ikke at få den store nedtur af amfetamin, men jeg plejer (næsten altid) at tage noget diazepam eller et andet benzodiazepin dagen efter en nat på amf. Det lægger lissom en dæmper på følelserne og man får en behagelig følelse i kroppen :) Det ville ihvertfald være mit bud på hvordan du kan løse dit problem medmindre du bare vil holde helt op med amfetamin, eller andre stimulanter for den sags skyld.

Held og lykke med det :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Iodjini skrev:
jeg plejer (næsten altid) at tage noget diazepam eller et andet benzodiazepin dagen efter

Det ku være det var derfor du aldrig få nedtur af amf ;)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Har skam også haft en hel del oplevelser med amfetamin uden at indtage nogen downers dagen efter. Som sagt er det næsten altid :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Jeg har stort set også altid en smule neder på dagen efter en aften med amfetamin på bordet. Men det plejer at hjælpe gevaldigt at drikke en ordentlig spand vand samtidig med at jeg spiser noget lækktert mad, og derefter tage et langt varmt bad.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg havde for ca 2 år siden haft et voldsomt forbrug af amfetamin igennem ca 3 år, hvor det til sidst også var i hverdagene. Det resultede i at jeg til sidst brød sammen. Mit liv var intet værd, jeg havde ingen grund til at leve. Jeg stolede ikke på nogen som helst. Alle var efter mig og hadede mig.

Jeg gik til min læge og snakkede med ham om det og blev henvist til en psykiater, men kom aldrig så langt, da min psykiater gik på barsel en uge efter min første aftale. Og jeg der besluttede jeg mig for at det kunne være lige meget, da jeg fandt sammen med min kæreste igen. Vi flyttede så sammen og alt var godt et stykke tid, men det blev hurtigt hverdag igen, og amfén blev også hurtigt en del af den igen. Og ned ad bakke gik det, lige så hurtigt. Heldigvis kom tiden der, til at jeg skulle i hæren, hvilket gjorde at jeg ikke turde tage det mere. Og jeg rent faktisk ikke rørte nogen former for stoffer i de 19 måneder jeg var inde.

Det er jeg rigtig glad for idag, for jeg har nu bevist for mig selv, at jeg godt kan stoppe, og at jeg kan kontrollere mit forbrug.

Den dag idag, rører jeg MEGET sjældent amfetamin. Det er kun hvis jeg SKAL holde mig vågen i længere tid, end normalt, hvilket sker to eller tre gange årligt.

Men mit råd er:
Hold igen med amfetaminen, der er så mange andre ting, der skader dig så meget mindre. Der er alt for meget urent på markedet og man får i sidste ende ikke andet end dårlige oplevelser af det.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
xun skrev:
Men mit råd er:
Hold igen med amfetaminen, der er så mange andre ting, der skader dig så meget mindre. Der er alt for meget urent på markedet og man får i sidste ende ikke andet end dårlige oplevelser af det.

True, og så er det jo også et bøssestof! :P

Anyways, så kan jeg ikke anbefale en person der får en ugelang nedtur efter amf at begynde på benzodiazepiner. Det er nærmest at bede om problemer, hvis man først kommer rigtigt ind i den dér tankegang med "lidt til at komme op, og så lidt til at komme ned, og så lidt til..."
Og en uge på benzodiazepiner er altså ikke en god ide (og jeg ved det, da mit "speciale! er benzo'er og storforbrug.)

Mvh. Psyko

Titel:
Admin
Brugeravatar

@Psyko> Nu mente jeg jo også kun umiddelbart efter han var kommet ned. Ellers kan jeg godt give dig ret i at man hurtigt kan komme ud i et stort forbrug af benzoer. Det blir sgu hurtigt FOR rart at snuppe lidt diazepam og et par bajere og så bare læne sig tilbage og stene noget TV :P

Btw. hvis amfetamin er et bøssestof, hva fanden er så MDMA? Det ultimative gaystof x100? :lol:

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Amf og MDMA er nemlig de to store super gaystoffer..........

Det er noget crap med narko der giver nedtur - det er squ slet ikke sådan noget man skal tage...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

ELVEN RAVER skrev:
Amf og MDMA er nemlig de to store super gaystoffer..........

Det er noget crap med narko der giver nedtur - det er squ slet ikke sådan noget man skal tage...

Jeg retter lige lidt i din formulering:

Citat:
For mig er det noget crap med narko som amf og mdma, for jeg har aldrig haft respekt for de stoffer - det er squ slet ikke sådan noget jeg skal tage, for jeg har misbrugt det og fået nedtur af det. Nu dømmer jeg det, fordi jeg ikke tænkte mig om...

Jeg går ud fra at det var det du prøvede på at sige?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]