Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: odense (oprindeligt jylland)
jeg går og overvejer at fortælle de gamle om mit forbrug..

spørgsmålet er om nogle a jer har fortalt at i suger, hvordan fortalte i det og hva sir de til det???

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg synes du skal fortælle dine forældre det. Jeg har selv fortalt det til mine forældre. Eller rettere sagt min mor gættede på det også sagde ja det gør jeg. Men vi snakkede der om det bagefter. Men idag der spørge hun mig hverken om det eller noget. Som min mor sagde til mig det er din krop og dit helbred det går udover, men selvfølgelig ville hun der har det bedst med jeg ikke gjorde det.
Men jeg synes du skal fortælle det. Nu kender jeg ikke dine forældre men jeg tror de fleste forældre blir mere skuffede end de bliver pisse hamrende sure som mange frygter de bliver.
Men sæt dig ned med dine forældre og sig det som det er og forklar hvorfor du gør det og eventuelt starte en lille debat med dine forældre omkring det.

Titel:
Medlem

Mine forældre har i lang tid vidst at jeg ryger hash. Min mor er stadig rimelig hysterisk omkring det, men jeg har prøvet at forklare hende om det så godt som jeg kan, og så er der vel ikke mere at gøre. Min far er rimelig ligeglad, da han kan se at jeg stadig fungerer fint og ikke er blevet dum eller noget i den stil, efter at have røget 4 år.
Jeg synes helt sikkert du skal fortælle dine forældre det. Der er ikke noget mere belastende end at have hemmeligheder og skulle holde sit stash gemt.

Mine forældre fandt ud af at jeg røg da de fandt 20 gram pot i mine lommer.. Så spurgte de om det var mit. Det sagde jeg ja til, og så var den ikke meget længere.

Titel:
Medlem

Hørt til familiefesten:

Moderen :"Hvad er det her?"
Moi: "Det ved jeg ikke. Det er ikke mit".
Moderen: "Er det dit, Anders?"
Onkel Anders: "Hva'? et tror jeg ikke. Hvad er det?"
Moderen: "Det er et... rør af en slags... med et... hampblad på toppen..."
Moi: "Øh...høhø... så kan det godt være, det er mit alligevel".

Sådan opdagede min mor det. Herefter spurgte hun til mit forbrug, som jeg underdrev lidt, og om, jeg ville gøre det igen, hvortil jeg sagde ja. Hun så lidt forlegen ud, men så snart hun var kommet sig lidt over overraskelsen, var hun ok med det.

Siden da har hun bl.a. ved et uheld maskinvasket et rygermix, som lå i min lomme efter Roskilde, afleveret det grinende til mig og anbefalet at jeg tørrede det i mikroovnen. :D Desuden taler vi også ret åbent om det nu, hvilket er ok. Hun har vist accepteret, at jeg gerne vil ryge noget konfirmand-crack.

Titel:
Junior medlem

Jeg har fortalt min mor at jeg ryger i ny og næ. Det kom på banen fordi hun selv spurgte om jeg nogen sinde havde prøvet nogen stoffer, og da jeg er glad for min mor og helst ville være ærlig fortalte jeg hende det. Først virkede hun lettere skuffet, selvom jeg synes hun burde fatte mistanke når jeg dyrker hamp i baghaven :shock: Det fedeste ved at have fortalt hende det er at vi nu kan have diverse samtaler om stoffer. Med det håber jeg at kunne aflive mange af de myter og fordomme hun altid er blevet fyldt med.

Min far tør jeg dog absolut ikke fortælle det. Han ville smide mig ud med øjeblikkelig effekt :P Dog er jeg heldigvis på nippet til at skulle flytte i lejelighed, så før eller siden har jeg tænkt mig at fortælle ham det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har fortalt de gamle at jeg indtager psykedelika og de sagde egentlig ikk det store, da jeg jo er et voksent menneske men de virkede da heller ikk voldsomt begejstret.. De sagde bare at jeg skulle passe på.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg fik nogenlunde samme respons som Gaia da jeg fortalte det til min mor i forrige weekend. Hun tog det meget pænere end jeg havde regnet med.

Og FUCK hvor er det skønt at have fortalt dem det!

Titel:
Medlem

Jeg har også fortalt det til mine forældre. Min mor blev totalt hysterisk lige i starten, og ville vidst ikke rigtig acceptere det. Men et par timer efter var hun rolig igen, så det var sådan set ikke ret slemt. Vi snakker aldrig om det, men det er alligevel rart ikke at have den hemmelighed at bære rundt på. Min far tog det helt roligt, men han har også selv røget en del i sin tid. Alt i alt, så vil jeg mene at det generelt er bedst at fortælle dem det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Min søster så jeg havde et rygerør for ikke så lang tid siden, og så istedet for at stikke en eller anden flad løgn, kunne jeg lige så godt sige det. Har et fint forhold til mine søskende, men de begge ældre en mig, så de vil jo gerne passe lidt på lille mig :P

Men vi fik snakket om det, og det gik faktisk godt, og det var utroligt lækkert ikke at skulle "gemme" det for dem mere. Jeg sagde hvorfor jeg gjorde det, og mine holdninger omkring det. Underdrivelse fandt også lidt sted, da hun spurgte mig om jeg røg nogen gange alene.

De 2 gamle vil jeg dog ikke sige noget til, det må vente... en del tid, for jeg tror ikke de kan forstå det på samme måde, og så skal jeg høre om det i evighed.

Titel:
Medlem

Hmm, kom til at ringe til min mor i en seriøs hash-noir.. Hun tog det ret pænt, og vi grinede nok lidt af det bagefter, dog syntes hun det var en dårlig idé hvis jeg fortsatte. Det er på en måde rart at hun ved det, så bliver hun måske mindre overrasket, hvis/når hun finder ud af mit egentlige forbrug (som ikke er så stort igen).

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt ude
Hehe... Så var det også historien om os der røg sammen... Det var herrehyggeligt indtil der dukkede en skuffet mor op :)

Hun sagde "Jeg tror i ryger tossetobak" Og det kunne vi så ikke benægte da hendes søn sad med jointen i hånden :roll:

Men hun var så sød, ikke at sige det til nogle af de andre forældre...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
har også fortalt min mor det, og min far ved det også...

kom i en kritisk situation hvor jeg mere eller mindre blev nød til at fortælle min mor det, og hun blev vidst meget shokeret, men hun blev overhovedet ikke sur, og vi kan også snakke om det... men en anden dag da de læste et par msn samtaler hvor jeg havde skrevet at jeg skulle ned til en ven og ryge blev de lidt mugne, det var også pga. nogle andre ting som jeg ikke vil komme ind på....

Første gang min mor fandt ud af jeg røg var da jeg var omkring de 14 år. Mig og nogle venner havde aftalt at vi skulle ryge hos mig, da mine forældre var til fest.
Det gik meget fint, dog var der en af mine venner der gik kold og brækkede sig i toilettet...
Men så da jeg var godt blæst ved 12 tiden lagde jeg mig i min seng, og ved 1 tiden kom mor så før hjem end jeg havde regnet med... og hun kunne vidst godt se jeg ikke var helt normal... Men hun går så op oven på hvor de 2 andre sidder og ryger lidt, smider dem ud, og vil betale en taxa for dem fordi de skal 20 km på scooter.
Det var lidt nederen at se på da hun smed 10g smuldret hash der lå i en skål ud.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Min far opdagede det faktisk aller første gang jeg røg i en alder af 13 år... Var så smart at gøre det i brygerset lige efter han var gået i seng og selvfølgelig kom han ned lidt efter og kunne lugte det med det samme :roll: Men i stedet for at hidse sig op, så satte han sig ned og tog en lang fornuftig snak med mig hvor han forklarede om dengang han selv røg og om de gamle venner han har der stadig ryger osv... Var meget overrasket over hvor godt han tog det og det føltes helt sikkert godt efter chokket, hvor man regnede med man skulle ha' en KÆMPE skideballe :D

Nu kender de til alt jeg overhovedet har intaget og jeg er ekstremt glad for at jeg ikke har skulle skjule det for dem, hvilket også havde været umuligt den gang jeg meget hash og indtog en andre forskellige ting. De kender til min viden inden for området og acceptere det, psychedelia kender de også til, min far har faktisk læst her inde flere gange tror jeg :lol:

Se lige dine forældre an, vuder deres holdninger til hash og stoffer i det hele taget, så har du en bedre idé om hvordan du skal fortælle dem det og hvor meget du skal fortælle dem.

Når du først har indrømmet at du - evt. ryger en gang i mellem - så forklar dem lidt om hashens virkning og såen... Giv dem såen en "omvendt moralprædken" hvor du forklare at det sq egenlig ikke er så skadeligt som regeringen gør det til og at du bruger det til at slappe af en gang i mellem efter en hård dag... Eller hvad det nu kan være, prøv at smide lidt lys ind i de mørke, negative holdninger de måske har fået gennem skolen, regeringen osv.

Nu kender jeg jo intet til dine forældres holdninger, men tag en fagligt fornuftig snak med dem så de måske kan forstå at du altså ved lidt om sagerne...

Lidt rodet hér men håber du forstår meningen - Held og lykke

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fortæl det .. det neste rigtige, jeg havde en video kassette ekske .. hvor jeg havde, en vægt, 5 gram, 4 pakker joint papir, og nolge andre div. ryger stof .. det fandt min mor og vi fik en snak om det .. stille og roligt .

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: nyborg
Jeg har også fortalte det til mine forældre, jeg bor hjemme og dyrker selv så er det jo lidt svært at holde skjult. Jeg bryder mig ikke om alt det hemmelighedshaløj og det bliver jo hverken værre eller bedre af at de ved det. Men hvad angår mit dyrkning ved de jo godt at jeg ikke stopper med at ryge haløj fordi de siger jeg ikke må, og de er jo nok også glade for at jeg ikke er afhængig af en eller anden rocker nede i byen.

hilsen anders

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ryger den fede med mine forældre - ikke noget mere hyggeligt end at være hjemme og besøge dem, spise en god middag og afslutte med en god kande the og en joint, imens man reflekterer over den seneste tids hændelser.

Men okay, det hører vist også til sjældenhederne at have så tolerante forældre! 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Altså min mor er meget omsorgsfuld og har haft meget svært ved, at jeg røg og tog stoffer, men dengang var jeg jo meget ung og dum... er blevet betydelig mere ansvarlig og moden, og nu ryger jeg kun en joint i ny og næ (og kun når jeg er single, og det passer ind i skemaet), hvilket min mor ikke vil have et problem med, for vi har et utrolig åbent og tillidsfuldt forhold og diskuterer alt fra stoffer til vores sexliv hver især. Fortæller hende da ikke om det, når jeg ryger... men det betyder ikke noget. Hun ved, at uanset hvad det drejer sig om, så styrer jeg det godt. Den selvfede københavner behøver ikke at vide noget, han fatter ikke en hvede af noget som helst... :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Men okay, det hører vist også til sjældenhederne at have så tolerante forældre! 8)

Det er så lige tanden over tolerance når de selv ryger med.. :wink:
Men alligevel - totalt cool at sidde og chille en joint med de gamle. Kunne være for griner men det virker for mig meget surrealistisk..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tanden over tolerance? Hvis du selv ryger og mener, at det er en god ting, hvorfor skal de gamle så ikke også gøre det?

Personligt kunne jeg heller ikke sidde og ryge med mine forældre, men har da ofte røget med kammeraters forældre (og taget stoffer med nogle få), det er nu meget underholdende med deres gode historier.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Så fik jeg også fortalt min fader og hans kæreste at jeg havde røget hash, været på ægstasy og taget amfetamin.

Det tog de sgu meget pænt, og som i andre nævner: Hvor er det en lækker følelse ikke at skulle holde det hemmeligt!

Men, ja, at fortælle det til visse forældrepar gør måske mere skade end gavn, men generelt tror jeg det er godt for alle parter - mon ikke de fleste forældre har det på fornemmelsen anyway?!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]