Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

I hverdagene efter en weekend hvor jeg har røget meget hash, oplever jeg ofte at have svært ved at falde i søvn, og når jeg så endelig falder i søvn bliver mine drømme tit noget der ligner et mareridt. Det er ikke rigtige mareridt hvor jeg vågner badet i sved, men altid noget med at der er nogen der er efter mig.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme i forbindelse med hash, eller ved om det overhovedet kan skyldes hash.

Det skal lige siges at det jeg mener med at have røget meget hash er at ryge ca 3-5 gram (potent!) ryger, fordelt over torsdag, fredag og lørdag..

Titel:
Medlem

Synes selv at jeg oplever at have nogle lidt mærkeligere drømme, hvis jeg altså overhovedet genkalder dem. Normalt dræber hash fuldstændigt min genkaldelsesevne, hvilket er lidt nederen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Sjovt nok jeg havde tænkt mig at lave det samme emne.

Jeg har osse fået mareridt mine er så bare at jeg drømmer at der sprænger en atombombe meget tæt på mig. Også skal jeg løbe hen ind i kan ikke huske hvad det hedder på dansk men et bomb shelter og der når jeg ikke hen og lige inden jeg dør våger jeg. Og drømmen den er så realistisk at lige nåh jeg vågner tror jeg at det rent faktisk vil ske. Rimelig ubehageligt

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg drømmer næsten aldrig noget, hverken når jeg har røget hash, eller dagene efter. Når jeg så endelig drømmer noget dagene efter er det altid noget meget syret noget, der virker helt absurd.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Mener at den sidste drøm jeg har været i stand til at genkalde efter at jeg har røget hash, var en hvor jeg løb ned ad en hotelgang. Der nogle skummelt udseende folk der kom imod mig, da jeg rundede et hjørne. Det første der faldt mig ind var at de var forfulgt af politiet, og at de var farlige. Herefter ser jeg et par mænd i sort, hvorefter en af dem affyrer et pistolskud imod mig. Jeg mærker kuglen bore sig ind igennem min hals, og fortsætte ud på den anden side, meget ubehagelig fornemmelse, men ingen desideret smerte. Jeg falder om på gulvet, stadig med en mærkelig fornemmelse i halsen, hvorefter en af mændene råber noget med "Undskyld! Undskyld!", og lyder meget fortvivlet. Det eneste jeg siger er "Idiot, for helvede! Nu dør jeg jo!".
Jeg blev båret væk på en båre i slutningen af drømmen, og husker ikke så meget mere, mener at jeg vågnede lige efter.

Weird, men var dejligt at vågne og vide at man var i live :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg tror den mørke tid gør drømmene mere syrede!

Titel:
Medlem

Dagene efter jeg har røget drømmer jeg altid helt vildt meget (hvis jeg da kan falde i søvn). Selvom den enkelte drøm kan være rigtig lang og det meste bare virker som almindelig drøm, så er der altid en del af drømmen der er uhyggelig.
Det er lidt irriterende, for det medfører nemlig også at min søvn bliver meget overfladisk og jeg føler mig overhovedet ikke udhvilet efter en nats søvn.

Titel:
Dedikeret medlem

drømmer altid kun i sleeptimer perioden om morgenen, eller hvis man vælger at finde ro efter en lang dag.
Og hvorvidt man drømmer eller ej, hænger også sammen med man sjældent drømmer de første 4-6 timer af sin søvn. Da kroppen ikke lige gå ind i rem stadiet.

lidt offtopic: til jer der eksperimentere med lucid dreaming, vil jeg foreslå i sover efter arbejde skole, også sætter uret til en ½ time.. Derefter kør 2* 10min. intervaller, så i bliver "logisk" klare i hovedet. Dette gør man er mere i stand til at opfatte sine drømme, og kan nå lucid stadiet :wink:

Selv drømmer jeg ik meget efter jeg har røget (med mindre det vel og mærket er om eftermiddagen) og når jeg gør, vågner jeg ofte op i drømmen/lucid. Men sådan er vi sikkert så forskellige

Titel:
Medlem

sorn: den forstod jeg ikke lige, mener du sove ½ time, stå op, og sætte vækkeuret til at vække dig 10 min senere? Måske virker det, men vil da tro at du aldrig når ind i REM-søvnen?
Har selv eksperimenteret med forskellige såkaldte WILD (Wake Induced Lucid Dreaming) teknikker, men det indebare da at man sov i omkring 5 timer først, og derefter var vågen i 10-15 min.
Måske bare mig der læser det forkert, vil gerne prøve din teknik :).

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Har oplevet det en del gange på hash, men oftere på syre og svampe. Tror skam det er ret normalt, så det er du ikke ene om :)

Og jeg ELSKER følelsen af at være forfulgt i en drøm og bare vågne op fra den værste mareridt, sikkert i min seng omringet af bløde puder og dyner. Glæder mig fandme til at gå i seng nu!

Titel:
Dedikeret medlem

HardcoreWizard skrev:
sorn: den forstod jeg ikke lige, mener du sove ½ time, stå op, og sætte vækkeuret til at vække dig 10 min senere? Måske virker det, men vil da tro at du aldrig når ind i REM-søvnen?
Har selv eksperimenteret med forskellige såkaldte WILD (Wake Induced Lucid Dreaming) teknikker, men det indebare da at man sov i omkring 5 timer først, og derefter var vågen i 10-15 min.
Måske bare mig der læser det forkert, vil gerne prøve din teknik :).

Skulle selvfølgelig have stået 1½ time (og sorry jeg går så meget offtopic). Men efter en nat uden en drøm mangler hjernen jo stadig stadiet for at aflaste.. ved ikke om jeg er ene om det, men hvis jeg sover de 5 timer hver nat, så drømte jeg ikke(om røgen spiller med, ved jeg ikke). Men de gange jeg så tager en middagslur, så drømmer jeg somregel! Og hvis jeg så (nu vi retter det) vågner op efter 1½ time, så har jeg drømt, og i søvne kan jeg næsten sætte sleeptimer på min mobil, 10 min frem. Og ligge mig på den anden side igen.
Her sker det så at jeg kan blive kastet lige ind i en drøm igen inden for 10 sek. hvor jeg enten starter en ny drøm, eller fortsætter den drøm jeg blev revet ud af. Men da jeg har brugt min mobil(logisk sans i hjernen som er "påkrævet/bliver brugt i lucid dream) altså logiske sans - så er jeg "vågen" næsten med det samme jeg kommer ind i drømmen fordi jeg tænker jeg lige har oplevet det efter at have stilt mobil! Her drømmer jeg så... Og hvis ikke det sker lykkeds det anden gang :wink: derfor jeg bruger 2 gange i træk heh

Titel:
Medlem

Fedt :) Hvor mange praktiserer egentlig lucid dreaming herinde? Har du prøvet at sove 5 timer, stå op og surfe lidt i 10-15 min, og så gå i seng igen? Ens evne til at genkalde drømme bliver meget bedre synes jeg, plus det skulle være lettere at opdage at man drømmer.
Undskyld til topicstarter, skal nok gå tilbage til topic nu :-/

Titel:
Medlem

Prøver lige igen: Nogen der ved om søvnbesvær og forekomst af mange mareridt direkte kan skyldes hash?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Søvnbesvær kan ihvertfald skyledes hash, det kan jeg skrive under på. Mht. mareridt er jeg i tvivl. Jeg har kun haft få mareridt i hele mit liv og dem jeg har haft har ikke været i perioder hvor jeg har røget mere end jeg plejer.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem

troelsmakholm skrev:
Prøver lige igen: Nogen der ved om søvnbesvær og forekomst af mange mareridt direkte kan skyldes hash?

tildels - man kan sagtens have søvnbesvær uden at ryge hash - og mareridt forekommer også hos mange små børn, og det er sikkert ikke fordi de ryger hash.

Titel:
Medlem

Min gamle pusher sagde, at han altid fik mareridt, hvis han holdt pause med rygningen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hold kæft, et skodstof.

Jeg drømte slet ikke, da jeg røg meget hash, og da jeg så stoppede, drømte jeg helt vildt - og det var vildt underlige drømme!

Titel:
Dedikeret medlem

ke: Når der ryges bruges der melatonin - og melatonin har ret stort indspil på ens søvn

http://www.holistic-online.com/Remedies ... d-5HTP.htm

Insane psychedelia user!

Hold jeres intimsnakke til PM, tak. Hvis du vil bringe melatonin ind i debatten, så må du venligst uddybe det sorn, det der er for tyndt.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Nelson Muntz skrev:
Hvis du vil bringe melatonin ind i debatten, så må du venligst uddybe det sorn, det der er for tyndt.

Gør han ikke netop det ved at bringe et link der beskriver hvad melatonin er?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]