Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Nostalgic ka du ikke PM'e mig en guide til lokums bong?? Jeg har kun hørt om denne ellers legendariske ryger form!

Du ku osse poste den i cannabis eller fuck.... PLEASE: D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Har ikke prøvet at ryge det i bong, men jeg begyndte ihvertfald at blive godt baldret af det samme hash (havde købt 15 gr., så havde en god plade), da jeg smuldrede det lidt mindre fint. Selvfølgelig stadig ikke store stykker, men heller ikke pulver.

Titel:
Dedikeret medlem

øhh hvorfor prøver du ikke at gøre som folk foreslår, lav nyt mix og se om det virker.. for lyder enten som nogen har taget røven på dig med dit nold, andet kan næsten ikke passe.. for selvom du pulveriserede 2 g i en joint, så vil mindst halvdelen af det brænde (med mindre du selvfølgelig slur altsammen igennem dit filter!).

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
fdf

Senest rettet af loader 28 mar 2005 13:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Man skal heller ik have for store klumper i sit mix, for så er der voldsomt meget af THC'en der forsvinder ud i luften. Men det skal heller ikke være for fint. Sådan i størrelse af birkes eller deromkring er helt fint. Og jeg synes godt nok det er underligt at du ikke bliver skæv af 1-2 gr. hvis det er ordentligt ryger. :S

Men sørg for at jointen kun er med et lags papir hele vejen rundt, jeg har nemlig oplevet at der er mange der laver dem med 1½ lag rundt om, så der kommer den karakteristiske "lomme" og det skal der absolut ikke. Så brænder den skævt og alt muligt andet shit. Og jo mere den brænder skæv, jo mere THC ryger ud i luften. Så skal der oss godt med varme, og så skal du lade være med at ryge, holde pause med at suge i et ½ min. og sådan noget lign. Ved ik hvordan du gør, men sådan som jeg fortæller skal man IKKE gøre, for så er der så stor del af THC'en der forsvinder. I forvejen er jays ik særlig økonomiske mht. udnyttelsen af THC, jeg har hørt fra mange pålidelige kilder (herinde og andre steder) at ca. 55% af THC'en forsvinder i en jay, hvis den vel og mærke er rullet godt, og lidt mere hvis det er en lortejay. Hvorimod hvis man ryger bong, skulle det kun være 20% eller mindre der forsvandt.

Men god ryger, og bare prøv bong hvis du vil være blæst :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Xp3rt skrev:
I forvejen er jays ik særlig økonomiske mht. udnyttelsen af THC, jeg har hørt fra mange pålidelige kilder (herinde og andre steder) at ca. 55% af THC'en forsvinder i en jay, hvis den vel og mærke er rullet godt, og lidt mere hvis det er en lortejay. Hvorimod hvis man ryger bong, skulle det kun være 20% eller mindre der forsvandt.

Kunne du ikke lige smide et link til de pålidelige kilder ?
For jeg har ikke lige kunnet finde de tal der nogen steder.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Fra en MAPS-NORML undersøgelse :
THC Transfer Rate

The MAPS-NORML study provides new information on the efficiency of different devices in delivering THC from marijuana to the user. Previous studies have shown that 60% - 80% of the THC burned in joints or waterpipes is lost in slipstream smoke, adhesion to the pipestem and bowl, pyrolysis, etc. [Mario Perez-Reyes, Marijuana Smoking: Factors that Influence the Bioavailability of Tetrahydrocannabinol, in C. Nora Chiang and Richard Hawks, ed., Research Findings on Smoking of Abused Substances, NIDA Research Monograph 99, 1990]. The percentage of total THC delivered to the user is called the THC transfer rate. The unfiltered joint scored surprisingly well in smoking efficiency, coming in second place with a transfer rate close to 20%. The portable waterpipe did slightly better, and the bong slightly worse. The other devices did notably worse. The vaporizers and electric waterpipe did especially poorly, with transfer rates less than one-third that of the top three devices. Thus, heavy smokers could literally be blowing most of their stash away with bad pipes.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
kunne det ikke have noget at gøre med hvor meget du varmer på hashen, når du nulrer den ud? - noget af THC´en forsvinder vel under denne process?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
KaFFeGrums skrev:
husker du at indhalere når du ryger alene? 8)

Ja den tænkte jeg også på :roll:

Titel:
Medlem

når du noller op så lad for guds skyld vær med at sætte ild til din fed, for så er den ikke 2 kopper pis værd....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]