Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 aug 2025 01:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Præsident valg
Afstemning sluttede 03 nov 2004 23:55
Kerry 61%  61%  [ 31 ]
Bush 10%  10%  [ 5 ]
Other 29%  29%  [ 15 ]
Afgivne stemmer : 51
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er godt, det er helt rigtigt at USA ikke skal optages i EU, men du har stadig ikke besvaret JEL's spørgsmål?

Titel:
Insane psychedelia user!

Er I dumme som snot?

EU stiller krav til Tyrkiet for at de kan blive optaget i EU, EU stilller ikke krav til USA for at de kan blive optaget i EU, for USA skal ikke optages i EU.

:roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
@Jel: Selv hvis EU fik en fælles udenrigspolitik og begyndte at kritiserer USA, så kan jeg ikke se at det ændrer noget? Hvorfor skulle "verden" følge vores udenrigspolitik? Hvorfor går du straks ud fra at alle deler "vores" holdninger?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja jensus, det har du skrevet 3 gange nu, men det har ikke en skid med det JEL skrev at gøre...

Titel:
Medlem

Fenriz har en pointe.

Jensus skrev:
Såvidt jeg ved er USA ikke et potentielt medlem af EU, i modsætning til Tyrkiet.

JEL skrev:
Og så behøver de ikke overholde menneske-rettighederne, eller hvad mener du præcist?

Jensus skrev:
Er I dumme som snot?

EU stiller krav til Tyrkiet for at de kan blive optaget i EU, EU stilller ikke krav til USA for at de kan blive optaget i EU, for USA skal ikke optages i EU.

Hva', har du fået en meget dårlig spindoktor på, eller hvad, Jensus? Eller mener du helt seriøst, at USA ikke behøver overholde menneskerettighederne, fordi de kan slippe afsted med det? Det må vel være det, du siger. USA skal ikke optages i EU, hvorfor de ikke ligger under for nogle konvergenskrav, hvorfor der ikke er nogen grund til at overholde nogle af disse krav?

Titel:
Relativistisk båthorn

Fellini skrev:
Selv hvis EU fik en fælles udenrigspolitik og begyndte at kritiserer USA, så kan jeg ikke se at det ændrer noget?

Hvis man ser nogen bli'e overfaldet af en stor muskuløs brutalis-type på strøget feks, så er det da bedre at man ringer efter policen, end hvis man bare kigger den anden vej og tier stille fordi man ikke selv har fået trænet sine muskler.
At eu ikke er en militær super-magt på niveau med usa (endnu), betyder for mig at se ikke at man så bare ska' lægge sig på ryggen og være handlings-lammet. At vi i det daglige er allierede med usa burde gi' os noget go' vægt allerede dér. Det er jo ikke for at vælte sine allierede at man kritiserer dem når de begår fejl, men for at styrke dem.

Fellini skrev:
Hvorfor skulle "verden" følge vores udenrigspolitik?

Det er da heller ikke sikkert de gør. Men de gør ihvertfald slet ikke, hvis vi ikke i det mindste si'r vores mening.
En ændring ska' jo starte et eller andet sted.

Fellini skrev:
Hvorfor går du straks ud fra at alle deler "vores" holdninger?

Det gør jeg skam heller ikke :)
Men dem der ikke deler min mening, må selv sige hvad de mener.

@anjin-san; præcis :) Om usa ska' opta's i eu eller ej er irrelevant.
Kina ska' heller ikke opta's i eu, men dem har danmark og eu kritiseret flere gange tidligere for ikke at overholde menneske-rettighederne.

Titel:
Insane psychedelia user!

Bland dig udenom Fenriz, du bidrager med nada. Jeg er sikker på at JEL godt kan debattere på egen hånd.

Anjin-san skrev:
Fenriz har en pointe.

Hva', har du fået en meget dårlig spindoktor på, eller hvad, Jensus? Eller mener du helt seriøst, at USA ikke behøver overholde menneskerettighederne, fordi de kan slippe afsted med det? Det må vel være det, du siger. USA skal ikke optages i EU, hvorfor de ikke ligger under for nogle konvergenskrav, hvorfor der ikke er nogen grund til at overholde nogle af disse krav?

Hva, har du udviklet blindhed eller læser du bare ikke hvad jeg skriver? Jeg skriver INGEN steder at USA ikke skal overholde menneskerettighederne.

Titel:
Medlem

Nej, det skriver du ikke. Du skriver så heller INGEN steder, at USA bør overholde menneskerettighederne, og da jeg endnu ikke mestrer tankelæsning, er det lidt svært at forstå, hvad fanden du så mener.

Titel:
Insane psychedelia user!

Anjin-san skrev:
Nej, det skriver du ikke. Du skriver så heller INGEN steder, at USA bør overholde menneskerettighederne, og da jeg endnu ikke mestrer tankelæsning, er det lidt svært at forstå, hvad fanden du så mener.

Derfor bør du heller ikke forsøge at udlede mere eller mindre af mindre posts end det du kan se :roll: Debatten er rent teoretisk, JEL mener at EU skal hundse med USA, det mener jeg ikke de hverken kan, eller har magt til.

Titel:
Medlem

Citat:
Derfor bør du heller ikke forsøge at udlede mere eller mindre af mindre posts end det du kan se

Hæhæ, okay, fair nok. Jeg synes bare, der går lidt stagnation i debatten, når du sådan snakker udenom eller forbi JEL, eller hvad der nu skete, og så er det vel ikke så slemt, at jeg tirrer dig lidt med en kæp - for saglighedens skyld, naturligvis.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Jensus* Tal pænt!

Titel:
Relativistisk båthorn

Nelson Muntz skrev:
JEL mener at EU skal hundse med USA

Jep, jeg vil sende den lille hav-frue over og gi' friheds-gudinden en omgang spanking, hehe :lol:
Med bind for øjnene og pisk og hele svineriet.
Et sådan forhold mellem danmark og usa tror jeg ville ku' blive meget givende :D
Oh well.

Titel:
Insane psychedelia user!

Undskyld karmamester Halifaxxx, det skal ikke ske igen. Forresten, DU er offtopic, og jeg ser ikke dit navn udfor moderatorer for dette forum.

Min pointe er bare at forholdet mellem EU og USA, og forholdet mellem EU, og de andre lande i verden er ret forskellig. USA er jordens mægtigste land, og lader sig ikke hundse rundt med af andre, uanset om det så er EU, NATO, eller San Marino. Derfor mener jeg ikke at det ville have nogen effekt at EU giver USA en irrettesættelse. EU består af mange lande, lande som også laver nogle skidte ting (danske soldater der leger tortur fx.), derfor ville det også være noget hyklerisk at pege fingre ad USA, når de lande der repræsenteres heller ikke ligefrem er helgener. Desuden bliver USA skældt meget ud for Guantanamo, hvad forskel skulle det gøre at EU også gør det?

Forresten, så kan Den Lille Havfrue ikke spanke Frihedsgudinden, hun når hende, i bogstavlig forstand, ikke til sokkeholderne :lol:

Titel:
Relativistisk båthorn

Nelson Muntz skrev:
derfor ville det også være noget hyklerisk at pege fingre ad USA, når de lande der repræsenteres heller ikke ligefrem er helgener.

Ja ok, det er jo desværre en relevant pointe du kommer med der (for nogle lande i EU's vedkommende ihvertfald. For der var jo trods alt også dem der var imod krigen fra starten af)

Nelson Muntz skrev:
Forresten, så kan Den Lille Havfrue ikke spanke Frihedsgudinden, hun når hende, i bogstavlig forstand, ikke til sokkeholderne :lol:

Hmm, så må vi jo istedet bare håbe den gumpe-tunge newyorker-tøs er kilden under tæerne, hehe :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nelson Muntz skrev:
Undskyld karmamester Halifaxxx, det skal ikke ske igen. Forresten, DU er offtopic, og jeg ser ikke dit navn udfor moderatorer for dette forum.

Slap dog af... Behøver du konstant svine folk der ikke er enige med dig? Det er pisse irriterende at diskutere med en der er så sikker på selv at have ret som dig, du ignorerer hvad andre skriver, kalder dem dumme, og beder mig om at blande mig udenom når jeg beder dig uddybe hvad du siger. Det her er godt nok et offentligt forum, og du har ret til at sige din mening, men hold dig dog til sagen og lad være med at have sådan en arrogant attitude på hvis du vil have at folk skal tage dig seriøst.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nelson Muntz skrev:
...og jeg ser ikke dit navn udfor moderatorer for dette forum.

:roll:

Som moderator bør du netop være et godt eksempel på sprogbruget og beherskelse af samme.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Luk røven fisser. Her er det mig der modererer, og i dette forum må man gerne gå offtopic, sålænge det ikke er alt for meget eller drejer sig om andet end politik og lignende.

carry on

Titel:
Insane psychedelia user!

Fenriz skrev:
Slap dog af... Behøver du konstant svine folk der ikke er enige med dig? Det er pisse irriterende at diskutere med en der er så sikker på selv at have ret som dig, du ignorerer hvad andre skriver, kalder dem dumme, og beder mig om at blande mig udenom når jeg beder dig uddybe hvad du siger.

Man bliver irriteret, når mange af de folk som skriver i debatten slet ikke vil debattere, men bare kritisere en.
Er der nogen grund til at debattere for noget, hvis man ikke er sikker på det? Selvfølgelig mener jeg at jeg har ret, hvorfor skulle jeg ellers argumentere for noget? Du præsenterer ikke engang selv nogle holdninger i denne debat, du kører bare på mig, og siger at jeg giver ikke et ordentligt svar. Hvordan kan din vurdering af om mit svar er et ordentligt svar, være bedre end den vurdering jeg selv giver? Og hvorfor mener du at du skal spørge på JEL's vegne, tror du ikke han selv spørger hvis han vil have noget uddybet? Hvordan kan du vurdere at JEL ikke mener at mit svar er tilstrækkeligt?

Fenriz skrev:
Det her er godt nok et offentligt forum, og du har ret til at sige din mening, men hold dig dog til sagen og lad være med at have sådan en arrogant attitude på hvis du vil have at folk skal tage dig seriøst.

Hvornår går jeg væk fra sagen? Desuden er kritikken af min person ret ligegyldig for debatten, måske du ikke skulle sige at jeg skulle holde mig til sagen, i samme sætning som du kritiserer mig? Hvis du mener at jeg reagerer hårdt overfor Halifaxxx bør du se det i lyset af gentagen nedladenhed fra hans side, overfor mig, i diverse topics.

Dex:

Det er ikke mig som har bannet en, over et skænderi der intet har med boardet at gøre? Dermed ikke sagt at jeg kan tillade mig at opføre mig som en idiot, jeg siger bare at det virker forkert at blive belært om moderatoretik af en der opfører sig på den måde.

Jeg er sikker på at 440 herz (kammertonen) er i alles interesse, og derfor mener jeg at man bare bør passe sig selv, og udvise bare lidt respekt for andre individer, uanset hvor uenig man er med dem. "Er i dumme som snot?" var hårdt, og unødvendigt, og den trækker jeg tilbage. Resten af mine ord står jeg ved!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Og så ikke mere om den slags, ellers lukker jeg tråden. KYS :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]