Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 00:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har lige lavet et nyt nummer. Der er lidt Chemical Brothers over det (deres mørke side). Det er ret nasty. Tror der kan kategoriseres som noget acid/bigbeat:

http://www.avs.junolab.com/acidbitch_bo ... ster03.mp3

Skal måske være lidt længere.

Lyt

Senest rettet af Atratus 30 apr 2005 12:18, rettet i alt 1 gang.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Atratus skrev:
Skal måske være lidt længere.

Sagde hun også igår :P

Men jeg kan faktisk rigtig godt li det... men den burde være lidt længere!!! Og så må der godt være lidt mere udvikling i den :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ganske udemærket! Måske der skal gøres et eller andet ved hihatsne?

Hvad har du lavet det i?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Overalt og ingen steder
Lyder kanont fedt.. Dejlig atmosfære og super sprøde lyde!
Har faktisk ikke rigtigt noget dårligt at sige udover, som du selv har skrevet, at den burde være længere. :)

Nice work!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det lyder rigtig fedt. Især det rytmiske "kald" du køre fra 00:31 - 00:40. Det fungere rigtig fedt. Prøv at gå tilbage til det stykke igen senere i sangen, og trip lidt mere over det. Og lige et par ting til.

Din lyd på beatet er super kedelig. Det lyder som en virtuel version af en tr-909'er som nærmest findes i stort set alle programmer. Alt for brugt efter min mening. Prøv at bruge nogen andre samples, og gør dem mere dirty ved hjælp af f.eks en smule distortion, og måske lidt maximizer.

En anden ting jeg synes der mangler er reverb og atmosfære. Din lyd er rimelig tam og død, hvilket gør at det kommer til at lyde lidt papkasseagtigt. Prøv at ligge lidt reverb ind rundt omkring, og for guds skyld ikke for meget.

Titel:
Medlem

Tak for feeden!

Chiller>>
Det er lavet i logic, men det er egentligt underordnet da de fleste lyde kommer fra hardware synths (SH101, Virus). Du har nok ret i det med hihatsne. Har også tænkt over at de måske ikke spiller helt 100.

eedeolla skrev:
Det lyder rigtig fedt. Især det rytmiske "kald" du køre fra 00:31 - 00:40. Det fungere rigtig fedt. Prøv at gå tilbage til det stykke igen senere i sangen, og trip lidt mere over det. Og lige et par ting til.

Din lyd på beatet er super kedelig. Det lyder som en virtuel version af en tr-909'er som nærmest findes i stort set alle programmer. Alt for brugt efter min mening. Prøv at bruge nogen andre samples, og gør dem mere dirty ved hjælp af f.eks en smule distortion, og måske lidt maximizer.

En anden ting jeg synes der mangler er reverb og atmosfære. Din lyd er rimelig tam og død, hvilket gør at det kommer til at lyde lidt papkasseagtigt. Prøv at ligge lidt reverb ind rundt omkring, og for guds skyld ikke for meget.

Super fedt med noget konkret og teknisk feed!
Sjovt du siger det med kicken. Det er faktisk en alm. ren psytrance kick sample jeg bruger, men netop med distortion (ok, overdrive) for at gøre den lidt mere crunchy og hård. Det virkede så ikke kan jeg forstå. :D
Helt rigtigt det med rumklang. Jeg har med vilje ikke brugt så meget rumklang da jeg ikke kunne se hvordan det ville passe til nummeret. Jeg ønskede en mere in-our-face lyd. Men ok det kan også opnås med diskret brug af korte reverb. Har også tænkt tidligere idag at det hele måske var for kompakt og massivt. Altså ikke den store adspredelse af lydene, men mere én stor samlet masse af lyde. Det synes jeg er en af de sværeste ting. At få lydene til at stå ud fra hinanden uden af mixet mister sin fylde.

Alt det vil jeg kigge på i morgen. Det er faktisk det aller første mix af nummeret, så det er slet ikke det endelige resultat. Skal også hæve niveauet på næsten alt andet end hvad det har med lave freqs at gøre. Det er lidt mørkt.

ps: Er det dig Andreas?

Titel:
Medlem

Ok så har jeg rettet lidt på det.

http://www.avs.junolab.com/acidbitch_bo ... ster03.mp3

Det er blevet længere.
Der er tilføjet en smule, kort rumklang på diverse lyde.
Stereo delay på "den onde lyd" der tilføjer den del dybte.
Kicken er samme sample med gjort en del lækrere. Dog ikke mere smadret men mere rund. Lyder vildt labert nu, på et ordentligt anlæg, eller headphones, hvis jeg selv skal sige det. :)
Selve mixet er masteret en smule lavere. Synes at det lød lidt for stresset.
Hmm kan ikke huske hvad jeg ellers har lavet, men det er ret subtile forbedringer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
fedt beat

lidt ensformet, men det synes jeg ikke gør noget, det gør det fedt.
og sprøde lyde.

Hvordan gør man? skal man bare have fat i logic, og så hive lidt i nogle lyde og så give den gas? Er det svært?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
btw hvis man fløjter nummeret lyder det som southpark, "going down the southpark gonna meet some friends..."

Titel:
Medlem

Madpilot skrev:
Hvordan gør man? skal man bare have fat i logic, og så hive lidt i nogle lyde og så give den gas? Er det svært?

Du dedikerer en masse år af dit liv, først og fremmest. Der er temmeligt meget teknik man skal lære ud over det musiske. Et nummer som dette kræver dog ikke rigtig nogen viden om musik teori, men mere noget viden om de tekniske aspekter ved moderne musik produktion. Det er lydene der gør at det kan høres og ikke tonerne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]