Tak for feeden!
Chiller>>
Det er lavet i logic, men det er egentligt underordnet da de fleste lyde kommer fra hardware synths (SH101, Virus). Du har nok ret i det med hihatsne. Har også tænkt over at de måske ikke spiller helt 100.
eedeolla skrev:
Det lyder rigtig fedt. Især det rytmiske "kald" du køre fra 00:31 - 00:40. Det fungere rigtig fedt. Prøv at gå tilbage til det stykke igen senere i sangen, og trip lidt mere over det. Og lige et par ting til.
Din lyd på beatet er super kedelig. Det lyder som en virtuel version af en tr-909'er som nærmest findes i stort set alle programmer. Alt for brugt efter min mening. Prøv at bruge nogen andre samples, og gør dem mere dirty ved hjælp af f.eks en smule distortion, og måske lidt maximizer.
En anden ting jeg synes der mangler er reverb og atmosfære. Din lyd er rimelig tam og død, hvilket gør at det kommer til at lyde lidt papkasseagtigt. Prøv at ligge lidt reverb ind rundt omkring, og for guds skyld ikke for meget.
Super fedt med noget konkret og teknisk feed!
Sjovt du siger det med kicken. Det er faktisk en alm. ren psytrance kick sample jeg bruger, men netop med distortion (ok, overdrive) for at gøre den lidt mere crunchy og hård. Det virkede så ikke kan jeg forstå.

Helt rigtigt det med rumklang. Jeg har med vilje ikke brugt så meget rumklang da jeg ikke kunne se hvordan det ville passe til nummeret. Jeg ønskede en mere in-our-face lyd. Men ok det kan også opnås med diskret brug af korte reverb. Har også tænkt tidligere idag at det hele måske var for kompakt og massivt. Altså ikke den store adspredelse af lydene, men mere én stor samlet masse af lyde. Det synes jeg er en af de sværeste ting. At få lydene til at stå ud fra hinanden uden af mixet mister sin fylde.
Alt det vil jeg kigge på i morgen. Det er faktisk det aller første mix af nummeret, så det er slet ikke det endelige resultat. Skal også hæve niveauet på næsten alt andet end hvad det har med lave freqs at gøre. Det er lidt mørkt.
ps: Er det dig Andreas?