Treasure skrev:
Jeg tror aldrig man skal holde badtrips eller dårlige oplevelser for sig selv. De dårlige oplevelser, angst og negative tanker genforstærker sig selv og det er derfor vigtigt, at man får andres indflydelse på de tanker. Man kan sige at angst er en selvforstærkende cyklus, som umiddelbart ikke kan brydes af personen som har den, men man kan få et andet syn på de ting, som skaber angsten, ved at få andres synspunkter, meninger eller historier, hvilket i sidste ende kan bryde cyklusen.
Tak skal du have for din mening. Jeg håber du har ret.
Treasure skrev:
Du skriver at du er bange for din egen sindstilstand og er sikker på at hvis du tager et psykedelisk stof igen, bliver du sindssyg. Så kan du jo spørge dig selv, at hvis du er bange for at blive sindssyg ved at tage et psykedelisk stof, hvorfor skulle du så også tage det? Og hvis du ikke har tænkt dig at tage det, hvorfor så frygten for at blive sindssyg? Det er naturligvis svært at argumenterer med logik og rationelle tanker mod angstfølelser og paranoia, men det kan måske hjælpe en på at få en mere afslappet og rolig indstilling til sin tilstand.
Det jeg mente med at jeg var lige så sikker på det som at solen står op imorgen, er at dét er jeg heller ikke 100% sikker på, men det virker som en meget god mulighed. Men der er stadig et gran af tvivl i mit sind. Jeg tvivler stadig på om jeg virkelig gennemgår de kvaler jeg føler jeg gør, eller om det hele bare er en eller anden slags mageløs fejltolkning fra min side.
Desuden har jeg nok stadig et ubearbejdet ønske om at tage et stort trip igen og finde at jeg pludselig kan samle alle trådene og løse alle mine problemer i én sublim indsigt, sådan som jeg plejede at opleve det når jeg tog psykedelika. Men dette mere og mere diffuse ønske er så uforeneligt med mine meget nærværende og realistiske traumer og angstassociationer at det virker som en uløselig konflikt.
Men det er svært for mig at svare på dine spørgsmål så det ikke lyder usammehægende eller selvmodsigende. Udover at frygten for at blive sindssyg nok skyldes at jeg ved der er en lille chance for at jeg en dag i uforsigtighed eller overmod ville tage et trip, og at jeg måske derved ville forsegle min skæbne.
Treasure skrev:
Jeg tror du vil have meget glæde af at læse det her topic:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6850Tak skal du have. Det var virkelig interessant, men også forvirrende. Jeg forstår bare ikke hvordan I allesammen kan have sådan en sofistikeret forståelse af disse emner. I lyder til at forstå det hele så klart, og ikke have problemer dermed. Det får mig til at føle mig virkelig dum og primitiv.
Jeg må dog indrømme at jeg bedst kan tilslutte mig dine kommentarer. Det er måske heller ikke så overraskende. Jeg synes i hvert fald dine lidt mere forsigtige "advarsler" stemmer bedre overens med min indstilling idag, hvor Fanny's optimisme og gåpåmod måske lyder mere som min indstilling inden mit nervesammenbrud for 7 år siden.