Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 15:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Jeg har det så lige omvendt af dig Zara, jeg synes hash har en afslappende virkning og kan gøre mig mere afslappet og filosofisk... og give et klart bedre trip

Til gengæld skal det ryges under trippet og ikke inden... Ellers kan trippet blive uoverskueligt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
For ca 1 måned siden sad vi og røg lidt pot. Bagefter spiste jeg 0,5g mexi...røg videre i en halv time.. spiste endnu 0,5g mexi.... røg lidt videre og spiste 0,5g mexi igen.
Så ialt 1,5mexi fordelt over ca halvanden time hvor jeg både røg inden og under trippet.
Dette trip ligger klart i toppen over de mest positive oplevelser jeg har haft med svampe. Fik det utroligt godt både fysisk og psykisk.

Så hvad du skriver zara kan jeg nu ikke forstå
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jeg var også på staden idag, og da jeg købte 1g. Hawaii kiggede manden lidt på mig og spurgte "Har du prøvet svampe før?" Jeg svarede "Jaja, amazone og mexi".. "Tag ikke over et halvt gram, de her er en helt anden historie".. Sidste gang jeg trippede tog jeg 1½g amazone, og det syns jeg ikke var vildt igen..
Hvordan..Ville jeg blive blæst til anden stjerne til højre for mælkevejen hvis jeg frådede hele grammet? Jeg er meget tynd, ca. 58 kg, og ca 180 høj (Har det nogen betydning? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] ) Efter hvad manden sagde er jeg blevet lidt skeptisk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
-Mathias

[ 02 Februar 2003: Besked ændret af: Creatif ]

Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Jeg har på fornemmelsen at det var den samme som jeg købte Hawaii af fornylig. Da jeg sagde at jeg havde tænkt mig at spise 1.5 gram, så han på mig som om jeg var totalt sindsyg. Jeg tror han har noget liggende i sin underbevidsthed, som han ikke ønsker at se på. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Du kan sagtens spise 1 gram. Hvis du altså ønsker at få et kraftigt trip. Man skal op på 1.5 til 2 gram før at det bliver rigtigt vildt. Det er meget givende, men så skal man være indstillet på at det kan blive rigtigt ubehageligt også. Men 1 gram, det er der ikke noget i vejen for. Hvis du vel og mærke ønsker at trippe, og ikke bare komme lidt i "svampestemning".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til Felix og DR-D>> Jeg kan godt støtte jeres teori om at man bør 'springe i istedet for at vade ud' når det kommer til at prøve svampe, men husk på at folks svampetolerance er forskellig, selv på deres første gang nogensinde.

Derfor synes jeg at det er lidt uansvarligt at råde f.eks. 1 g. Hawaii istedet for 0.5, da et halvt gram Hawaii vist ville putte mange mennesker i VÆSENTLIGT mere end 'svampestemning', særligt en begynder.

Oi,
Tias.

Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Mit svar var ikke til en begynder, men til Creatif (og Sve) , som har prøvet svampe før. Så der er ikke tale om en begynderdosis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Troede også det var henvendt til Sve's veninde, i hvilket tilfælde det måske havde været lidt overkill.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Peace,
Tias.

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Nu har jeg også fået overtalt en af mine venner til at trippe med, så jeg må ind og købe mere.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Hvad svarer 2g amazone til i Hawaii?
-Mathias

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
[ 03 Februar 2003: Besked ændret af: Halløj ]

Insane psychedelia user!

Creatif, hold mig ikke på ordet, men jeg vil skyde på at 2 g. amazone svarer ca. til 1 g. hawaii....

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Det er sjovt, jeg tror også jeg købte af ham pusheren... eller også er det bare blevet etikette blandt pusherne at advare svampekøbere?
Jeg købte 1g, og så sagde han at "du ved godt der er nok til to personer der vil have et STÆRKT trip, ikke?".. jojo, sagde jeg bare [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg har aldrig fået fortalt om trippet, men en rapport bliver det nok ikke til fordi det meste af mit trip var af følelsesmæssig karakter... Jeg var ret deprimeret i dagene efter, men det fadede hurtigt væk iløbet af en uge, og nu føler jeg virkeligt at det trip flyttede nogle brikker på plads... Jeg har det mentalt bedre nu end nogensinde - selv om jeg kan mærke at der stadig er nogle ting jeg ikke fik arbejdet igennem, så et nyt trip er nok på sin plads... Jeg overvejer at tage det alene for at kunne bruge alt min energi på mig selv...

For at vende tilbage til trippet - vi havde røget før trippet og min veninde blev en smule asocial som hun nogengange bliver når hun ryger.
Det var slet ikke meningen at vi skulle tage svampe den aften vi gjorde.. vi sad nogle stykker hjemme hos hende og drak en smule og røg som sagt lidt fed og ligepludselig ville hun bare prøve svampe!! - hun løb op på sit værelse og hentede dem, ud på et papir med dem, delte dem op og kastede sin del ind i munden i løbet af sekunder. Det kan man sku kalde spontanitet.
Kort tid efter gik hun i seng (!)... Underligt, men hun var som sagt blevet lidt asocial. Det havde jeg det ikke særligt godt med, for jeg var bange for at hun skulle ligge og få et badtrip, men jeg sad og snakkede med en god ven, som selv sad og røg red russian på min pibe, og han fik mig til at slappe af og køle ned. I stuen var der udover mig og min kammi en pige der lå på sofaen og sov. Der var vel gået en time efter min veninde var gået i seng, og pludselig fik hende den sovende hun en sms (hun vågnede)... den var fra min veninde, der stod noget i retning af "alt er underligt, det er som en drøm, alt går hurtigt. hvor er det sejt!"... Det gjorde mig glad at hun havde det godt, så lidt efter listede jeg ind i soveværelset til hende og snakkede lidt med hende i mørket. Jeg gik ind i stuen igen og sad og snakkede videre med min skæve ven, og lidt tid efter kom min veninde ind til os og var vildt snakkesagelig og sjov [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]... Så det endte lykkeligt det hele. Senere, efter alle var gået i seng satte jeg mig i en stol og bare tænkte en masse ting igennem. Jeg ved ikke om i kender det, at efter et peak på svampe hvor alt er underligt, bliver alt pludselig underligt NORMALT og logisk, selvom man stadig er godt påvirket. Man tænker super klart i den tilstand. Well, til sidst gik så også i seng. Da jeg stod op næste morgen følte jeg mig ret deprimeret (på trods af at det var et ret godt og hyggeligt trip), men det skyldes helt klart en masse ubehagelige tanker til slut i trippet, nogle ubehagelige ting som jeg ikke helt havde konfronteret i mig selv. Men som sagt har jeg det fint idag, og jeg tror bare den depression var et led i en naturlig følelsesmæssig renselsesprocess af en art...

Nåh, det blev sku næsten triprapportlængde. Jeg vil self gerne have kommentarer til mit trip. Ciao!

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
@sve>> du skriver at du købte 1 g. hawaii, men hvor meget spiste du? Det lød sq da ellers ikke som noget "kraftigt trip"! Man burde da blive lidt mere fucked up af 1 g. hawaii end det du skriver (jeg har aldrig selv prøvet hawaii, men bare 2 g. amazone gør mig mere fucked up end det du skriver)

Eller er det bare mig der er mærkelig?

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
ehhhh de delte de ene 1g, ham og pigen. Sådan forstår jeg det

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Jeg købte for 200kr, men fik faktisk 1.1g. Vi tog ikke det hele (men næsten). Jeg vil tro at vi begge fik ~0.4-0.5g hver.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]