Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 12:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Dag 8:
Billede

Billede

De er da nuttede :-)

Det er vanskeligt at fotografere igennem posen, men der er vist et pænt stykke over hundrede.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*noname* Hold kæft det er godt fundet! jeg fik ufrivillig rejsning da jeg så det billede!

Titel:
Junior medlem

Dag 11:

Billede

Billede

Billede

Billede

Første flush gav 200 gram.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Wow!!!! Det ser sku lækkert ud! :D Kunne være at man snart skulle tage sig sammen til at købe et par af de Growkits :D

Er det kun de første dage at selve growkittet skal stå sterilt eller hvordan virker det?!?!

Titel:
Medlem

Hvor mange stk gav dit growkit? Jeg fik 200 stk men fik dem ikke vejet, men vil da skyde på at de også vejer mindst 1 gram stykket... Hvordan dyrkede du dine? luftede du ud hver dag? hvor meget lys, osv...

Et lille spørgsmål: Hvornår ved jeg at de er helt tørre? De har lagt til tørring i én dag nu og er allerede skrympet meget...

Titel:
Junior medlem

Jeg tror også, jeg har høstet omkring 200 stk.

Svampene står på en reol skråt for vinduet. Jeg har sat svampekassen i en lille kasse og fyldt denne med vand. Overfladearealet med vand er dog ret begrænset (og en anden gang bør jeg nok bruge en større kasse til dette), men dette var nødvendigt, da posen, der fulgte med sættet, ikke kan udvides særlig meget.

For at råde bod på den givetvis ringe fordampningsevne sprøjtede jeg én gang dagligt svampene med kogt (afkølet) vand, hvilket de ikke ser ud til at have taget skade af, hvor jeg ligeledes sørgede for, at der var luftcirkulation.

Når jeg har kontakt med svampekassen, vasker jeg inden hænderne med et desinfektionsmiddel.

Dag 9 og 10 var jeg dog ikke hjemme til at forstøve svampene, og efter jeg har høstet, virker 'massen' ret tør. Jeg har dog fugtet den og krydser fingre for, at jeg får en høst mere, da jeg ikke har fået taget et spore print endnu.

Lignede dine svampe mine?

Titel:
Medlem

Jack Shaw skrev:
Lignede dine svampe mine?

Ja de ligner... eller lignede da de nu er blevet lidt rynkede efter at være tørret. Jeg synes godt nok dine ser lidt større ud. Især ser stilken (hedder det det) tykkere ud på dine billeder end mine var, men det kan selvfølgelig godt snyde. Har du målt dine? De største af mine var 9 cm lange og havde en hat på 2,5 cm i diameter.

Titel:
Junior medlem

Min den største var omkring 10 cm i længden med en hat på lidt over 2.5 cm i bredden. Min lejlighed lugter godt nok meget af svampe i øjeblikket :-)

Titel:
Medlem

Jack Shaw skrev:
Min den største var omkring 10 cm i længden med en hat på lidt over 2.5 cm i bredden. Min lejlighed lugter godt nok meget af svampe i øjeblikket :-)

hehe, ja mit værelse lugtede godt nok også meget af svampe efter høsten :)

Jeg prøver lige mit spørgsmål igen: Nogle der kan fortælle mig hvornår jeg ved at svampene er helt tørre og klar til at blive puttet i køleskabet?

Titel:
Medlem

Hvordan går det med dit 2. flush Jack Shaw? Jeg tror desværre ikke rigtigt jeg får noget 2. flush da der er gået mug i mit kit :( Men hvis jeg har fået 200 gram ud af det er det nu også fint nok... Så må jeg bare plukke lidt flere til efteråret :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er det kun de første dage at selve growkittet skal stå sterilt eller hvordan virker det?!?!

Titel:
Junior medlem

Svampekassen skal hele tiden holdes steril.

Mit andet flush er godt på vej. Svampene virker meget tykkere, men til gengæld er der kun omkring en tredje del af, hvad der var ved den første høst.

De tørrede svampe knækker, når jeg bøjer dem, så de må vel betragtes som tørre. Tak for oplysningen! I tørret tilstand vejer de 16 g.

Jeg tænker at opbevare svampene i en lukket pose og putte dem i en lukket plastickasse tildækket med sølvpapir, og så nederst i køleskabet - vil det ikke være optimalt?

Titel:
Medlem

Ja, jeg ved godt at det hele tiden skal holdes sterilt men det har jeg desværre ikke formået... Jeg har nok rørt bundlaget da jeg høstede første gang.

Jeg har prøvet at skrabe muggen væk med en kniv så nu må vi se om der kommer flere...

Mine svampe fra 1. flush ligger i en frysepose som jeg har suget luften ud af, og bundet knude på posen hvorefter den er kommet ned i et rødbedeglas i køleskabet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Du skal være ufattelig heldig for at muggen går væk (går ud fra det er den grønne meanie du har fået, den er meget almindelig).

Normalt bruger man kemi til at fjerne contams med, dvs. brintoverilte, base (specielt den grønne kan ik lide basisk miljø) eller det helt grove middel, klorin. Sidstnævnte skal man dog være uhyre forsigtig med da det slår alt ihjel, også et rigtigt lækkert mycelie.
Hvis man har skåret et stykke kage/growkit af kan man ofte med stor succes bræde området lidt med en rødglødende metalstykke, derved nakker man eventuelle sporer på overfladen og varmen går ikke så langt ned.

Titel:
Medlem

Ja det er den grønne... Det kan være jeg skal prøve med noget brintoverilte... men ved ikke rigtigt om det kan betale sig?... jeg tror bare jeg selv laver nogle kager og ser hvordan det går.

Titel:
Junior medlem

Jeg ventede lidt for længe med at høste andet flush - svampene nåede at smide deres sporer. Toppen af svampene og en del stængler er blevet helt sorte. Kan jeg skylle det forsigtigt væk, det tager de vel ikke skade af, de er jo høstet?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der er ikke noget galt i at der sidder sporer på svampene, du kan bare æde dem også.
No need to rinse the mofos...

Titel:
Det ser da godt ud det der, så mangler du bare at lave det selv næste gang.

MVH
Piercer :twisted:

PS. Alle kan får et growkit til at lykkes

Titel:
Junior medlem

Andet og sidste flush gav 9 gram tørrede svampe. Udbyttet har i alt været på 27 gram tørrede Mexikanske-svampe (det første svar var lidt forkert).

Jeg opbevarer dem ikke i køleskabet, som tidligere angivet, men i zip-poser ("narko-poser") i en skuffe. Så skulle jeg være forsynet et pænt stykke tid :-)

Ja, det kunne være sjovt at prøve at starte fra bunden - især hvis det kunne lade sig gøre med Hawaii-svampe!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Vil lige nævne at det med nazipræcist 12/12 lys altså også bliver nævnt under avancerede teknikker i den instruktionsbog der fulgte med mit Cubensis-kit. Er selvfølgelig ikke en nødvendighed men hvis det giver en større høst, og man har muligheden for det, kan man da ligeså godt benytte sig af det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]