Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

jeg har tænkt over hvordan cannabis ligepludselig bliver oralt aktivt. når man varmer det op med mættet fedt.
er det muligt at gøre det oralt aktivt på en anden måde?
måske ved indtagelse af MAO-I? en 15 minutter før man spiser evt noget hash olie?

Medlem
Brugeravatar

Du kan godt spise ren cannabis og få en virkning, der skal bare markant mere til end hvis du laver en form for madvarer ud af det. Der er så vidt jeg ved ingen cannabinoider som er aminer, så en MAO-I (Monoamin oxidase-inhibitor) vil ingen forskel gøre.

Præcist hvorfor cannabis i madvarer er bedst ved jeg faktisk ikke, men kunne forestille mig at det har noget at gøre med at de enzymer som nedbryder THC og de andre cannabinoider, ikke kan nedbryde dem eller har sværere ved det, når cannabinoiderne er bundet til fedtstof.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Som Lol at everything siger; THC er ikke en amin og bliver derfor ikke metaboliseret af MAO enzymerne. Så der er ingen idé i at hæmme dem umiddelbart. MAO hæmmere som harmala alkaloiderne har dog en virkning i sig selv, så måske en kombination alligevel kunne være et forsøg værd, selvom det ikke er en anbefaling herfra.. (NB! MAOi's kan være FARLIGE i kombination med medicin, stoffer og/eller forkert diet; søg).

Jeg gætter på at det bliver "mere aktivt" af at blive opvarmet da THC-syren(inaktivt) i cannabis'en decarboxylerer til THC(aktivt) og dels at det sikkert nemmere at optage for maven når det er opløst i fedtstof..

Medlem

Som Lol at everything siger; THC er ikke en amin og bliver derfor ikke metaboliseret af MAO enzymerne. Så der er ingen idé i at hæmme dem umiddelbart. MAO hæmmere som harmala alkaloiderne har dog en virkning i sig selv, så måske en kombination alligevel kunne være et forsøg værd, selvom det ikke er en anbefaling herfra.. (NB! MAOi's kan være FARLIGE i kombination med medicin, stoffer og/eller forkert diet; søg).

at MAO-i, ingen forskel har for hash indtagelse. det kan jeg forstå

jeg kender mange der ryger hash lige før en ayahuasca analog, så jeg ved ikke hvad faren skulle være der.

Citat:
Jeg gætter på at det bliver "mere aktivt" af at blive opvarmet da THC-syren(inaktivt) i cannabis'en decarboxylerer til THC(aktivt) og dels at det sikkert nemmere at optage for maven når det er opløst i fedtstof..

ja men jeg ville nu tro at den teori er omvendt
THC´en bliver nedbrudt af mavesyren og bliver inaktivt, før det når blodsystemet.
og præcis som med psilocybin er beskyttet af tre oxygen atomer, (som beskytter det fra nedbrydning, af mave syren)
så bruger THC´en det mættede fedtsyre til at undgå at blive nedbrudt i mavesyren.
fedt er nemlig sværere for systemet at nedbryde, og fedtet har derved nemmere ved at, nå blodsystemet, hvilket er derfor man skal undgå mættet fedtstof, når man vil spise sundt.

jeg fik lige en anden teori:
hvis man varmer noget vand op og opløser noget DMT i vandet, og man tilsætter fedtstof, og varmer op,
mon ikke at DMT´en binder sig til fedtet og derved har sværere ved at blive nedbrudt, når man indtager det fedtmættede DMT?

Dedikeret medlem

først er det thca syre som ved opvarmning bliver omdannet til thc. thca syre er ikke psykoaktivt. derfor er der ganske ekstremt lidt af cannabinoider på en frisk plante som er omdannet til thc, man kan også vente og vente og derved omdanne thca ril thc med tidens tand i mørke!

hvis du vil indtage cannabis oralt bland det med fedt/olie, ved temperatur under 150c. gå ikke over så ryger emhætten det.

Medlem

først er det thca syre som ved opvarmning bliver omdannet til thc. thca syre er ikke psykoaktivt. derfor er der ganske ekstremt lidt af cannabinoider på en frisk plante som er omdannet til thc, man kan også vente og vente og derved omdanne thca ril thc med tidens tand i mørke!

hvis du vil indtage cannabis oralt bland det med fedt/olie, ved temperatur under 150c. gå ikke over så ryger emhætten det.

hvilke kilder har du til at bakke den teori op med?
thc´en som den er i hashen er ret psykoaktivt, men det har bare meget lettere ved at metaboliseres uden en mættede fedt agent til at forhindre den i at blive nedbrudt, i mavesyren.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Har du overvejet at opløse det i alkohol?
Jeg har kun erfaringer med 95% ethanol, men jeg skulle mene at det også virker med vodka eller anden stærk spiritus.
Derudover ved jeg ikke hvor meget cannabis der kan være pr mængde alkohol, så jeg har altid brugt rigeligt med alkohol.

Hvad du har brug for:
Gryde med vand
Kogeblus
vodka eller anden stærk spiritus i original flaske
pot eller skunk (fordi at hash er klamt!)
termometer

Fremgangsmåden:
Plantematerialet hakkes/grindes så fint som muligt og blandes sammen med alkoholen i flasken.
vandet i gryden varmes op og flasken med blandingen placeres i vandbadet. Temperaturen på vandet skal helst ikke overstige alkoholens kogepunkt: 78,37 °C, omkring 70 grader vil passe meget godt.
Nu skal det bare stå et par timer, men hold øje med temperaturen.
Blandingen kan nu nedkøles.

Indtagelse:
Det kan anbefales at blande op med harboe sportsbrus.

Medlem

Har du overvejet at opløse det i alkohol?
Jeg har kun erfaringer med 95% ethanol, men jeg skulle mene at det også virker med vodka eller anden stærk spiritus.
Derudover ved jeg ikke hvor meget cannabis der kan være pr mængde alkohol, så jeg har altid brugt rigeligt med alkohol.

Hvad du har brug for:
Gryde med vand
Kogeblus
vodka eller anden stærk spiritus i original flaske
pot eller skunk (fordi at hash er klamt!)
termometer

Fremgangsmåden:
Plantematerialet hakkes/grindes så fint som muligt og blandes sammen med alkoholen i flasken.
vandet i gryden varmes op og flasken med blandingen placeres i vandbadet. Temperaturen på vandet skal helst ikke overstige alkoholens kogepunkt: 78,37 °C, omkring 70 grader vil passe meget godt.
Nu skal det bare stå et par timer, men hold øje med temperaturen.
Blandingen kan nu nedkøles.

Indtagelse:
Det kan anbefales at blande op med harboe sportsbrus.

kan du forklarer hvad der sker i molekylerne siden at det så bliver oralt aktivt?
det er ikke så meget hvilken måde man kan gøre det aktivt på.
men snarere hvad det skyldes.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
http://en.wikipedia.org/wiki/Decarboxylation

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

thc´en som den er i hashen er ret psykoaktivt, men det har bare meget lettere ved at metaboliseres uden en mættede fedt agent til at forhindre den i at blive nedbrudt, i mavesyren.

Der er ret stor forskel på hash og cannabis topskud i denne sammenhæng. En hel del af den THC som cannabis planten indeholder er THC-syre(THCA). Med tiden, når det ligger til tørre i lang tid, decarboxylerer det meste af THC-syren til THC. Ofte lader folk bare ikke deres cannabis tørre længe nok..

Hash er som bekendt lavet af cannabis(sikkert fra sidste sæson) og en hel del hash er varmepresset eller behandlet med varme på anden vis, hvilket også hjælper til decarboxylering af THCA til THC.

Biotilgængeligheden for THC oralt er 20% i følge wiki og 10-35% for rygning, så uanset hvad er det ikke ret meget aktivt stof der passerer hjerne-blod barrieren. Det betyder dog ikke nødvendigvis at kroppen nedbryder det inden det når hjernen.

Desuden er det ikke mavesyren som nedbryder THC. THC opløst i sesamolie bliver optaget 90-95%..
THC optages gennem mavesækken og metaboliseres derefter i leveren(first-pass metabolisme) - noget af THC'en bliver inaktive metabolitter mens der også dannes det aktive 11-OH-delta-9-THC.
- http://www.fda.gov/ohrms/dockets/docket ... 004-04.pdf

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg fik lige en anden teori:
hvis man varmer noget vand op og opløser noget DMT i vandet, og man tilsætter fedtstof, og varmer op,
mon ikke at DMT´en binder sig til fedtet og derved har sværere ved at blive nedbrudt, når man indtager det fedtmættede DMT?

Jeg tror intet det har at sige.. Hvis det når videre fra maven, er next stage leveren og høj koncentration af MAO enzymer.

Medlem

det kunne være interessant hvis man fandt en ny teknik, hvis man kunne linke de kemiske forbindelser, der er i fumarat og freebase DMT, med nogen andre, og skabe en ny nem teknik. prøv at tænk på hvis alt det krævede var at blende nogen gulerødder også blande noget Freebase DMT også blev det oralt aktivt. jeg ved ikke om fumarat DMT salte, er oralt aktivt, men jeg har heller aldrig studeret fumarat af en uvis grund.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DMT fumarat er ikke oralt aktivt uden en MAOi.. Jeg har leget en smule med det :)

Medlem

DMT fumarat er ikke oralt aktivt uden en MAOi.. Jeg har leget en smule med det :)

det er godt at have nogen kendere her inde på psych. 8)

jeg har ingen ideer. eller jo jeg har mange men jeg ved ikke om det kommer til at blive til noget, så jeg lader helst være.

hvis ikke vi kommer videre flager jeg gerne således: :sucks: :life:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]