Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Det var det der gik op for mig for enkelte timer siden…

Hvad jeg snakker om er stoffer… både hallucinogener og stimulanser…
Det det hele går ud på at jeg ikke er klar på stoffer som kan pille så meget ved min hjerne.

Jeg har i lang tid gået og troet at mit liv var fedt og alt omkring bare var som det skulle være, og at jeg var i hvert fald nogenlunde oven på psykisk. Men mine forestillinger om det er lige blevet smadret. I løbet af aften havde jeg to ubehagelige oplevelser som virkelig smadrede mig og som gør at jeg har svært ved at skrive… jeg vil ikke fortælle om selve oplevelserne men det de gjorde mod mig og for mig.
Det hele gik løs da bussen kørte kl. 18.24. Jeg fik virkelig nedtur på men det havde jeg regnet med. Bare ikke at det skulle blive så meget. Et par timer og en MSN samtale senere var alt væk. Jeg kunne græde og gik også og småtudede flere timer frem.
Selvom det ville have været hårdt for enhver så føler jeg bare at hvis så ”lidt” kan ødelægge mig så meget (Jeg sidder faktisk og små græder nu) så skal ingen stoffer komme og smadre mig endnu mere.
Det har også fået mig til at tænke over noget mere: Mig selv. Jeg har før været ret deprimeret og grunden har altid været et vist had til mig selv. Det kom også frem her til aften. Det har fået mig til at i hvert fald prøve at arbejde mere med mig selv. Både psykisk og fysisk. Jeg er fuldt klar på en slankekur nu, begynde at være lidt mere vel soineret og den slags… og sætte meditationen op og stoppe med at ryge fra i morgen af. Intet skal nu forhindre mig i at være som jeg egentlig vil være!
Jeg havde ellers regnet med et svampetrip i efteråret men det er sat mindst 2 år frem. Fra nu af er det kun alkohol og hash men kun i små mængder. Jeg vil have styr på mig selv!

Grunden til jeg poster det her ikke bare en stor gang tuderi… der er også et budskab til alle under min alder, og måske også nogen over min alder!?:
Selvom i tror i er klar på selv det vildeste trip. Så tænk jer om. Virkelig tænk på om stoffer virkelig er noget for jer nu… om i ikke bare kan vente nogle år…

VH Rasmus

Ps. Det er måske lidt rodet skrevet men selvom jeg er ædru (og har været siden kl 3-4 stykker) så fatter jeg ikke at skrive ordentligt lige nu… er så forvirretl…

pps. Endnu en ting er lige gået op for mig. Det er ikke mine forældre der har været nogle røvhuller over for mig. Jeg har været et røvhul over for dem og skylder dem en undskyldning!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 30 jun 2004 00:43, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lyder som en MEGET god idé at holde igen, hvis du har det så dårligt med det.

Hellere det end at få brændt nallerne yderligere.

Fortæl os evt. løbende hvordan det går med det hvis du har lyst?
Er sikker på at vi godt kan hjælpe og opmuntre dig til dit valg :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg synes det er rigtig flot at du selv kan se det og virkelig vil gøre noget ved det.
Der er helt klart folk der kan lære lidt af det du skriver.
Håber virkelig for dig at du får det bedre. Som brb skriver skriv endelig igen hvis du har noget på hjertet

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Held og lykke med det, Rasmus!

Mvh. Psyko

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er flot at du har mod til at ændre dit liv. Og man skal bestemt ikke "fylde" sig med stoffer, hvis der ikke er nogen mening i det.
Held og lykke.

Og lige en ting: skal dette indslag ikke flyttes til medaljens bagside?

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hey Rasmus!
Stor respekt herfra, og held og lykke fremover :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ja held og lykke herfra også.

Må man være så fræk at spørge om hvad stoffer du havde indtaget på din dårlige oplevelse?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det lyder som en rigtig god plan Rasmus! God vind med den.

/Edit:: Topic flyttet til Medaljens Bagside.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Held og lykke med det.

Jeg tror også, som du selv siger, at det er vigtigt at være helt udviklet og ovenpå, når man skal til at springe ud i stoffer (især psykedelika).

Det er skræmmende at tænke på hvor meget psykedelika rent faktisk ændrer en. Jeg var "dum nok" (selvom jeg faktisk er meget glad for det) at springe ud allerede som 17-årig (mit første svampetrip). Folk sagde til mig, at det ville ændre mig... men jeg var selvfølgelig bedrevidende og jeg tog sgu lortet alligevel. Først nu, efter mit sidste LSD-trip, gik det op for mig hvor meget psykedelika egentlig havde ændret min hverdag og min tankegang.

Når jeg tænker tilbage til den gang hvor jeg ikke tog psykedelika, kan jeg svært nok huske hvordan min tankegang præcist var. Jeg havde helt andre synspunkter, jeg opførte mig anderledes og havde nogle helt andre meninger om livet og religionerne.

Selvfølgelig er jeg glad for at jeg har udviklet mig på den måde. Selvfølgelig er jeg glad for de trips jeg har taget, og selvfølgelig er jeg glad for at jeg er gået den vej jeg nu har valgt. Men inderst inde er jeg meget ked af at jeg ikke ventede i hvertfald et par år endnu. Jeg vil egentlig gerne ha udviklet mig 99% inden jeg begyndte at ændre min tankegang med psykedelika. Når jeg ikke helt kan huske hvordan jeg tænkte dengang, så kan konklusionen kun være, at jeg begyndte for tidligt.

Men der er ingen grund til at tude over spildt mælk. Jeg levede mit liv den gang, og det var på tide at ændre mig, hvilket jeg er utrolig glad for. Dog er der altid et "men", det slipper man aldrig for.

Tror jeg har gjort min pointe klar :)

Så thumbs up til dig. Hold fast i dine meninger, for din depression kan nemt være overfladisk: Du holder fast i dine meninger og er 100% sikker på at du vil holde det du har lovet dig selv. Men så går der lige nogle uger, så er det som om der ikke er sket en skid. Så det er vigtigt lige at tænke en ekstra gang, når du føler at du er ved at have et "slapt" forhold til det hele igen (her snakker jeg om dit svampetrip og f.eks. den gang du overvejede at konsumere nogle natskygger).

Hvis jeg skal give dig et godt råd, så lev dit liv nu. Hash og alkohol ændrer ikke én på samme måde som andre psykedelika gør. Psykedelika er nogle kraftfulde værktøjer, som man bør have sin fuldstændige respekt til. Lev dit liv, tag dig en joint engang imellem og bare drik igennem med vennerne og nyd livet. Lev din ungdom, glæd dig over dine omgivelser og udvikl dig selv på en naturlig måde. Når du mener du er ovenpå igen og du er nogenlunde "færdig" med din ungdom, så spring ud i psykedelika, hvis du stadig har lyst til den tid.

De fleste ignorerer én, når man fortæller vedkommende hvor meget psykedelika kan ændre en. "Det kan da for fanden ikke være så kraftigt", tænker man. Men jo, gu er det så! Jeg har selv sagt dette til mig selv, og først idag har jeg indset hvor stor en idiot jeg egentlig har været ved at spille bedrevidende end de andre erfarne folk herinde (tak, Oddbjørn :))

Håber dette giver mening for dig. Og endnu engang: Held og lykke.

Med venlig hilsen
-Ali

Titel:
Junior medlem

Hej Rasmus

Selvom sund personlig udvikling ofte gør ondt, så vær glad for at du er begyndt at se ting i et bredere perspektiv - og din forvirring er ganske naturlig :)

Held og lykke!

Mvh.
MORF

Titel:
Dedikeret medlem

held og lykke, om så at kvitte nicotin eller blot generelle rusmidler (alkohol ikke inkluderet) vil være en stor sejr i sig selv.

Og Ali, kan godt være du siger stoffer ændre en, og man måske ikke kan huske hvordan man tænkte for 4 år siden. Nu er muligheden at unge mennesker, meget ofte udvikler sig, ikke kun fysisk forhåbentlig. Og derfor kan ens tankegang og personlighed godt ændre sig.
Hvorvidt stofferne alene er skyld i dette, er jeg meget imod at sige!

Engang syntes man det var sjovt at kaste sne på biler uden at tænke på konsekvenserne, idag overvejer man ting lidt nøjere. Ergo en udvikling af dit sind, som tilsyneladene nok ikke har krævet LSD at tænke.
Min pointe er lidt, at nogen ting i menneskets personlighed ændre sig hurtigt (eks når den første bil man kastede sne på stoppede, og forfulgte en over vej og mark). Andre kommer langsomt med tiden.
I mine tidlige år troede jeg da 100% på min religion(kristendommen). Men denne var aflært af mine forældre og børnehave og skole. Dette var ikke min EGEN religion.
Dagen idag er jeg atheist pga. jeg ikke har fundet det rette at tro på. Og har meget svært ved at forholde mig til en tro hvor der er for meget utroværdig historie bag(undskyld hvis jeg trædder nogen over tæerne). Men mangler mange gange noget at kunne forholde mig til, og sige det tror jeg på! Selv vil jeg gerne have en tro jeg kan forklare 100% uden at skulle tage den med et gran salt. (ex. så mange myter og forskellige syn på diverse religioner idag).

Hvis man spørger andre mennesker som ikke selv har involveret deres liv med psykedelika'er, vil de nok også være ændret, måske ikke i samme retning. Men ens personlige udvikling hænger lidt sammen med hvad man har oplevet igennem sit liv. Hvis man nu har siddet i et mørkt værelse i 9 år af sit liv, vil man udvikle sig på en måde, hvorimod en person som måske har flyttet bopæl hver 2 år igennem sit liv og rejst meget rundt i verden vil være udviklet på anden vis.
Så om psykedelika'er skal forstås som "oplevelser" på plan med rejser, hvor de så indspiller på ens over-jeg.?

Anden ting, tror jeg heller ikke hash er så uskadeligt igen, tværtimod kan det også spollere folk ret meget :?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er en god ting, at du har fundet ud af det og ikke fucker dit fremtidige liv (mere) op ved at fortsætte med at tage stoffer.

Psykedeliske stoffer skal nok ændre dig, men hash bremser din personlige udvikling. Det er IMO værre! En joint i ny og næ gør ikke det store, men store mængder hash eller ofte brug er det sidste, jeg kunne finde på at udsætte mig selv for, så længe jeg ikke er rigtig godt udviklet og betydelig ældre, og da ville jeg nok ikke engang bryde mig om det. Det er bestemt værd at tænke over.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Hej Skyd-sven

Jeg tror det er rigtigt, når du skriver at du ikke er klar til psykedeliske stoffer lige nu. Men gjort er gjort, og jeg tror faktisk på at der er kommet noget godt ud af dit trip.

Som du var før, troede du at alt var godt. Men trippet viser tydeligt at det ikke var hele sandheden. Du projicerede dine problemer over på andre (dine forældre bl.a.) og nægtede at tage din del af ansvaret. Det gjorde garanteret at du sommetider spredte en dårlig stemning omkring dig. Og dermed blev dit problem et problem for mange andre.

For at udvikle sig skal alt det syge renses ud. Det kan ske meget blidt under et trip, men hvis man mangler selverkendelse, "Der er sgu ikke noget galt med mig-holdningen", får man det lige i hovedet med et brag. Så nej, stoffet smadrede ikke "dig" ,som du skriver. Det smadrede din forkerte forestilling om dig selv. Og det var nødvendigt.

Så kan man vælge at sige: Det vare bare et trip, det ændrer ingenting. Men det ville være for dumt. Og det ser også ud som om du har taget det til dig. "Det er ikke mine forældre der har været nogle røvhuller over for mig. Jeg har været et røvhul over for dem og skylder dem en undskyldning!", skriver du. Den form for selverkendelse er guld værd. Har du givet dem undskyldningen? Og hvordan reagerede de?

Har du set filmen "Blue Velvet" af David Lynch? Det er faktisk en illustration af den proces man går igennem, når man starter på psykedeliske stoffer. Først ser det hele godt ud på overfladen (Hos dig: "Jeg har i lang tid gået og troet at mit liv var fedt og alt omkring bare var som det skulle være, og at jeg var i hvert fald nogenlunde oven på psykisk"). Men alt det lort der ligger under overfladen bryder frem i sprækkerne i pænheden (Du sviner dine forældre til f.eks.). Hovedpersonen vælger så at dykke ned i lortet (Du tager et trip). Og vold og perversioner vælter frem (Du er startet med dine tripovelevelser. men der ligger meget mere og sikkert også værre lort og venter). Man kan nu sige at situationen er værre end udgangspunktet (Hulk , hulk, stoffet har smadret mig :wink: ). Men filmen slutter med ægte harmoni, d.v.s. at der er kommet noget godt ud af at få rodet op i alt lortet. (En mulig fremtid for dig?)

Så jeg tror du skal se dit trip som et stort skridt på vejen mod ægte harmoni, og så vente et godt stykke tid med at tage næste store skridt. Og i stedet tage de små skridt som du kan tage i din almindelige hverdag.

Venlig hilsen Felix :wink:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg vil give dig det råd at holde alle stoffer på komplet stand-by - også hash og alkohol - hvis du har det psykisk dårligt. Det giver nemlig en større klarhed i sindet ikke at bruge disse rusmidler. En klarhed der gør dig i stand til at kigge på de ting i dig du gerne vil bearbejde - altså dit syn på dig selv og den omgivende verden :-)

Men - når du kommer til erkendelser som den med at det var dine forældre som egentlig var de klogeste, og at du på den måde har gjort dig tanker over din omverden - gør det mig sikker på at der er noget fint at hente i din oplevelse, selvom den tydeligvis har været voldsom for dig.

Den slags erkendelser tror jeg i øvrigt man kommer til at imødegå for hvert eneste alderstrin man rykker sig videre gennem dette liv (forhåbentlig da) - altså den erkendelse af at der var noget der var, som man ikke troede at det var. Der var noget erfaring som man endnu ikke havde høstet...

Men jeg håber ikke du panikker helt. Prøv lige at sove nogle dage på det først, og se om ikke det giver lidt ro i hovedet. Og, som de andre nævner, kunne det være rart at få nogle facts om hvilke stoffer der specifikt er tale om, så vi kan give bedre råd :-)

Held og lykke med at komme dig. Kig ind på IRC hvis du vil snakke, der sidder for det meste nogle rare mennesker som har set til lidt af hvert :-)

Mvt. Jesper.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det skal siges at der faktisk ingen stoffer var indblandet i det her.... det var en oplevelse og efterfølgende meditation.

Så det var ikke et badtrip eller lignende!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Ok, du har formået at forvirre folk herinde tror jeg :-)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, du fik det til at lyde som om, at det var et eller andet bad-trip du havde oplevet :wink: . Men har stoffer overhovedet noget at gøre med din tilstand? Har du f.eks. været på nogen form for psykedelisk stof i tiden forinden, som evt. kan have udløst din nedtur? Det er jo ikke altid at "nedturen" (selverkendelsen) kommer på selve trippet. Det kan også være noget som arbejder i en i tiden efter trippet.

Hilsen Fanny

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

lang lang tid siden jeg har trippet og det var meget overfladisk

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ja undskyld al forvirringen omkring =) Men det var ingen stoffer kun en oplevelse og meget meditation...
Det hele fik mig til at tænke tilbage på mine trips og det mindfuck der var der og det her var virkelig 150mil. gange vildere og så tanken om stoffer igen ga mig kvalme på det tidspunkt

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

En lille update:
Her et godt stykket tid efter har jeg faktisk mere lyst til et trip en nogen sinde før!
Så om 3 ugers tid vil jeg faktisk prøve mig med 6-7 H.B Woodrose frø.
Det trip vil jeg bare nyde men når nu svampe sæsonen kommer så vil jeg bruge et svampe trip eller to til at gennem arbejde min arbejde min oplevelse.
WML!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]