Som Lol at everything siger; THC er ikke en amin og bliver derfor ikke metaboliseret af MAO enzymerne. Så der er ingen idé i at hæmme dem umiddelbart. MAO hæmmere som harmala alkaloiderne har dog en virkning i sig selv, så måske en kombination alligevel kunne være et forsøg værd, selvom det ikke er en anbefaling herfra.. (NB! MAOi's kan være FARLIGE i kombination med medicin, stoffer og/eller forkert diet; søg).
at MAO-i, ingen forskel har for hash indtagelse. det kan jeg forstå
jeg kender mange der ryger hash lige før en ayahuasca analog, så jeg ved ikke hvad faren skulle være der.
Citat:
Jeg gætter på at det bliver "mere aktivt" af at blive opvarmet da THC-syren(inaktivt) i cannabis'en decarboxylerer til THC(aktivt) og dels at det sikkert nemmere at optage for maven når det er opløst i fedtstof..
ja men jeg ville nu tro at den teori er omvendt
THC´en bliver nedbrudt af mavesyren og bliver inaktivt, før det når blodsystemet.
og præcis som med psilocybin er beskyttet af tre oxygen atomer, (som beskytter det fra nedbrydning, af mave syren)
så bruger THC´en det mættede fedtsyre til at undgå at blive nedbrudt i mavesyren.
fedt er nemlig sværere for systemet at nedbryde, og fedtet har derved nemmere ved at, nå blodsystemet, hvilket er derfor man skal undgå mættet fedtstof, når man vil spise sundt.
jeg fik lige en anden teori:
hvis man varmer noget vand op og opløser noget DMT i vandet, og man tilsætter fedtstof, og varmer op,
mon ikke at DMT´en binder sig til fedtet og derved har sværere ved at blive nedbrudt, når man indtager det fedtmættede DMT?