Held og lykke med det.
Jeg tror også, som du selv siger, at det er vigtigt at være helt udviklet og ovenpå, når man skal til at springe ud i stoffer (især psykedelika).
Det er skræmmende at tænke på hvor meget psykedelika rent faktisk ændrer en. Jeg var "dum nok" (selvom jeg faktisk er meget glad for det) at springe ud allerede som 17-årig (mit første svampetrip). Folk sagde til mig, at det ville ændre mig... men jeg var selvfølgelig bedrevidende og jeg tog sgu lortet alligevel. Først nu, efter mit sidste LSD-trip, gik det op for mig hvor meget psykedelika egentlig havde ændret min hverdag og min tankegang.
Når jeg tænker tilbage til den gang hvor jeg ikke tog psykedelika, kan jeg svært nok huske hvordan min tankegang præcist var. Jeg havde helt andre synspunkter, jeg opførte mig anderledes og havde nogle helt andre meninger om livet og religionerne.
Selvfølgelig er jeg glad for at jeg har udviklet mig på den måde. Selvfølgelig er jeg glad for de trips jeg har taget, og selvfølgelig er jeg glad for at jeg er gået den vej jeg nu har valgt. Men inderst inde er jeg meget ked af at jeg ikke ventede i hvertfald et par år endnu. Jeg vil egentlig gerne ha udviklet mig 99% inden jeg begyndte at ændre min tankegang med psykedelika. Når jeg ikke helt kan huske hvordan jeg tænkte dengang, så kan konklusionen kun være, at jeg begyndte for tidligt.
Men der er ingen grund til at tude over spildt mælk. Jeg levede mit liv den gang, og det var på tide at ændre mig, hvilket jeg er utrolig glad for. Dog er der altid et "men", det slipper man aldrig for.
Tror jeg har gjort min pointe klar

Så thumbs up til dig. Hold fast i dine meninger, for din depression kan nemt være overfladisk: Du holder fast i dine meninger og er 100% sikker på at du vil holde det du har lovet dig selv. Men så går der lige nogle uger, så er det som om der ikke er sket en skid. Så det er vigtigt lige at tænke en ekstra gang, når du føler at du er ved at have et "slapt" forhold til det hele igen (her snakker jeg om dit svampetrip og f.eks. den gang du overvejede at konsumere nogle natskygger).
Hvis jeg skal give dig et godt råd, så lev dit liv nu. Hash og alkohol ændrer ikke én på samme måde som andre psykedelika gør. Psykedelika er nogle kraftfulde værktøjer, som man bør have sin fuldstændige respekt til. Lev dit liv, tag dig en joint engang imellem og bare drik igennem med vennerne og nyd livet. Lev din ungdom, glæd dig over dine omgivelser og udvikl dig selv på en naturlig måde. Når du mener du er ovenpå igen og du er nogenlunde "færdig" med din ungdom, så spring ud i psykedelika, hvis du stadig har lyst til den tid.
De fleste ignorerer én, når man fortæller vedkommende hvor meget psykedelika kan ændre en. "Det kan da for fanden ikke være så kraftigt", tænker man. Men jo, gu er det så! Jeg har selv sagt dette til mig selv, og først idag har jeg indset hvor stor en idiot jeg egentlig har været ved at spille bedrevidende end de andre erfarne folk herinde (tak, Oddbjørn

)
Håber dette giver mening for dig. Og endnu engang: Held og lykke.
Med venlig hilsen
-Ali