Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Greve
Jeg syntes at man bliver mest dum af bong, nej ryge heller joint så er det ikke så galt syntes jeg

Titel:
Medlem

Tak for rådene, peeps.

Jeg har valgt den eneste mulige løsning; at sætte mit forbrug op, sådan at jeg nu også ryger i ugedagene nu og da. 8)

Det kan jeg nu godt tillade mig, for næste år skal jeg til England, og der tager de ingen stoffer (jf. Irvine Welsh' litteratur)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
well.... tror vi alle kender det, man stiller spørgsmålstegn ved at hash er ulovligt, og der er så mange fordomme omkring hash.
Jeg tror det ligger i at man får at vide det er skadeligt så mange gange, at man tilsidst er ved at tro på det. Da man ikke er helt overbevist om at man har bonghjerne så går man og spekulere utrolig meget på det og prøver at drage paralleler fra før man begyndte at ryge. Dog kan man ikke huske hvordan det egentlig var før man begyndte at ryge, og man bliver ved med at stille sig selv en masse spørgsmål. "Var mine reflekser bedre før jeg begyndte at ryge?" "Hvor meget mon min indlæringsevne bliver svækket?". Jeg har ihvertfald selv erfaret at det er spørgsmål som disse der løber rundt oppe i hovedet på en. Man vil jo sig selv det bedste, og det er så pokkers svært at vide hvad det er. Om man ville få et bedre liv af at stoppe med hash, eller om det ville blive dårligere. Om det er godt eller dårligt for en at ryge hash, afhænger fuldstændig af personen. Personligt kunne jeg ikke stoppe 100% med at ryge, da jeg derved føler der mangler noget i mit liv. Personligt skal jeg finde en balance, ikke ryge for meget, men heller ikke for lidt. Da jeg fra natur er rimelig skarp, over middelskarp ihvertfald mener jeg at jeg kan "tillade" mig at ryge lidt mere.

Jeg vil herunder prøve at opstille de dårlige og gode ting ved at ryge, husk disse er personlige, og garantere ikke for de stemmer overens med jeres.

+ Det er utrolig sjovt at ryge hash
+ Jeg bliver sjovere
+ Jeg bliver gladere(hvis jeg ikke falder ud over og "kommer til" at ryge for meget
+ Jeg bliver mere kreativ

- Chancen for depressioner er større
- Der er risikoer for diverse psykiske lidelser
- Indlæringsevnen bliver svækket en smule

Om det er godt eller dårligt er op til hver enkelt, jeg tror det er dårligt for nogen, og godt for andre.

Titel:
Medlem

jeg kender godt det med at glemme hvordan man staver til simple ord! Igår glemte jeg hvordan man staver til seriøs, men jeg har lært det idag igen! Og i aften går jeg nok ud og glemmer det igen!

Titel:
Junior medlem

Har personligt mærket at min hukommelse er blevet mere svigtene med tiden, dog ryger jeg også hverdag... Men man må ligsom tage konsikvenserne af at ryge, for man bliver dummere af at ryge, men det er jo et valg om man så vil ryge eller ej... bare tænk over det... ryger dog stadig selv hverdag og har stadig et rimelig aktivt liv...

Titel:
Dedikeret medlem

vel hjernen bliver ikke permanent skadet af det (så vidt jeg ved), så 2-4 ugers pause skulle give rimelig gode resultater igen :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]