Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Nysgerrighed
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
HAHAHA, det må sgu være det dummeste forslag jeg har hørt i LANG tid.
De fleste mener at rød fluesvamp bare giver en form for (ofte ubehagelig) beruselse, og ikke noget der kan betegnes som en psykedelisk effekt.
Faktisk lyder det til at være så ringe at selv JEG ikke gider forsøge. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Og tanken om at stoppe svampe op i røven tror jeg bare helt jeg vil lade stå for sig selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hahahahahaha, for fanden mand... forestil jer at tage i byen med en skrællet fluesvamp oppe i røveren. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Super-smart! Og når man så når den ønskede effekt kan man låne den til sine venner så de også kan få noget sjaw, og dagen efter kan man lave te af den for at få det sidste med [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Jeg elsker nye medlemmer med nye tanker og ideer [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Keep up the good work out there!

VH Jonas!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har kendt E-Aben i nogle år, og har er sindsyg i hovedet. Så er det sagt.

Medlem

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:

Men er det en god idé at tage dem om dagen? Eller er det bedst om aftenen? Jeg mente ellers at det var sikrest at tage dem om dagen, for der kan man se træer, græs og meget andet tydeligt, og forventer derfor en forstærkning af mine halluer. Har jeg ramt rigtigt?
[ 10 Juni 2003: Besked ændret af: aliaarhus ][/B]<HR></BLOCKQUOTE>

Der er fordele og ulemper både ved at gøre det om dagen og natten, jeg personligt syntes det er sjovest om dagen, da man bedre kan komme ud og opleve noget.
Men sørg for at være et sted hvor der ikke kommer mennesker. Hvis du ligesom mig let bliver paranoid er det ikke fedt at møde mange mennesker når du er blæst.

Medlem

Geografisk sted: Århus
*LOL*! Må sq indrømme at jeg ikke lige kan picture mig selv, daske rundt i byen, med en rød fluesvamp hængende ud af røven.. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Det heller ik fedt at tage svampe hvis man har tendens til araknofobi, klaustrofobi og alle andre manier og fobier de bliver bare værere blev sådan pænt bange for en mumitrold med blåt lys ud af tænderne der blev ved med at snakke om stryns leverpostej rimelig ubehagelig oplevelse af samme grund holder jeg mig væk fra dansk politik så kan i lære det [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
-

Senest rettet af syreperlen 12 jul 2014 02:47, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hej Ali fra Århus og Skambidt :)

Jeg kan også godt huske første gang jeg skulle overskride min egne meget fastlagte grænser for, hvad jeg ville proppe i kæften :) Og min første gang var på nogle danske svampe, sammen med 3 af mine bedster venner...:) Det var en super grineren aften, som jeg ikke skal komme ind på her, andet end lige at indskyde, vi nærmest havde smadret mit lille kollegieværelse den aften...:) Hehe...:)

Når men, 99,99% af dem der tager psychedeliske ting verden over, er jo normale oppe i hovedet. Men det er den ene 0,01% der ender på en anstant som man høre om ikk! :) Eller ham onklen der fik nogle svampe i en brandert, og ikke vidste en skid om hvad han foretog sig, så han måtte kravle hjem fordi han havde fået for meget... Når man er normal oppe i hovedet, og ved hvad det er man laver, så vil jeg gå så langt, som at sige man er 100% safe...:)

Det eneste I skal bekymre Jer om, er nok hvordan man bedst stopper med at grine...:) Og I må ikke blive skuffede hvis der ikke kommer nogle hallu'er! Det er forskelligt fra folk til folk. Det var først omkring 30. gang jeg prøvede svampe, jeg opdagede min første hallu...:) (Stort øjeblik i mit liv, hehe)

Hmmm... 1g Mexi? Det er vel meget godt til en første gangs, men det er de mildeste svampe man kan finde, så I får stort set kun lige lov til at snuse til effekterne. Mexi'er skal man gerne op i 2 - 3g før man får den "rigtige" svampe effekt. Og sådan er det for mig, men det er nok fordi jeg høre under kategorien HardHead...:) Dvs, nogle mennesker kan tåle mere end andre. Men I skal ikke blive skuffede, hvis I ikke får nogen mærkbar effekt første gang. Så må man bare prøve igen, og forøge dosen en anelse...:)

Men held og lykke, og smil og nyd livet imens I har det :)

- Rylle

PS: Jeg har her beskrevet en tur i Dyrehaven på et (Hawai) svampe trip...:) God fornøjelse :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Rylle er et hardhead - I second that. For mange substanser er han generelt til højere doser end jeg er - og jeg er altså ikke hverken newbie, specielt letpåvirkelig eller bange for at trippe hårdt.
Jeg vil anbefale 1 g mexi'er første gang. Muligvis kommer I ikke helt derhen hvor I ønsker, men better play it safe. Et svampetrip på for høj dosis er ofte en særdeles intens og forvirrende oplevelse. I kan altid tage flere næste gang.

http://www.psychedelia.dk/lexikon/etc/setandsetting.html

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Mange tak for de mange svar på mit indlæg - det er jo for vildt! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg synes at jeg er blevet en del tryggere ved tanken om svampe - og deres virkning, naturligvis. Med jeres indlæg, artiklerne her på siden, samt lange chat sessions med dEEP, som uddannelse på området, tør jeg efterhånden godt bevæge mig ud i svampeverden.

Den dag det sker, skal jeg nok aflægge rapport - bare vent! [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
Min "svampepusher" virker meget reel og flink til at fortælle om dosering etc. - og jeg tror det bliver 1 g. mexicanske shrooms, jeg lægger ud med i selskab med min kæreste og en god ven.

Endnu en gang tak for de mange svar! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
hej skambidt.

ikke fordi jeg har så meget nyt at bidrage, vil blot give de andre ret i at du ikke skal starte ud med mere end 1g. Jeg har selv taget svampe 7-8 gange og havde min første seriøst ubehagelige oplevelse med dem til åbningen af Roskilde festival i torsdags. Årsagerne var forkerte omgivelser (alt for varmt og alt for mange mennesker) kombineret med for stor dosis. Hvis du undgår de to ting kan det ikke gå galt.

Jeg forestiller mig at den eneste måde et bad trip kan påvirke dig permanent, er på samme måde som andre meget ubehagelige oplevelser kan gøre det - f.eks. hvis man er udsat for en ulykke, overfald eller andre traumatiske oplevelser (men det er selvfølgelig bare noget jeg tror). På den måde kan et virkeligt heftigt bad trip teoretisk set godt ændre din personlighed, så der er grund til at være forsigtig - men sådan er det jo for faen også når man bevæger sig i trafikken :0)

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
y0 alle! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg siger mange tak for de gode råd og vise ord ang. mine spørgsmål!
Jeg føler nu, at jeg har rimelig godt styr på det svampe-shit, i teorien altså. Jeg har fået fingrene i nogle mexicanske shrooms, som jeg agter at sætte tænderne i inden så længe.
I kan godt se frem til en trip rapport! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Godt trip og god sommer!

Medlem

Geografisk sted: Danmark
Lige en ting er at jeg personligt ville trippe indendøre de første par gange jeg trippede... Når man tripper er verden meget anderledes og man skal blive vandt til den verden som man hvis man er udenfor kan være nødt til at bevæge sig ret meget rundt i. Personligt elskr jeg at gå på opdagelse når jeg tripper. dag eller nat. men altid steder hvor der ikke er andre folk. Men jeg vil helst trippe hjemme hos mig eller hos min bedste ven hvor jeg er rigtig tryg de første par gange. Sådan har jeg det stadigvæk hvis det er et nyt stof jeg skal prøve...

Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
Hej skambidt.
Først af alt vil jeg ønske dig et rigtig godt og forhåbentlig vellykket trip.
Så vil jeg tilføje og understrege hvor vigtigt det er, at du er sammen med mennesker, du stoler 100% på, og at du er i omgivelser, du føler dig tryg ved; jeg ved godt, at det bare er en gentagelse af, hvad de andre allerede har sagt, men det kan ikke understreges nok!
Jeg har selv været meget glad for at trippe svampe (har kun prøvet de mexicanske), men har besluttet, at jeg ikke vil gøre det igen, da jeg alt for nemt får, om end ikke et direkte bad trip, så i hvert fald en skræmmende oplevelse ud af det.
Jeg har prøvet at sidde i et selskab af venner og mennesker, jeg aldrig havde mødt før, og pludselig kunne jeg ikke finde ud af, om de skændtes eller ej eller om de var ved at komme op at slås. Dernæst fik jeg overbevist mig selv om, at alting bare var et setup lavet for at skræmme mig, og lige pludselig havde jeg mistet fodfæstet og blev faktisk rigtig bange.
Jeg har også prøvet engang at ligge på en græsplæne, der kom et insekt flyvende, og i næste sekund føltes det, som om jeg havde insekter overalt, selv inde under huden og i kroppen.
Hallucinationerne er/kan være utroligt smukke, men jeg har oplevet at få en afskallet radiator til at se ud, som der løb blod ned ad den... og det er heller ikke spor morsomt, når man, som jeg, befinder sig på et låst toilet og pludselig ikke kan låse døren op...
Det, der har fået mig til at bevæge mig væk fra svampene er, at jeg ikke rigtig synes, jeg har "styr" på trippet, jeg kan overhovedet ikke bedømme en situation, og jeg får alt for let gjort mig selv bange.
Det er bare de erfaringer jeg har med svampe - men derfor vil jeg ikke fraråde dig til at prøve. Og det er i hvert fald altid en god idé at have en upåvirket person med.

PS: Når du fråder dem, så bland dem med noget stærkt krydret mad, sourcream n' onion chips eller på en ostemad... det kan tage den værste smag.
Trip vel [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg hader at være den, der opfordrer til højere doser, men er et enkelt gram mexicanske svampe ikke for lidt? Man får knap nok en forsmag på, hvordan svampe virker, og jeg kunne megel vel forestille mig, at man bare ville sidde og ærgre sig og vente spændt på noget, som aldrig kommer.

Dedikeret medlem

Det variere jo fra person til person, nogle skal have mere end andre.
Så hellere starte ud med lidt første gang, og se hvordan man reagere på dosen. Derefter kan man jo bare sætte dosen op til sit næste trip, hvis det er det man ønsker !

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tjo, det er bare lidt skuffende, hvis man har set frem til at trippe, at man så ikke tripper. Og jeg tror helt ærligt ikke, at der er nogen mennesker, der kan nøjes med ét gram mexicanske for et godt trip. Men det må folk selvfølgelig selv om.

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg tror bare at chancen for et dårligt trip er større når man er på lave doser end middel doser.. Hvis man kun tripper "halvt" kan man ikke rigtig finde ud af om man er påvirket eller ej, og det får man det - efter min erfaring - det dårligt af.

Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg vil stadig anbefale 1½g mexicanske [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]