Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Svampe-hash?
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Prøvede svampe for første gang her for et par uger siden....
Har sjovt nok prøvet LSD, 5-meo-dmt, salvia osv. af andre psykedeliske stoffer og havde regnet med det var lidt i den samme dur, men syntes nærmest trippet kan beskrives som lidt mere "fjollet/sjovt"....

men til spørgsmålet:

Fik at vide at en god begynder dosis ville være 2 gram, og tænkte nu havde jeg prøvet en del andet så vi kunne godt prøve lidt ekstra første gang så jeg spiste ca 3 gram friske svampe(husker ikke lige hvilke)!
Der gik ca en time og kunne ikke rigtigt mærke noget kun en en underlig fornemmelse i kroppen og ting blev lidt tåget, som om det var lige ved at slå igennem men manglede lige et sidste kick!

Mig og min ven blev enige om at ryge en lille jay :P bare for at se om det ikke kunne hjælpe lidt, vi smutter ovenpå fyrer op i skidtet og suger ellers til, skal lige siges at jeg bliver skæv af ingen ting....
efter vi har røget har jeg det som om jeg bliver skudt til månen. Svampene satte ind og jeg var helt væk(på en god måde :wink: )

Hvordan kan det være at svampene ikke virkede efter 1-2 timer men lige efter at ha røget slår de utroligt kraftigt igennem?

Skal helt klart prøves igen, syntes sku det var et af de bedre trips!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
3 gram friske svampe er jo ikke særlig meget!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
tilgiv mig min dårlige forklaring.....

Ham gutten jeg fik dem af gav mig hvad der svarede til 3 gram tørrede!

Sorry :wink:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg plejer altid at ryge cannabis når jeg tager psykedeliske stoffer. Det er som om det "kickstarter" trippet på en fed måde. Ved egentlig ikke hvorfor, men tror det har noget at gøre med at cannabis også er psykedelisk og det derfor giver en hurtigere start ind i et trip (håber det er forståeligt). Det er uden tvivl lækkert at være godt skæv når man tripper :P

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Det er også meget forskelligt om svampe overhovedet giver den ønskede effekt. Sådan er det i hvert fald med lsd. Jeg fik en gang at vide, at hvis man hele tiden gik og tænkte på og var opmærksom på om man snart blev blæst, blev man det som regel ikke. Derimod skal man nærmest forsøge at glemme at man har taget noget, og lade trippet snige sig ind på en. Pludselig er man nemlig slet ikke i tvivl om at man i virkeligheden er mega blæst, og det er sjovt :)
Denne teori holder selvfølgelig ikke altid 100%, da man sagtens kan blive blæst selvom man går og har forventninger. Men alligevel synes jeg at trippet bliver meget bedre hvis det kommer af sig selv. Håber det giver mening. Ved ikke om det var derfor dit trip var så længe om at starte.
Derudover er jeg enig i at TCH kan virke som "kickstarter" til et trip.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hash virker også godt som kickstarter til Ololiuhqui og andre LSA frø :D

Skal snart prøve Copelandia svampe, og der har jeg tænkt mig at tage en lille mild joint med som jeg vil nyde lige når jeg kan mærke "bølgen" komme :P

/Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tror at hash kan virke som en kickstarter til psykedeliske stoffer fordi det får os til at lægge paraderne ned, så trippet bedre kan bryde igennem.

Hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, jeg syns nu ikke hash skal ophøjes som det bedste tripstartermiddel.
Eller, jo det virker nu ganske godt, men til gengæld har det en grim tendens til at slette detaljerne i hukommelsen.

Dvs hvis man sidder og tripper og ryger noget god THC, så kan man ikke huske detaljerne fra trippet, hvilket jo ikke er optimalt, hvis man feks har løst alle jordens problemer eller er kommet i tanke om noget vigtigt, som man skal arbejde videre med.

Anyways, det har nu desværre ikke holdt mig fra at ryge under trips, men ved "vigtige" trips gør jeg det helst ikke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg syntes egentligt hovedsageligt at hashens negative tendens er at trippet mister de fine fornemmelser. Lidt ligesom om det bliver mere groft, hvis det giver mening.
Jeg tror forøvrigt slet ikke der er nogen som har nævnt at det jo tager noget tid før svampe slår igennem. Og 1-2 timer er faktisk ikke vildt unormalt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Har efterhånden spist svampe i et par år nu, og jeg plejer altid at kickstarte mit trip med en go fed :D
Det er som om hashen sætter det hele i gang på én gang... Hvorfor det gør det, ved jeg ikke....?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]